Hudik-Lars
Ny medlem
fattar inte hur listan funkar, men nu har jag lappen
klarade det idag, så himla skönt
fattar inte hur listan funkar, men nu har jag lappen
Stora gratulationer till er, som i år tagit ett stort steg närmare till att bli fulländad som människa
Mot att BLI människa ska det väl stå?
Jag köpte ett tremånaders abonnemang på korkort.nu för teoridelen och klarade teoriprovet, alla frågor är inte exakt likadana som på det riktiga provet men många är identiska....
Jag gjorde så att jag lånade mc-boken av en väldigt trevlig person i Helsingborg och läste den en gång. Allt som jag tyckte var svårt skrev jag upp sidnummerna på och repeterade dessa ett par gånger när jag läst klart boken. Sen repeterade jag vägmärkena också några gånger, inte det man vill kugga på precis. All teori jag läste tog sammanlagt ~3h. Fick 58/65 på provet utan några svårigheter. Har du B-körkort sen innan har du en bra grund sedan innan.
Så det du behöver: mc-boken, vägmärkesboken (tunt häfte på ca 9-10 sidor) och boken som alla läser oavsett körkort. Alla dessa går att köpa på STR.se eller hos din trafikskola.
Lycka till!
Putte
Har du hunnit ta ditt kort?
Jag drog till körskolan nyligen och tänkte ta det snabbt, men säsongen är över snart sa tanten i receptionen. Helt jävla sjuka priser på riskettan och risktvåan, dom tog över 4k för det:S
Tackar. Det var en ren chansning som gick hem. 4 lektioner på skola, körde bara banorna där och hoppades sen att min trafikvana från bil skulle hjälpa mig att klara den delen av uppkörningen. Fanns ju inga tider i Sthlm så fick ta en i Norrköping istället men det var ju ok för där är jag ju uppväxt. Blivit ca 30 mil i helgen och jag älskar min motard.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |