gbr
4-stroke force
körde upp med en hoj med abs. bara att nypa på bromstestet
Surt, en polare till mig rök också på bromsprovet för några dagar sen på Tullinge!
Var det bara att du inte nöp tillräckligt eller? vilka vägar fick du köra i trafiken minns du det?
Tänkte själv köra upp där snart nämligen
Fick du inte en till chans när du lyfte bakhjulet då?
körde upp med en hoj med abs. bara att nypa på bromstestet
nope, han sa att det var av säkerhetsskäl han avbröt provet och att jag lyft däcket en halvmeter till en meter ovanför marken, tror han överdrev för ja upplevde iaf aldrig att ja stegra så mkt iaf, men hela provet var försenat pga av en tidigare olycka å de va sista tiden för dagen så han ville väl ba åka hem
Körde borta i Tullinge. Första gången kugga ja på bromsprovet, otillräcklig bromsverkan, andra gången kugga ja i trafiken för ja låg för mkt i mitten av mitt egna körfält och tredje gången kugga ja på bromsprovet igen, men nu bromsa ja lite väl mkt i 90km så bakhjulet åkte upp i luften å de gilla han inte
Men nu äre klart iaf, skönt det slippa tänka på det här nå mer =))
Det var som fan. Det gör väl inget om bakhjulet precis lättar, alltså kanske 2 cm över marken, eller måste bakhjulet vara helt i marken?
man ska sitta rätt upp blicken framåt och spänna rygg och mage och klämma benen på tanken så man inte åker fram, då trycker man ner däckena i marken.. å bromsa med lite känsla... hand å fot broms.
Hur kunde du kugga för att du låg för mycket i mitten av ditt körfält? Det är väl just det man ska göra? Eller menar du i kurva?
Teoriprov klart... 63/65
Tillgängliga uppkörningstider:
* 5:e juli
* 2:e augusti
Gissa vem som är på semester i annat land den 5:e juli?
FAN!
Kuggade ju för ett tag sedan och idag fick jag reda på att jag får köra upp först den 28:e juli med körskolan. Inte en chans att jag kan vänta så länge, så jag ringde upp VV och bokade en egen tid privat. Då fick jag den 8:e. Jag kommer att hyra en hoj från mc-uthyrningen i Göteborg och en kompis får köra dit den.
Klarar jag det inte då så vet jag inte vad jag gör. Då kanske jag köper en häst istället...
Det går nog vägen. Lycka till!
Såg du mitt tidigare inlägg? Hade varit intressant med ett svar där...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|