Körkort 2010

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Haha. Så där lät det förra året för oss också.
Men ju närmare våren och sommaren vi kom så blev vi hela 2st!!!!!!
Som träffades nere i Skåne.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Haha. Så där lät det förra året för oss också.
Men ju närmare våren och sommaren vi kom så blev vi hela 2st!!!!!!
Som träffades nere i Skåne.

Trist! Men ni kan ju va med oss istället? :D

Alltid svårt att säga innan om man kan eller ej. Men vi kan nog styra något! Skåne är ju sådär halvlångt bort för många i detta avlånga land.

Ps. Dessutom är vi fler på sh som tagit kort i år. :banana

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ingen av dom hojarna är något för en nyybörjare. Det är formel 1 bilar på två hjul. Det finns mycket trevligt runt 600 - 750 cc som är vettigt för en rookie på två hjul.
Streethojar typ Honda hornet, Kawasaki ER 6, Z 750 m.fl. är ypperliga hojar att utveckla sin körteknik på. Det är mycket enklare att köra avslappnat på dessa än en ren supersporthoj med kraftigt framåt lutad körställning.

Jag bara skojade så klart ...

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Ingen av dom hojarna är något för en nyybörjare. Det är formel 1 bilar på två hjul. Det finns mycket trevligt runt 600 - 750 cc som är vettigt för en rookie på två hjul.
Streethojar typ Honda hornet, Kawasaki ER 6, Z 750 m.fl. är ypperliga hojar att utveckla sin körteknik på. Det är mycket enklare att köra avslappnat på dessa än en ren supersporthoj med kraftigt framåt lutad körställning.

Både ja och nej, det sitter innanför pannbenet men självklart är körställningen enklare på de hojar du nämner!

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hur många kommer åka hoj till Elmia-mässan i april 2011? :D
:hej
Hade tänkt det, men hur gör man egentligen med skyddsutrustningen? Kan man knalla runt med den på? Låsa in i hyrskåp? Har så gott som crossutrustning på mig och då är det lite väl stelt att gå runt.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hade tänkt det, men hur gör man egentligen med skyddsutrustningen? Kan man knalla runt med den på? Låsa in i hyrskåp? Har så gott som crossutrustning på mig och då är det lite väl stelt att gå runt.

Finns några alternativ.

Ryggsäck med ombyte.
Låsa in i skåp.
Kanske har någon polare med bil som man kan lägga allt i samt kunna byta om.

Eller svettas =).

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Läckert att man är den enda Gävlebon på listan:yoparty

Grattis allihop till era nytagna körkort:tummenupp

Ledsen att göra i besviken, men jag är delvis Gävlebo. Än så länge, i alla fall. Snart på heltid. :yoparty

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01

Nja. Har med funderat på det :) Alltså köra hoj dit ska jag, men gå runt med kläderna där är inte att rekommendera. Såg dem som körde hoj dit i år bytte om utanför, men vart dem gjorde av kläderna vet jag inte, men det borde gå att lösa där :) Skulle vara riktigt kul att samla ihop ett gäng, samåka dit :)

Dit blir nog min premiärtur med Rettan :)

Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Vi får se helt enkelt, kanske ringa Elmia sen när det närmar sig. Men någon samåkning vet jag ju inte riktigt om jag kan följa med på. Är väll 120 väg från Borås, vilket nästan är maxfart för mig :lol Tänkte leta upp roligare vägar, borde finnas 70-vägar runt om.

Men premiärtur för året, dessutom med en R1 mellan benen och ett massivt grupptryck från andra MC-åkare gällande hastigheten? Inte riktigt bästa kombinationen enligt mig, gasa försiktigt i så fall :krama

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Vi får se helt enkelt, kanske ringa Elmia sen när det närmar sig. Men någon samåkning vet jag ju inte riktigt om jag kan följa med på. Är väll 120 väg från Borås, vilket nästan är maxfart för mig :lol Tänkte leta upp roligare vägar, borde finnas 70-vägar runt om.

Men premiärtur för året, dessutom med en R1 mellan benen och ett massivt grupptryck från andra MC-åkare gällande hastigheten? Inte riktigt bästa kombinationen enligt mig, gasa försiktigt i så fall :krama

Hihi tack för tipset :D Men har en känsla av att jag kommer smygåka lite innan, eftersom det är min första hoj och jag inte hunnit åkt nåt i år :) Nja, grupptrycket är jag nog rätt stark att hålla mig emot. Vad åker du för hoj ? :) Då tycker jag (när det väl närmar sig) att vi drar ihop en träff på A6 center eller på någon annan lämplig plats, snackar lite skit, äter nåt gott och bara har det gött :)

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Hihi tack för tipset :D Men har en känsla av att jag kommer smygåka lite innan, eftersom det är min första hoj och jag inte hunnit åkt nåt i år :) Nja, grupptrycket är jag nog rätt stark att hålla mig emot. Vad åker du för hoj ? :) Då tycker jag (när det väl närmar sig) att vi drar ihop en träff på A6 center eller på någon annan lämplig plats, snackar lite skit, äter nåt gott och bara har det gött :)

Nu när min geografiska del av hjärnan poppat igång så kom jag på att vi kommer till Jönköping från olika håll :död Men vi SHare skulle ju kunna äta nånstans i Jönköping innan elmia! Vet inte hur man gör med mat annars, inne på mässområdet finns det väll bara korv med mos :brinnerup

Kör en enduromotorcykel på 125 kubik, är 16 år så får inte ha större.

creare

Guest
Då gäller det bara att man kommer ihåg det också. Borde man skapa en tråd om det redan nu kanske? Vet du om det är någon som har tänkt hålla i detta?

Jag är lätt på. Kan tänka mig filma det hela och lägga upp här också! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln