Nikkalainen
Ny medlem
Välkommen till mcfamiljen!
Välkommen till mcfamiljen!
klarade äntligen mitt kort igår.
Blev dock på 3:e försöket
var ute lite sent i förra sommaren så första uppkörningen blev först i agusti. Missade den på ren nervositet.
(Satte ned en fot på krypkörningen sedan kunde jag inte lugna mig längre)
Andra gången hade jag övat så sjukt mycket kryp så då ställde det till sig i vändning högfart vilket resulterade att jag inte ville lägga ned hojen tillräckligt och fick således lite trångt ut och körde lite långsamt. Vilket då inte var omtyckt.
Lite extra press då jag visste att det skulle bli sista försöket innan vintern.
Nu mera gått och varit sjukt nervös och lyckades iallafall få till 3 körlektioner innan och trodde väl 40% sannorlikhet att det skulle gå vägen. Då jag missade typ var 3/4 ggr under lektionen oavsätt moment.
Men själva uppkörningen gick bra och fick inte en ända kommentar.
Dock så kan jag ärligt säga att jag kört bättre i alla moment för sig men tror det var som helhelt lugnt och kontrollerat. Så även de mindre missarna vart "uppräddade" snygg och lugnt så att säga utan att man helt tappa kontrollen.
Hoppas att ni som haft problem också kommer igenom och så kan ni ju alltid minnas att det finns sådana som mig som missar 1 och 2 ggr för att klara det direkt på 3:e då allt bara "klaffar" likt som det kan vara på en körlektion.
Otroligt skön känsla iallafall att få köra hojen hem själv och njuta av att vara själv på landsvägen.
När vi ändå skriver tips här så skulle jag behöva veta lite vad jag ska tänka på vid högfarten eftersom den gick dåligt.
Det jag känner är att jag är för stel i kroppen, så när jag gör första undanmanövern så känns jag stel och nästan som "bambi på motorcykel". Samma sak gäller egentligen slalomen, vad "ska" man göra här för att bli av med stelheten? Är det bara att greppa hårt med benen mot tanken? Har bokat in en 3 timmars till där jag tänkte att de ska gå igenom allt igen eftersom allt gick fel... Men behöver förbereda lite mentalt innan lektionen så jag vet vad jag ska tänka på.
Klarade precis teorin på andra försöket. En del riktigt skumma frågor. Bokade in uppkörning på Gillinge till den 24/6. Tänker att jag har gott om tid att öva på.
Fan kanske ändå ska ta en tidigare tid...
Grattis till alla som har klarat!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |