Körkort 2010

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Någon som har koll på om det finns någon uppställd bana för högfartsprovet eller lämplig plats i norra stockholm (bor i märsta). Ellströms i Märsta ska ha en på rädningstjänsten gamla övningsområde i Rosersberg men vi kunde inte hitta den. Misstänker att den är bakom dom delar som fortfarande är låsta..... Ska tydligen finnas någonstans nära mälaren.
Har inte hittat någon bra plats för detta och tycker det är lite långt till solvalla.

duckling

beta 0.8
Gick med
17 Oct 2008
Hoj
GSX 750
Finns det ingen parkeringsplats på industri-området i rosersberg som du kan hålla till på? Brukar vara ganska lugnt där på kvällar och helger om jag kommer ihåg rätt.

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Finns ett par ställen som kan funka i Rosersberg som det ser ut på Google Earth, har dock inte hunnit kolla upp dom. Får hoppas att det inte är bakom låsta grindar bara..... Annars får det bli Solvalla eller Barkarby. Står konerna uppe hela tiden på Barkarby?? Såg att dom körde idag då jag åkte förbi vid 14-tiden.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Nu kommer en fråga igen.

Om jag inspektören ber mig att vända på lämpligast ställe, kan jag då använda en korsning som vändplats om det är fritt från trafik? Exempelvis på landsväg där det är små skogsinfarter.

Flipper88

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Honda cb400n
Jag fick höra i hörsnäckan att jag skulle "vända" på 90-väg (landsväg) på min uppkörning. Så jag svängde in på en liten grusväg till höger, görde en U-sväng, kollade noga och körde sen ut på vägen igen. Jag fick ju mitt körkort så det ska nog ha varit ett korrekt sätt att vända på. =)

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag fick höra i hörsnäckan att jag skulle "vända" på 90-väg (landsväg) på min uppkörning. Så jag svängde in på en liten grusväg till höger, görde en U-sväng, kollade noga och körde sen ut på vägen igen. Jag fick ju mitt körkort så det ska nog ha varit ett korrekt sätt att vända på. =)

Gjorde du U-svängen inne på grusvägen eller använde du den som "breddning" på vägen du körde på?

freij

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
Drz 400sm, hva 125
Thomas.w det är låst på barkarby flygfält hela tiden så går inte komma in utan nyckel.

solvalla står dom alltid uppe ska dit och träna i veckan o efter det.

och har skrivning imorn. hoppas det ska gå bra:)

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
ok, då behöver vi inte pröva där. Ska reka några platser på vägen hem idag i Rosersberg och Upplands Väsby som kanske kan funka.

Lycka till med skrivningen by the way!! Själv kör jag Risk2:an på torsdag 15.15 på Gillinge och har teoriprovet den 24:e.

Last edited:

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Gjorde du U-svängen inne på grusvägen eller använde du den som "breddning" på vägen du körde på?

Jag fick vända tre gånger på min uppkörning, varav två gånger genom att svänga in på en mindre gata och göra u-sväng. Det han sa jag skulle tänka på var att inte göra vändningen i samma moment som när man svänger av. Dvs man ska svänga av, stanna vid vägkanten och sedan vända runt. Detta eftersom det kan komma bilar bakom som ska in på samma väg. Den tredje vändningen gjorde jag på en en lång raksträcka på en mindre 70-väg utan mittlinje. Jag stannade vid vägkanten, kollade att det var fritt att vända, och körde ut. Tydligen helt okej, så länge sikten är bra.
PS. Jag klarade kortet. =)

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag fick vända tre gånger på min uppkörning, varav två gånger genom att svänga in på en mindre gata och göra u-sväng. Det han sa jag skulle tänka på var att inte göra vändningen i samma moment som när man svänger av. Dvs man ska svänga av, stanna vid vägkanten och sedan vända runt. Detta eftersom det kan komma bilar bakom som ska in på samma väg. Den tredje vändningen gjorde jag på en en lång raksträcka på en mindre 70-väg utan mittlinje. Jag stannade vid vägkanten, kollade att det var fritt att vända, och körde ut. Tydligen helt okej, så länge sikten är bra.
PS. Jag klarade kortet. =)

Förstår jag dig rätt nu?

2aeudy.jpg

2132q1s.jpg

Om du lyckas uttyda mina bilder. :gnissla

Özcan

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 Honda CB900F
jaAAAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

återkommer med rapport, gissa vad jag ska göra tills jag börar jobba 16:00 :banana :banana :banana :banana

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Lycka till! Jag har också uppkörning i slutet av augusti. Kuggade första gången men nu ska det minnsan fixas! Snygg hoj :yoparty

Åh du får med lycka till! :tummenupp Jag hoppas man klarar det direkt men annars är det bara att bita i det sura äpplet och boka en ny tid.
Verkar vara väldigt lätt att kugga på konbanan iaf.
Tycker det är skit svårt att krypköra under 5km/h :D vill gärna dra på lite hihi

c.dotter

Gad som en speleman :)
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
Yamaha FZ6
Åh du får med lycka till! :tummenupp Jag hoppas man klarar det direkt men annars är det bara att bita i det sura äpplet och boka en ny tid.
Verkar vara väldigt lätt att kugga på konbanan iaf.
Tycker det är skit svårt att krypköra under 5km/h :D vill gärna dra på lite hihi

Ja, jag kugga på både krypkörningen (hon tyckte jag var stel i min körning) och på högfarten så tyckte bromsa jag för tidigt.... Men det är deras jobb och jag kan inte säga så mycket! Men skitledsen blev jag och besviken på mig själv :gnissla Det var bara att komma igen!
Ja, varför ska man köra sakta??:tungan

jaAAAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaaAAAAAAAAAAaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

återkommer med rapport, gissa vad jag ska göra tills jag börar jobba 16:00 :banana :banana :banana :banana

Grattis :tummenupp

Last edited:

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Förstår jag dig rätt nu?

Om du lyckas uttyda mina bilder. :gnissla

Exakt så menar jag. Ena gången vände jag på en liten grusväg, och andra gången runt en "centrifug" eller vad de nu kallas...lilla asfaltsön med en skyltpinne på som brukar finnas i korsningar. Tänk bara på att vara försiktig ifall du får bilar bakom dig som svänger in på samma lilla gata, därför bör man inte göra u-svängen i samma moment, jag gjorde det, men han sa att det blir en onödig risk då. Det var den anmärkningen jag fick på uppkörningen, men jag klarade ändå kortet. :banana

Özcan

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 Honda CB900F
Jag klarade kortet igår ute på Barkarby.

Först var det manöverprov:
Fick göra om båda inbromsningarna då jag nöp lite för dåligt. Jag lyckades korta ner med några meter på båda omförsöken men inte så jättemycket. Bromsningarna var dock mycket sämre än vad jag presterat när jag övat!

Högfartsbanan gick kanon fram till slutet där jag råkade låsa bakhjulet men släppte direkt utan att släppa frambromsen, godkänt på första.

Lågfartsbanan var den raka fyran som gick klockrent.

Säkerhetskontroll: El

Trafiken var en buslätt sträcka. Men jag var övertygad om att jag kuggat när jag först fick sladd pga för mycket broms på grusvägen och sedan direkt efter råkade jag få bakhjulssladd pga för mycket gas. Vi åkte raka vägen tillbaka så jag antog att det var kugg. Men han sa bara att det var lite väl halt och jävligt idag på grussträckan och gav mig lappen :banana

Özcan

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1980 Honda CB900F
7/4 Palaxx, STHLM
28/4 Hoken78, Gotland
28/4 Tanja, Gotland
29/4 Fermie, Göteborg
29/4 Schooled, Göteborg
29/4 SmiiX, Jönköping
04/5 Hs01jowe, Uppsala
04/5 Djungel-Jim, Stockholm
04/5 Lillsven, Malmö
05/5 David, Höganäs(hbg)
05/5 Yeltzin, Halmstad
04/5 X4rookie (Linköping)
06/5 Rapp, Västerås
06/5 Goxx, Stockholm
10/5 Micro, Stockholm
11/5 Kattis, Åkersberga
11/5 Najjklas, Göteborg
12/5 Tamma, Hässleholm
12/5 Wahoo, Stockholm
17/5 AmiloDanne, Borås
17/5 Pudding, Båberg (Trestad)
18/5 Dannelito, Värnamo
18/5 Ägge, Stockholm (tullinge)
19/5 Magnus123, Göteborg
19/5 Errno, Göteborg
20/5 DML, Göteborg
20/5 Aftersun, Malmö
20/5 Kurdsson, Stockholm
25/5 Kielbasa, Stockholm
25/5 Marmelad, Umeå
25/5 Jokenr1, Göteborg
25/5 Kakafoni, Lund
26/5 JonteB, Linköping
26/5 Gbr, Örnsköldsvik
27/5 Indian + Sambo, Halmstad
27/5 Rocklets, Sundsvall
27/5 Cbr1000 rr, Säffle
31/5 The_dreamer, Luleå
01/6 J3sper, Umeå
01/6 Blomdahl, Göteborg
01/6 Newbornkano, Trosa
01/6 Lledaw, Borås
01/6 Palle, Uppsala
01/6 Quattrojonas, Stockholm
02/6 SC Aero, Norrköpning
02/6 Kret, Mora
03/6 Tykoz, Stockholm (Tullinge)
07/6 Drm4rtin, Örnsköldsvik
09/6 PakerT, Lycksele
09/6 N.A.S.A, Helsingborg
09/6 Agent Apelsin, Linköping
10/6 Gatman Nyköping
10/6 Mclainen
10/6 RichazZ, Göteborg
10/6 Stgus, Kristianstad
10/6 Fallinator, Sandviken
10/6 Hyperhybris, Solna
11/6 pale, Örebro
11/6 Blomkvist_86, Eskilstuna
14/6 Krillegrus, Karlskrona
14/6 unbornichen, Stockholm
14/6 Darklighter, Stockholm
14/6 Moneyline, Stockholm
15/6 Hedlund, Luleå
15/6 Psy, Umeå
15/6 hildingx, Helsingborg
15/6 marcus95, Vänersborg
15/6 wellis, surahammar
16/6 olizsthlm, Uppsala
16/6 Gixxerspeed Kristianstad
16/6 Brutalin Varberg
16/6 christian1 Göteborg
16/6 Mediahuset, Alingsås
17/6 kungen86a
18/6 tobbano, Borlänge
22/6 JRO, Göteborg
22/6 _Sanna_, Stockholm
22/6 Slack, Uppsala
23/6 og900i, Sundsvall
23/6 Zmod, Göteborg
23/6 KnaZ, Karlskrona
23/6 desh, Göteborg
23/6 Soilan, Stockholm ( Barkarby)
24/6 cerveza, Norrköping
29/6 hansenjr, Umeå
29/6 Krille Dill, Stockholm
29/6 jonassi, Sundsvall
29/6 Loes, Luleå
30/6 UllisSolna, Stockholm
30/6 Thorak, Stockholm Barkarby
30/6 Nitrox Ninja, Västerås (men bor i Stockholm...)
30/6 Iccie, Stockholm (Tullinge)
30/6 C Upp, Stockholm Barkarby (bor i Uppsala)
01/7 Ride it, Dalarna
01/7 Sinnlos, Göteborg
01/7 Hojan, Göteborg
01/7 zionsson, Uppsala
05/7 Lurvas, Malmö
06/7 ThePreToriaN, Borås
07/7 The Faceless, Västerås
07/7 Latsmurf, Stockholm Barkarby
07/7 Hegg, Ängelholm
07/7 Sky, Övik (bor i stockholm)
08/7 Zimzimma, Göteborg
08/7 M155E, Västerås (bor i Uppsala)