Körkort 2010

bebis_ann

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha TZR 125
Till slut har jag tagit mig igenom hela tråden... Mycket spännande läsning för ännu en som ska ta kortet i år. Kommer köra lätt privat, men tung på skola... Det är brist på lärare i Falköping, så funderar på om jag ska köra i Skövde eller Kungälv/Göteborg. Någon som har bra tips på skolor???

ja det var väl det jag misstänkte. om det inte skulle göra någon skillnad att jag hade A1 innan?

förövrigt har jag ringt till körkortsportalen eller va fan de nu heter men där kom jag oftast inte ens fram till kön pga överbelastning och fick lägga på. när jag väl kom fram var det 26 min väntetid så då sket jag i det.

Måste kommentera detta från tidigare i April! Det gör ingen större skillnad att du hade A1 innan... se bara till att inte skicka in ansökan för tidigt, då du i så fall riskerar att få handledarbehörighet för A1 med din "elev"... Den sitationen vi är i... Vi skickade in på rent kiv då sambon då bara haft tungt i ca.1 år. (I tidigare blanketter stog kravet om 5 års behörighet och behörighet för efterfrågad behörighet som separata punkter också... även om det inte va så i realiteten...). Vi hade räknat med avslag, men fick handledarbevis för A1... så nu har jag en 125:a och kör med hemma... :D:D
Hade en disskution med transportstyrelsen om logiken i detta, då jag utan problem skulle kunna få handledarbevis för min mamma som aldrig suttit på en hoj:confused:, men inte för sambon som haft A1 i 12 år, militärt förarbevis (MC-ordinans) och det tunga kortet nu... men dom ville inte disskutera det:rolleyes::rolleyes:

Palaxx

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2010
Hoj
-08 GSXR
JAAA Äntligen!!!
Klarade uppkörningen idag ute i Tullinge!

Kan varmt rekommendera Huddinge Trafikskola dem är Pedagogiska, Trevliga, tar tid för en och det känns att dem vill att man ska klara det.
Mycket stort tack Heli och Matte!

See you on the road!

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
JAAA Äntligen!!!

Kan varmt rekommendera Huddinge Trafikskola dem är Pedagogiska, Trevliga, tar tid för en och det känns att dem vill att man ska klara det.

See you on the road!

Grattis!!!!!
Kul Kul... Kör säkert där ute nu...
Glöm inte hålla tummarna för oss andra oxå!!!

Thorak

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Jag fixade teorin förra veckan och fick uppkörning den 17:e på Barkarby i Stockholm. Men jag har bara hunnit köra fyra lektioner och fick bara tider för två till. Undanmanöverbanan har jag övat mest på men krypkörningen har jag precis börjat med. Hoppas fyra timmar lektioner plus körskolans "uppvärmningstimme" innan själva uppkörningen räcker...

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Till slut har jag tagit mig igenom hela tråden... Mycket spännande läsning för ännu en som ska ta kortet i år. Kommer köra lätt privat, men tung på skola... Det är brist på lärare i Falköping, så funderar på om jag ska köra i Skövde eller Kungälv/Göteborg. Någon som har bra tips på skolor???

Göteborg verkar lååååångt bort ifrån Falköping men tips på en riktigt bra trafikskola i GBG är Kul på Hjul:tummenupp Mkt populär som naturligtvis skapar efterfrågan.
Lycka Till med kortet:tuttar

bebis_ann

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha TZR 125
Göteborg verkar lååååångt bort ifrån Falköping men tips på en riktigt bra trafikskola i GBG är Kul på Hjul:tummenupp Mkt populär som naturligtvis skapar efterfrågan.
Lycka Till med kortet[/QUOTE]

Föräldrarna bor i Kungälv, så lägger jag upp det med intensivkörning under en vecka eller två så kan jag bo hos dom... Finns ett större utbud av skolor där... Men har inte bestämt hur jag ska göra ännu...:rolleyes:

Magg0t

Speed Is Priceless
Gick med
24 May 2009
Man blir ju så less på alla extra avgifter dem ska pumpa ur en, man har ju råd med 2 R1or snart på kostnaden av kortet.

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a
Jag tyckte tyvärr inte att R2 igår på Stora Holm gav mig något speciellt. Som flera tidigare talare sagt, kan du växla, bromsa och styra, så är det inga problem att utföra r2:an. Och jag kan inte på rak arm säga att jag lärde mig något nytt igår. Jag hade lite förhoppningar efter att ha läst denna tråden.

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
körkortet i hand i dag, äntligen^^ var 4 på uppkörningen å 3 blev godkända, så grattis till oss=)

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Grattis då..:) Vad kuggade den ena på då?

Tanja

Guest
Jag har oxå tagit mc kort idag :d

GRATTIS HOKEN =)

Visst är det underbart?!
Hur mkt blev det för dig? Mig slutade det på 20 mil :D :banana

körkortet i hand i dag, äntligen^^ var 4 på uppkörningen å 3 blev godkända, så grattis till oss=)

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Grattis Palaxx, Hoken78 och Tanja! :tummenupp
Härligt att de första hojkorten börjar bli avklarade. Nu hoppas vi att det går bra för resten också. Kom ihåg att det är nu den riktiga övningen börjar. :)

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
JAAA Äntligen!!!

See you on the road!

Grattis:D:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...