Körkort 2012

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Klara det!!! Fick en inspektör som hade en jävligt bra dag då jag tog i lite lätt med foten efter vändning på krypkörningen alla tre försök :näsblod Allt annat gick perfekt så antar att han gick på helheten. Synd bara att cykeln får stå i garage ett bra tag framöver då 14 dagars prognossen inte ser så lovande ut med regn varenda jävla dag :död

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Grattis!!

Även jag satte dit lappen idag! De två som körde innan mig kuggade båda två för att de höll jämn (för) låg hastighet oavsett situation på landsvägen. Bara att gasa på lite där det är safe och köra så det kändes gött, så gick det vägen!

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
Klara det!!! Fick en inspektör som hade en jävligt bra dag då jag tog i lite lätt med foten efter vändning på krypkörningen alla tre försök :näsblod Allt annat gick perfekt så antar att han gick på helheten. Synd bara att cykeln får stå i garage ett bra tag framöver då 14 dagars prognossen inte ser så lovande ut med regn varenda jävla dag :död

grattis, :D har min uppkörning imorgon, sjukt nervös.. men fick du 3 försök på krypkörningen? :p

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
grattis, :D har min uppkörning imorgon, sjukt nervös.. men fick du 3 försök på krypkörningen? :p

Tackar! Normalt sätt så har man antinge två eller tre försök beroende på hur dom tycker du sköter dig. Var sjuk nervös och antog att han såg det när det kom till krypkörningen eftersom det är det man börjar med. Jag fick göra två försök så bad han mig köra höghastighetsbanan och sedan 70 och 90 inbromsning. Sen fick jag göra ett till försök på kryp. Satte i foten lite lätt som sagt, alla tre försök på exakt samma ställe.

Makish

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2011
Hoj
Hojlös
1. 19/4 bosze, Göteborg
2. 23/4 RuffRiderz, Trelleborg
3. 3/5 xaxpop, Göteborg
4. 4/5 OMartini, Jönköping
5. 4/5 skold040, Svedala
6. 8/5 N3nn3, Stockholm/Tullinge
7. 8/5 Kazagger, Gillinge
8. 9/5 Lindev, Kristanstad
9. 9/5 Kalsvad, Kolsva
10. 9/5 Pippii, Göteborg
11. 10/5 Brickhead, Stockholm/Tullinge
12. 10/5 sjukihuve, Stockholm/Gillinge
13. 14/5 Sthlm:are, Stockholm/Gillinge
14. 14/5 Wellinder, ?, ?
15. 29/5 Sarrow, Avesta
16. 31/5 Makish, Stockholm/Gillinge

Äntligen!!

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
Tackar! Normalt sätt så har man antinge två eller tre försök beroende på hur dom tycker du sköter dig. Var sjuk nervös och antog att han såg det när det kom till krypkörningen eftersom det är det man börjar med. Jag fick göra två försök så bad han mig köra höghastighetsbanan och sedan 70 och 90 inbromsning. Sen fick jag göra ett till försök på kryp. Satte i foten lite lätt som sagt, alla tre försök på exakt samma ställe.

ah okej.. :p jag fasar inför den jäkla krypkörningen imorgon alltså.. :/ :p

Fldde

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2011
Hoj
Yamaha R1 -99
Avklarad uppkörning - check! Vi ses ute på vägen :tummenupp

1. 19/4 bosze, Göteborg
3. 3/5 xaxpop, Göteborg
5. 4/5 skold040, Svedala
9. 9/5 Kalsvad, Kolsva
10. 9/5 Pippii, Göteborg
14. 14/5 Wellinder, ?, ?
15. 29/5 Sarrow, Avesta
16. 29/5 Rullen, Luleå
17. 31/5 Ceara, ?
18. 31/5 henlo, ?
19. 31/5 Makish, Stockholm/Gillinge
20. 31/5 Fldde, Malmö

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
Avklarad uppkörning - check! Vi ses ute på vägen :tummenupp

1. 19/4 bosze, Göteborg
3. 3/5 xaxpop, Göteborg
5. 4/5 skold040, Svedala
9. 9/5 Kalsvad, Kolsva
10. 9/5 Pippii, Göteborg
14. 14/5 Wellinder, ?, ?
15. 29/5 Sarrow, Avesta
16. 29/5 Rullen, Luleå
17. 31/5 Ceara, ?
18. 31/5 henlo, ?
19. 31/5 Makish, Stockholm/Gillinge
20. 31/5 Fldde, Malmö

grattis. .:p kör också upp i Malmö imorgon, vad fick du göra? Satte du ner någon fot på lågfart?

mvh

Fldde

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2011
Hoj
Yamaha R1 -99
grattis. .:p kör också upp i Malmö imorgon, vad fick du göra? Satte du ner någon fot på lågfart?

mvh

Tackar. Säkerhetskontroll, le hojen, krypköra, undanmanöver, bromsa 70/90 km/h och till sist ut i trafiken. Satte ner foten på krypkörningen men jag fick göra ett nytt försök och då klarade jag det.

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
kul att se att de går bra för folk!, uppkörning igår, va så jävla nervös för krypkörningen, men den gick tillräckligt bra för få fortsätta, sen ut i trafik, känslan va att de gick bra, kommer tebax till kontoret, och får svaret "icke godkänd" då han förklarade att jag vid 2 eller 3 tillfällen BARA använt frambromsen och inte båda samtidigt, dock hade ja gjort de vid flertal tillfällen sa han, men bromstekniken var ej godkänd pga dom 2 eller 3 tillfällerna, då 1 av tillfällerna var i 30 Km/h mot trafikljus som var rött, motorbromsar och lätt bromsar fram endast för visa bakomvarande va jag tänker göra...... ny uppkörningbokad 20/6.... ja är inte alls bitter just nu....

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
"vid 2 eller 3 tillfällen BARA använt frambromsen och inte båda samtidigt, dock hade jag använt båda bromarsna vid flertal tillfällen som man ska sa han"

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra

Inte menar du att du kommer låta hojen stå i garage i 14 dagar på grund av lite regn???? :7peta
Det e ju för fan bara ut å gasa :yoparty

Till er alla som fixat kortet, Grattis å ta det lugnt på vägarna!!
/ Peter

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
Tackar. Säkerhetskontroll, le hojen, krypköra, undanmanöver, bromsa 70/90 km/h och till sist ut i trafiken. Satte ner foten på krypkörningen men jag fick göra ett nytt försök och då klarade jag det.

okej, men lura kontrollanten in dig i Malmö centrum eller ? :p

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250

Vädrets makter knäcker inte en nybliven mc förare. Tog mitt kort i slutet av förra året och hojen användes flitit fram till minusgrader och togs i bruk i slutet av februari:yoparty.
Finns kläder o räcker inte det så tar man på sig bara mer:D

Grattis till er alla som tatt kortet och all lycka till er som håller på med kortet.

Kasa27

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
-08, Triumph Daytona
Glad som ett litet barn:banana Har tittat på min mc varje dag sen Oktober förra året och idag tog man kortet på gillinge :) Grattis till er alla som tagit det, nu vet jag hur det känns:) Äntligen e man med i gänget:banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Äsch va fan, regn är ingen fara. :D Ut o tjöööör!

Fldde

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2011
Hoj
Yamaha R1 -99
okej, men lura kontrollanten in dig i Malmö centrum eller ? :p

Nä faktiskt inte. Vi körde först ut ur Malmö och körde lite landsväg ut mot Sunnanå, sen så körde vi in igen via inre ringen ut mot hamnen där vi körde in mot Kirseberg och fick köra runt lite i villaområdet. Sen vart det bara tillbaka till Bulltoftabanan igen och så var vi klara.:)

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Korrigerad lista nr 15. Kim barnell hade fallit bort på vägen

1. 19/4 bosze, Göteborg
3. 3/5 xaxpop, Göteborg
5. 4/5 skold040, Svedala