Körkort 2010

Molander

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha WR125X -09
Det där låter märkligt:va Vad jag vet så är det inga uppkörningar på Stora Holm utan ute i Säve??
Kan vara nåt väldigt nytt? Kolla detta så det inte är i Säve:)

True ... Måste skylle på mamma som lurade mig eftersom det är hon som håller i bokningarna! Så säve ska jag köra upp nu på tisdag 22/6 och jag har aldrig varit uppe i säve, Någon som har nån liten guide eller lite adresser så man kan dra upp i helgen och kolla lite på vägarna? Och någon som kört upp i säve och kan berätta lite hur de går till?:D
 

hildingx

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Höganäs
Hoj
inte än.
Ska köra upp idag och det känns inte bra...
Hade en sista dubbellektion igår och landsvägskörningen gick så jävla dåligt :huvet

Är ganska inställd på kugg. Jag får se det som en nyttig körlektion istället :)

Återkommer med resultat senare idag!

Är väl lite sent på det nu, men tänk positivt för fan! Brukar alltid gå bättre då.
Hur kunde landsvägskörningen gå dåligt? Det är ju bara att ligga i mitten av körfältet och mysa i 70. Du fixar det där! :tummenupp
 

Maste

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R1
Tjoho jag ny här på forumet. Jag har en fråga till er som har gjort teoriprov, kommer det mycket statistiska frågor? Tack
 

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
Tjoho jag ny här på forumet. Jag har en fråga till er som har gjort teoriprov, kommer det mycket statistiska frågor? Tack

Tjena!
Skrev teoriprovet för ca två veckor sedan. Vill minnas att det inte var så värst många statistikfrågor (om ens någon...).

Mvh,
Hh
 

Cheppo

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Visby
Hoj
1996, Yamaha trx 850
Förbered er på dagliga kontrollen, Drivpaket/kraftöverföring,vätskor,däck,fjädring,lager.
Ta ljupa andetag innan högfarts-banan. Går ofta fort när man är nervös. Fullfölj alltid åkning även om det går dåligt. Bromsa inte för glatta livet vid 70/90 bromsning "Mer teknik än panikbroms".

va självsäker och låtsas som att ni är bättre än läraren !
 

beppla

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha RD 250-81
Uppkörning i Säve inte på Stora Holm

:yoparty
Ny här på tråden! Klarade Teoriprovet idag , har endast haft ett godkänt prov på STR testprover men detta gick galant ändå!
Uppkörning bokad om en vecka (22 juni) , dock fick jag reda på att den ska vara uppe I Göteborg vid Stora holm (Jag har dock gjort Risktvåan där så vet hur de ser ut)
Men är det någon i Göteborgstrakten som har kört upp där? Har ingen aning om hur man ska göra med statskörning och landvägskörning , Teknikbarnorna förstår jag att man ska göra inne på området , men åker man in till Göteborg då för stadskörningen? Tacksam för svar!
 

Özcan

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Stockholm
Hoj
1980 Honda CB900F
Min gamla rishög saknar centralstöd, kuggar man uppkörningen om kontrollanten väljer lagerkontroll?
 

beppla

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha RD 250-81
Säve

Såg samma sak. Ska köra upp 23e, i säve. Det ligger precis vid Hornbach. Runt däromkring ligger tuve, lillehage, osv. Någon på min körskola sa att man ofta får köra på landsvägarna (50/70/90) kring sävetrakten, men man kan säkert åka på stan också. Hur lång är uppkörningen? Är också intresserad av fler som kan beskriva var dom körde i Göteborg.

Säve ligger inte vid Hornbach! Däremot ca 1 mil norr om. Följ skyltarna mot "Säve" bara. Strunta i dom det står "Säve flygplats" på.
 

Zimzimma

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Körde upp i Säve idag och som jag befarade så kuggade jag. Det var landsvägskörningen som ställde till det. Jag har inte fått in någon bra rytm... Han jag körde med tyckte också att jag låg för nära mitten vid dolda kurvor på landsväg. Man ska tänka att man möter en scania och ligga så långt åt höger man kan.

Sen släppte jag inte förbi bilar som ville köra förbi. Suck...

Hoppas på ny tid snart. Grattis till er andra som klarade det i Säve idag.
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Körskolan ringde nyss och sa att min riska 1 som jag skulle gå imorgon va inställd. och jag ska göra mitt teoriprov på onsdag. så jag måste gå kursen innan. Så om någon här vet att någon kurs hålls dom närmaste dagarna PM:A SNABBT DÅ!!!

Jag bor i hillerstorp (nära värnamo/gnosjö) jag kan åka några mil för att gå kursen.

MWH Ludvig Söderbreg
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Min gamla rishög saknar centralstöd, kuggar man uppkörningen om kontrollanten väljer lagerkontroll?

Gör likadant när du kollar lager som om du hade centralstöd, men säg även att det inte går att kolla det ordentligt när du inte har centralstöd. Berätta även att om du skulle göra det hemma skulle du använt dig av t.ex en domkraft och hissat upp motorcykeln.
 

Zmod

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Piaggio Zip banräjser, Honda Hornet -06
True ... Måste skylle på mamma som lurade mig eftersom det är hon som håller i bokningarna! Så säve ska jag köra upp nu på tisdag 22/6 och jag har aldrig varit uppe i säve, Någon som har nån liten guide eller lite adresser så man kan dra upp i helgen och kolla lite på vägarna? Och någon som kört upp i säve och kan berätta lite hur de går till?:D

Albatross golfklubb. Runt om där finns lite goa vägar man kör upp på.

Själv har jag min den 23e =). Lycka till!
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Alltså... haft lappen i 10 dar. Men hur skönt är det inte? Hektisk dag på jobbet, kommer hem, på med stället, sätter sig på hojen och rullar ut. NÄR MAN VILL!!! Sån grym känsla. Åkte tillbaka till "brottsplatsen" idag. D.v.s. högfartsbanan, efter 10 dagars åkande och utan nån som granskar så undrar man hur man kunde tycka den var knepig!?

Att åka iväg några stycken utan mål, leta nya vägar, se vart man hamnar. AHHHH!!! Man är priviligierad!

Lycka till alla ni som är på G med lappen! :)
 

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Då var Risk1 avklarad!

Gjorde risk1 idag på Gröndlunds. Känndes inte onödig men känndes inte värt pengarna.

Är iallafall ett steg närmare körkortet!
Fortsatta lektioner i veckorna som kommer och Risk2 den 29de.
Sedan Teoriprov och Uppkörning! :banana
 

Peppe90

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Kisa
Hoj
Suzuki GSX400T -83
Hej! Jag är 20 år och köpte en mellanhoj nu till sommaren. Tyvärr blir det ändrade planer och jag måste värdera andra saker före. Därför har jag satt igång en renovering av min hoj och säljer den till våren för att istället gå på en tung direkt till nästa sommar. För det är väl så att jag kan ta tung mc direkt när jag fyller 21? Och i sådant fall, kan jag göra riskutbildningar och uppskrivning när jag är 20 och bara ha uppkörning kvar när jag fyller 21?

Tack på förhand /Peppe
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Tjoho jag ny här på forumet. Jag har en fråga till er som har gjort teoriprov, kommer det mycket statistiska frågor? Tack

Inte snubblat över någon sådan fråga. Trodde att det ev. skulle komma "Hur många dödas i trafiken varje år", men den uteblev på min skrivning iaf.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top