Körkort 2010

Har helt nya stövlar och nu har dragkedjan gått sönder på dem. Klarar man sig om man bara använder kardborren? Kommer de att kolla igenom utrustningen noggrannt? Jobbigt annars..
 
Vad jag vet så kollar dem inte utrustningen över huvud taget.
Gjorde inte det på oss som körde upp i Falkenberg i förra veckan i alla fall, men det kanske kan vara lite olika från ställe till ställe.

Om stövlarna sitter som dem ska så borde det väl inte vara några problem, men dem är ju inte bra att köra med i längden. Skulle du rammla så lär ju den stöveln flyga av rätt så enkelt menar jag.
Bättre att köpa ett par nya eller lämna in stöveln till en skomakare eller liknande som kan fixa dragkedjan.

Var är stövlarna köpta? Garanti?
 
Har helt nya stövlar och nu har dragkedjan gått sönder på dem. Klarar man sig om man bara använder kardborren? Kommer de att kolla igenom utrustningen noggrannt? Jobbigt annars..

De kollar så att du har ett riktigt ryggskydd, annars inget mer vad jag vet. (förutsatt att du har ett mc ställ på dig)
 
Vad jag vet så kollar dem inte utrustningen över huvud taget.
Gjorde inte det på oss som körde upp i Falkenberg i förra veckan i alla fall, men det kanske kan vara lite olika från ställe till ställe.

Om stövlarna sitter som dem ska så borde det väl inte vara några problem, men dem är ju inte bra att köra med i längden. Skulle du rammla så lär ju den stöveln flyga av rätt så enkelt menar jag.
Bättre att köpa ett par nya eller lämna in stöveln till en skomakare eller liknande som kan fixa dragkedjan.

Var är stövlarna köpta? Garanti?

Stöveln sitter självklart sämre nu än normalt, men jag skulle inte tro att den trillar av då den ändå sitter skapligt. Stöveln är en TCX competizione RS och den är köpt i England, därför är det väldigt krångligt med garanti. Den har dessutom varit inne hos skomakaren 2ggr redan men har nu gått sönder en tredje gång.. :(

Men om de inte kollar utrustningen i detalj så är det ju lugnt :)
 
Stöveln sitter självklart sämre nu än normalt, men jag skulle inte tro att den trillar av då den ändå sitter skapligt. Stöveln är en TCX competizione RS och den är köpt i England, därför är det väldigt krångligt med garanti. Den har dessutom varit inne hos skomakaren 2ggr redan men har nu gått sönder en tredje gång.. :(

Men om de inte kollar utrustningen i detalj så är det ju lugnt :)



Om du nu har så dåliga stövlar varför inte bara åka och köpa nya? Man har väl endå utrustning för att skydda sig inte för att någon uppkörningsgubbe ska bli glad?
 
Om du nu har så dåliga stövlar varför inte bara åka och köpa nya? Man har väl endå utrustning för att skydda sig inte för att någon uppkörningsgubbe ska bli glad?

Så du menar att ett par sprillans nya TCX värstingstövlar är dåliga? :va Jag har köpt väldigt bra skyddsutrustning eftersom jag är rädd om mig.
 
Kuggade idag igen...

Funderar på att ge upp den här skiten.

Han pratade vid ett tillfälle utan att trycka in knappen så jag hörde bara ett brus. Försökte stanna vid vägkanten och var nära på att klippa honom när han var på väg att köra förbi mig på högersidan. Detta resulterade i allmän förvirring och i korsningen därefter körde jag in på en "förbud mot genomfart"-väg.

Kom sedan ut från en grusväg och hade tydligen för hög hastighet när jag kom till korsningen ut på asfaltsvägen. Slutligen så glömde jag, återigen, 30-skylten och körde i 50 på en kortare sträcka innan jag kom på mig.

Fel 1 och 2 kändes lagom roligt då jag med största säkerhet hade klarat "kuggen" om inte radion hade failat. Fel 3 kändes för mig inte ens som ett fel, men det får man väl ha i baktanken. Fel 4 är bara onödig...suck
 
Jag har inte gjort min uppkörning än men antar att du gjorde fel redan från början. Har för mig att man ska nicka höger-vänster med huvudet för att visa att man inte hör. Så kör man så rakt fram tills han antingen börjar höras eller kör om dig eller dyl.

Ge inte upp, nu har du lärt dig något (givetvis dyrt) men iaf en erfarenhet rikare! Samla lugnet och kör igen!

/T
 
Jag har inte gjort min uppkörning än men antar att du gjorde fel redan från början. Har för mig att man ska nicka höger-vänster med huvudet för att visa att man inte hör. Så kör man så rakt fram tills han antingen börjar höras eller kör om dig eller dyl.

Ge inte upp, nu har du lärt dig något (givetvis dyrt) men iaf en erfarenhet rikare! Samla lugnet och kör igen!

/T

Det var en T-korsning jag hamnade i så jag fick välja mellan att snabbt svänga in åt sidan eller göra en chansning. Jag valde det första och det var förödande.

Nu har jag gjort två uppkörningar. Båda två med patetiska misstag. (Förra gången var det fortkörning och dålig riskbedömning) Om jag ska hålla på såhär så kommer kortet inte bara ta dyrbar tid från mig och enorma pengar utan också skada min hälsa eftersom jag knappt kan andas av stress och nervositet.

Jag funderar nu fram och tillbaka på om jag ska köra på nytt. Annars kör jag utan kort...
 
Det var en T-korsning jag hamnade i så jag fick välja mellan att snabbt svänga in åt sidan eller göra en chansning. Jag valde det första och det var förödande.

Nu har jag gjort två uppkörningar. Båda två med patetiska misstag. (Förra gången var det fortkörning och dålig riskbedömning) Om jag ska hålla på såhär så kommer kortet inte bara ta dyrbar tid från mig och enorma pengar utan också skada min hälsa eftersom jag knappt kan andas av stress och nervositet.

Jag funderar nu fram och tillbaka på om jag ska köra på nytt. Annars kör jag utan kort...

Your choice, men det sistnämnda kommer ju bli bra mycket dyrare och värre än 2 misslyckade uppkörningar. Fortsätt köra upp, det finns folk i värre situationer. Third time's a charm!
 
Det var en T-korsning jag hamnade i så jag fick välja mellan att snabbt svänga in åt sidan eller göra en chansning. Jag valde det första och det var förödande.

Nu har jag gjort två uppkörningar. Båda två med patetiska misstag. (Förra gången var det fortkörning och dålig riskbedömning) Om jag ska hålla på såhär så kommer kortet inte bara ta dyrbar tid från mig och enorma pengar utan också skada min hälsa eftersom jag knappt kan andas av stress och nervositet.

Jag funderar nu fram och tillbaka på om jag ska köra på nytt. Annars kör jag utan kort...

Du kanske skulle köra en hel del mer på körskola det låter ju så då du säger du är närvös och stressad blir ju lätt så när man är osäker och osäker är man när man kört för lite, när du väl är säker och vet att du kan köra mc så kommer du inte bli så närvös. Så mitt tipps är att köra mer innan nästa uppkörning.
 
Du kanske skulle köra en hel del mer på körskola det låter ju så då du säger du är närvös och stressad blir ju lätt så när man är osäker och osäker är man när man kört för lite, när du väl är säker och vet att du kan köra mc så kommer du inte bli så närvös. Så mitt tipps är att köra mer innan nästa uppkörning.

Fast inspektören sa att problemet oftast beror på att jag är ovan vid att hantera hojen, något som han inte kunde uppfatta på min körning. Oftast brukar det handla om att man missar växlar och annat, men det gjorde jag inte så därför tyckte han att det var märkligt att jag återigen missade skyltar.

Jag menar, vem kollar egentligen på skyltar? Jag reagerar bara på "infart förbjuden" och liknande brutala skyltar, annars kör jag bara...
 
... därför tyckte han att det var märkligt att jag återigen missade skyltar.

Jag menar, vem kollar egentligen på skyltar? Jag reagerar bara på "infart förbjuden" och liknande brutala skyltar, annars kör jag bara...

Min lärare är stenhård med att jag måste läsa av skyltar på högersidan varje gång jag svänger in på en väg. Som bilist körde jag tidigare som du skriver och jag kan säga att detta lett till många missar. Ta för vana att läsa skyltar det är inte så svårt och kommer säkert hjälpa dig att klara uppkörningen nästa gång.

Ge inte upp och lycka till.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top