Körkort 2010

creare

Guest
Fan vad coolt :D Skönt att ha ett mål :) Kul med lite film :)

Eas94: Spelar ingen roll. Mc som Mc :) Alltid kul vare sig cc, ju fler vi blir desto bättre :)

Ellerhur! Tar brorsan kortet innan juli så hänger han på också, förhoppningsvis han också med en go pro :)

Frågan är vem som skall styra upp allt, hålla koll och sånt där (inte min styrka precis..).:gnissla
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Ellerhur! Tar brorsan kortet innan juli så hänger han på också, förhoppningsvis han också med en go pro :)

Frågan är vem som skall styra upp allt, hålla koll och sånt där (inte min styrka precis..).:gnissla

Jag kan ta på mig det :) Blir första gången man håller i nåt sånt :) Så kommer behöva lite hjälp :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nu när min geografiska del av hjärnan poppat igång så kom jag på att vi kommer till Jönköping från olika håll :död Men vi SHare skulle ju kunna äta nånstans i Jönköping innan elmia! Vet inte hur man gör med mat annars, inne på mässområdet finns det väll bara korv med mos :brinnerup

Kör en enduromotorcykel på 125 kubik, är 16 år så får inte ha större.

Finns mat där inne.'
Dvs, 30 meter kö för en burgare gjord på smör som kostar som lösvikten guld :död

Bättre att ses på någon mcd eller burka king och kanske köra en liten kortege mot mässområdet.

Antalet kubik eller typ spelar mindre roll, du kommer ju säkert skaffa större maskin när du väl får så varför inte introducera dig med de stora grabbarna direkt!
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Finns mat där inne.'
Dvs, 30 meter kö för en burgare gjord på smör som kostar som lösvikten guld :död

Bättre att ses på någon mcd eller burka king och kanske köra en liten kortege mot mässområdet.

Antalet kubik eller typ spelar mindre roll, du kommer ju säkert skaffa större maskin när du väl får så varför inte introducera dig med de stora grabbarna direkt!

Helt rätt :) Fan, vi styr ihop något fint. Säker på att det finns många som är på :)
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Blir det alltså träff vid elmiamässan nästa år? Kan nog va ett alternativ. Iofs får jag åka från Stockholm troligtvis, men är det där vi träffas ett gäng så äre ju givet! :tummenupp

Men finns det någon som bor i trakterna eller om man kan hyra något ställe att hänga på så kan man köra i dagarna 3 eller något? Kan ju va lite småonödigt att köra 35mil för en vända i elmia och därefter åka 35mil tillbaka.

Någon från Stockholm eller som åker här förbi som vill samåka ner kanske?

Detta kan bli hur stort som helst! :yoparty
 
Last edited:

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Blir det alltså träff vid elmiamässan nästa år? Kan nog va ett alternativ. Iofs får jag åka från Stockholm troligtvis, men är det där vi träffas ett gäng så äre ju givet! :tummenupp

Men finns det någon som bor i trakterna eller om man kan hyra något ställe att hänga på så kan man köra i dagarna 3 eller något? Kan ju va lite småonödigt att köra 35mil för en vända i elmia och därefter åka 35mil tillbaka.

Någon från Stockholm eller som åker här förbi som vill samåka ner kanske?

Detta kan bli hur stort som helst! :yoparty

Så jävla coolt ju ! Jag bor ju i E-tuna, inte långt från Stockholm, så vi med flera kan samåka :) Känns som en ny tråd kommer skapas för det här :)
 

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Ort
uppsala
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
tjenare är det någon som har koll på när transportstyrelsen öppnar på våren förr uppkörning (körprovet) för mc?
Är det ett fast datum varje år eller skiftar det beroende på väder och vind?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
inte ens de själva. De börjar utvärdera i mars, och utifrån hur vädret ser ut så bestämmer de, men oftast inte före mitten av mars.
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Då gäller det bara att man kommer ihåg det också. Borde man skapa en tråd om det redan nu kanske? Vet du om det är någon som har tänkt hålla i detta?

Jo, det kan ju vara en smart idé. Nej, vad jag vet är det ingenting planerat då starta en tråd du om du vill så flera kommer ihåg detta. :)
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Skapa tråd om träff för folk som nyligen skaffat körkort

Jo, det kan ju vara en smart idé. Nej, vad jag vet är det ingenting planerat då starta en tråd du om du vill så flera kommer ihåg detta. :)

Då gör jag det när vi bestämt tid och plats. Har lagt in en påminnelse i mobilen i början av mars också så att jag kommer ihåg att återuppliva tråden.

Vilken dag kan man tänka sig passar flest? Kanske bäst att avvakta med att bestämma datum tills säsongen börjat, så att det inte är is kvar på gatorna den dagen.

Sedan så är det ju det där med plats. Jag bor i Uppsala, men det kanske kommer fler om man lägger träffen i Stockholm? Vet du om det finns någon given plats i Stockholm att välja som start- och slutpunkt?
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det har skapats en tråd om träff i Jönköping/Elmia.

Blir antagligen den första träffen 2011 och var från början en träff för nybörjare.
Dock så har folk visat ett sådant intresse så därför är den öppen för alla.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=234592

Edit:
Fan vad jag skriver knasigt:va
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top