Körkort 2010

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag ska nog ta 2 lektioner och övningsköra privat ganska mycket. När tycker ni att jag ska ta lektionerna? I början, en i början, en i slutet eller båda några dagar innan uppkörningen? Jag tror att det sista alternativet är bäst, vad tror ni?

Precis innan uppkörningen.

Finns ingen anledning att ta de två första på skola. Då lär du dig att sitta rakt upp på hojen och lägga i ettans växel. :gnissla

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Precis innan uppkörningen.

Finns ingen anledning att ta de två första på skola. Då lär du dig att sitta rakt upp på hojen och lägga i ettans växel. :gnissla

Precis, säger man att man är ny på hoj kommer de att börja med nooblektioner. Kommer man i slutet av utbildningen så får man nog lite mer avancerade lektioner.

gbr

4-stroke force
Gick med
6 May 2010
Hoj
Husaberg FS650e -06, FE450 -09, XR650R, GASGAS 300
risk1 gjorde jag i fredas.
risk2 på månda och teorin på tisda!
va och köpte en hoj idag

thellberg

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2009
Hoj
2005, Triumph Daytona 650
Får gratulera mig själv och ansluta mig till den lyckliga skaran av nyblivna körkortstagare :yoparty

Körde upp i tisdags och har sen dess hunnit med runt 30 mil trots taskigt väder. håller tummarna för att sommaren ska komma snart:tummenupp

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Efter korsning tycker jag inte är så smart. Om det kommer en bil som svänger höger i korsningen så kanske han inte hinner se dig och kör in i dig :)

Eller?

jo om kiosken är i korsningen men jag tolkade att kiosken är inte direkt efter korsningen utan en bit upp :)

Dannelito

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Ducati 748bp
Hej fick också den på provet och svarade situation 2. Klarade provet och det fanns inte med bland dom frågorna som var fel, så antar att det e rätt svar
Kommer inte riktigt ihåg, men kunde man verkligen se vilka frågor man svarat fel på, var det inte bara inom vilket område man hade sina fel? Hade också samma fråga eller någon väldigt lik och har för mig att ett svarsalternativ var att "inget tillfälle är lämpligt", och det var vad jag svarade.

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
Ja
Kommer inte riktigt ihåg, men kunde man verkligen se vilka frågor man svarat fel på, var det inte bara inom vilket område man hade sina fel? Hade också samma fråga eller någon väldigt lik och har för mig att ett svarsalternativ var att "inget tillfälle är lämpligt", och det var vad jag svarade.

Ja man kan se sina frågor, dock får man inte se vilket svar som är rätt. Utan den visar varje fråga i 10sek/fråga sen får du gå hem och slå huvudet i väggen tills dessa frågor sitter rätt nästa gång.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Det var kallt idag men oj oj vad det värmde när han sa att det var godkänt! :)

27/4 Palaxx, STHLM
28/4 Hoken78, Gotland
28/4 Tanja, Gotland
29/4 Fermie, Göteborg
29/4 Schooled, Göteborg
29/4 SmiiX, Jönköping
04/5 hs01jowe, Uppsala
04/5 djungel-Jim, Stockholm
04/5 Lillsven, Malmö
05/5 David, Höganäs(hbg)
05/5 Yeltzin, Halmstad
04/5 X4rookie (Linköping)
06/5 Rapp, Västerås
06/5 Goxx, Stockholm
10/5 Micro, Stockholm

desh

Apskaft
Gick med
10 May 2010
Hoj
Honda CBR 600F -99
tja! någon göteborgare som kan rekommendera något annat än stora holm för risk2an? fick tid 21/6, det är ju för fan om en och en halv månad.

man kan tydligen göra den i borås, men med egen hoj, och jag tror inte någon vill övningsköra med mig dit, för att sedan vänta på att jag cepar omkring i 4 timmar...

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Hittat en ny handledare nu. Ska beställa papper snart. Hoppas att han hinner godkännas innan den 21 maj.

Har redan en handledare som är godkänd och allt, men han tappade hojen och den blev inlöst så nu är han hojlös tillsvidare :gråta

Reggad med 21Kw och tjänstevikten är 155kg är det den man räkna på? :va

Jepp, alltså klarar du dig :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag