Har helt nya stövlar och nu har dragkedjan gått sönder på dem. Klarar man sig om man bara använder kardborren? Kommer de att kolla igenom utrustningen noggrannt? Jobbigt annars..
Vad jag vet så kollar dem inte utrustningen över huvud taget.
Gjorde inte det på oss som körde upp i Falkenberg i förra veckan i alla fall, men det kanske kan vara lite olika från ställe till ställe.
Om stövlarna sitter som dem ska så borde det väl inte vara några problem, men dem är ju inte bra att köra med i längden. Skulle du rammla så lär ju den stöveln flyga av rätt så enkelt menar jag.
Bättre att köpa ett par nya eller lämna in stöveln till en skomakare eller liknande som kan fixa dragkedjan.
Var är stövlarna köpta? Garanti?
Stöveln sitter självklart sämre nu än normalt, men jag skulle inte tro att den trillar av då den ändå sitter skapligt. Stöveln är en TCX competizione RS och den är köpt i England, därför är det väldigt krångligt med garanti. Den har dessutom varit inne hos skomakaren 2ggr redan men har nu gått sönder en tredje gång..
Men om de inte kollar utrustningen i detalj så är det ju lugnt
Om du nu har så dåliga stövlar varför inte bara åka och köpa nya? Man har väl endå utrustning för att skydda sig inte för att någon uppkörningsgubbe ska bli glad?
Jag har inte gjort min uppkörning än men antar att du gjorde fel redan från början. Har för mig att man ska nicka höger-vänster med huvudet för att visa att man inte hör. Så kör man så rakt fram tills han antingen börjar höras eller kör om dig eller dyl.
Ge inte upp, nu har du lärt dig något (givetvis dyrt) men iaf en erfarenhet rikare! Samla lugnet och kör igen!
/T
Det var en T-korsning jag hamnade i så jag fick välja mellan att snabbt svänga in åt sidan eller göra en chansning. Jag valde det första och det var förödande.
Nu har jag gjort två uppkörningar. Båda två med patetiska misstag. (Förra gången var det fortkörning och dålig riskbedömning) Om jag ska hålla på såhär så kommer kortet inte bara ta dyrbar tid från mig och enorma pengar utan också skada min hälsa eftersom jag knappt kan andas av stress och nervositet.
Jag funderar nu fram och tillbaka på om jag ska köra på nytt. Annars kör jag utan kort...
Det var en T-korsning jag hamnade i så jag fick välja mellan att snabbt svänga in åt sidan eller göra en chansning. Jag valde det första och det var förödande.
Nu har jag gjort två uppkörningar. Båda två med patetiska misstag. (Förra gången var det fortkörning och dålig riskbedömning) Om jag ska hålla på såhär så kommer kortet inte bara ta dyrbar tid från mig och enorma pengar utan också skada min hälsa eftersom jag knappt kan andas av stress och nervositet.
Jag funderar nu fram och tillbaka på om jag ska köra på nytt. Annars kör jag utan kort...
Så du menar att ett par sprillans nya TCX värstingstövlar är dåliga? Jag har köpt väldigt bra skyddsutrustning eftersom jag är rädd om mig.
Så du menar att ett par sprillans nya TCX värstingstövlar är dåliga? Jag har köpt väldigt bra skyddsutrustning eftersom jag är rädd om mig.
Har Risk2:an inbokad imorgon Torsdag 15.15. Någon annan som ska ut dit imorgon?
Du sa väl att dina stövlar hade gått sönder en tredje gång?
Du kanske skulle köra en hel del mer på körskola det låter ju så då du säger du är närvös och stressad blir ju lätt så när man är osäker och osäker är man när man kört för lite, när du väl är säker och vet att du kan köra mc så kommer du inte bli så närvös. Så mitt tipps är att köra mer innan nästa uppkörning.
... därför tyckte han att det var märkligt att jag återigen missade skyltar.
Jag menar, vem kollar egentligen på skyltar? Jag reagerar bara på "infart förbjuden" och liknande brutala skyltar, annars kör jag bara...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|