Körkort hejdå.....

ARobert

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
sp-2, cbr1000rr
Du inte vänta med att skicka in ett brev till länsstyrelsen, skicka in ett brev som din arbetsgivere har skrivigt, att du behöver ditt K.K i jobbet. Sedan kan du vänta och se vad dom säger.
Jag jobbade på ett företag som installerade video kameror i sivil bilar och sevil mc. Det är omöjligt att ha koll på vad dom har, extra ljus mm. Dom ser ut som vanliga person bilar. Den värsta jag såg var en röd volvo sedan med barn leksaker bak i hatt hyllan, det tyckte jag var lite väl!
Lucka till med länsstyrelsen, Jag körde 125 på 90 väg och fick behålla kk efter jag skickade in ett brev som min arbetsgivare hade skrivigt.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Har en kompis som kom undan helt med rattfylla.
Först blev han av med KK i 3 månader för fortkörning, ca en månad efter han fick tillbaks det så tog dom honom för rattfylla. Han hade varit på krogen dagen innan och åkte fast vid halv sex tiden kvällen efter, och hade 0,24 promille. Men efter ett brev till LS om hur duktig han varit genom att vänta till sena eftermiddagen innan han körde osv blabla. Så kom han helt undan.

Så slipa till ett bra brev och dundra in till Länsstyrelsen och hoppas på det bästa.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
FUBAR skrev:
Har en kompis som kom undan helt med rattfylla.
Först blev han av med KK i 3 månader för fortkörning, ca en månad efter han fick tillbaks det så tog dom honom för rattfylla. Han hade varit på krogen dagen innan och åkte fast vid halv sex tiden kvällen efter, och hade 0,24 promille. Men efter ett brev till LS om hur duktig han varit genom att vänta till sena eftermiddagen innan han körde osv blabla. Så kom han helt undan.

Så slipa till ett bra brev och dundra in till Länsstyrelsen och hoppas på det bästa.

Men...men...men....

Det tycker jag faktiskt var fel. Hoppas han larde sig nagot iaf.

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Ajajaj broder.. Inte bra det.. OM jag bara fick köra upp snart så kunde ju jag också köra bort det=) Borde ju kunna gå rätt fort=) :banana
Hoppas att dom är nådiga men man vet aldrig. ibland så vid dom ju göra ett typ exempen av en, och då är det kört.
Men men bara att vänta o se. :Bugar

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
Har du en prick redan (ja, en räcker) o torskar på nåt mer så ska dom ta kortet enligt konstens alla regler, tro mig, jag har provat...

Missade en gångtrafikant vid ett övergångsställe, 1000:- i böter o så ville dom ta kortet, jag skrev brev till länsstyrelsen o påpekade att det va kass belysning samt buskage ivägen så man inte såg folk. De ändrade sig o nöjde sig med en prick.
Nåt halvår efter det torskade jag i 92 på 70-väg, då rök kortet en månad samt 1400:- i böter. just pga att jag redan hade pricken, det va inget snack då.

Åkte dit den 6/12 på 70-sträckan o va av med kortet i april månad, stenarna rullar inte fort på statliga instutioner...

Mitt tips är att svara på pappret du fått, annars skickar dom bara en delgivningsman samt noterer att du är "besvärlig". Sedan fixar du papper från din chef att du behöver bilen i jobbet o skickar in det till dom så skulle jag tro att du klarar dig med böter.

Det värsta man kan göra är att krångla genom att inte skicka tillbaka papper mm.
Det blir bara värre, det är ju trots allt du som gjort fel (nej, jag är inte 40-årig tant :) )

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
gixxer_chrille skrev:
Lider med dig :(
Hade bruttan inte satt på så hade du väl troligen stuckit va?

..Hade jag gjort iaf

Later val battre att satsa 1200:- eller vad det blir for att fa lugn och ro istallet.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Surt! MEN...

Behöver man körkort i sitt yrkesutövande torde man vara lite extra försiktig! :fatta!

Att gnälla med lapp från "mamma" (arbetsgivaren) efteråt borde nonchaleras totalt anser jag. Vafan, man får väl stå sitt kast helt enkelt!

Behöver man ta sin hjärtmedicin jonglerar man inte med burken vid bergsstupet...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror du kan vara lugn, de plockar antagligen inte kortet för sådana förseelser. Däremot om du kanske råkar gå upp mot domstol i ett andra misstag kanske de kollar tillbaka och gör en bedömning av det hela.
För övrigt kan jag tipsa om Speeding.se, pynta in 350:-/år och skicka böterna till dem. Jag betalade in i måndags och är registrerad sedan i söndags. Vet ej om det gäller på hoj iofs... Skönt för en annan som kör ca 400-600 mil i månaden varav 100 mil går lagligt (stadstrafik).

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Hade själv en prick i körkortet för några år sen och åkte fast för ytterligare en fortkörning bara tre månader senare. Blev inte mer än böter den gången som tur var.

Det borde klara sig med böteslappen för din del oxå.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Har en jobbarpolare som kör bud. Han fick en vanlig, en med prick, sen en vanlig igen inom loppet av ett år...inget hände.

Så jag tror du klarar dig. :tummenupp

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Rasorblade skrev:
Blev tagen av en SAAB 95 sedan utan solfilm och utan extraljus.
Det enda som var "fel" var att den hade en en fast antenn bak. Och jag som tänkte att de har minst två.

Bord ju blivit misstänksam redan vid en då jag själv kör SAAB 95 och de har ju ingen antenn överhuvudtaget. :huvet

Det finns inga fasta antenner på 9-5..såvida det inte är snutar eller amatörradionissar, de V70 kombi-civiler som finns här hemma känner man igen på att de saknar railsen på taket.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
heliac skrev:
Det finns inga fasta antenner på 9-5..såvida det inte är snutar eller amatörradionissar, de V70 kombi-civiler som finns här hemma känner man igen på att de saknar railsen på taket.

Vilka regnr har dom?? Kan vara bra o veta då jag kör rätt mkt uppåt Dalsland
Det cirkulerar för övrigt en mcsnut som är väldigt nyfiken i våra trakter, första mcsnut ja sett på 4 år i våra nejder, nu har jag sett han/hon 5!!!!!??!! gånger på kort tid, precis när man ska till o vrida på lite gas så dyker fanskapet upp i backspegeln, kommer aldrig köra utan speglar, dom har räddat mej hyggligt hittils, //p

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Så här ÄR det. :fakta

Om du, inom 24 månader, kör 25+ för fort två gånger blir du, 24 månader efter första förseelsen, av med kortet. Det är inget som polisen har något med att göra utan länsstyrelsen.

Jag har testat så jag vet. Blev av med kortet tre ggr för två fortkörningar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Rasorblade skrev:
Blev tagen av en SAAB 95 sedan utan solfilm och utan extraljus.
Det enda som var "fel" var att den hade en en fast antenn bak. Och jag som tänkte att de har minst två.

Bord ju blivit misstänksam redan vid en då jag själv kör SAAB 95 och de har ju ingen antenn överhuvudtaget. :huvet

Jag kör oxå 9-5, lustigt så många som bromsar och lägger sig bakom..sitter en orginalantenn på taket på min iaf.

zipman

Rör inte min hoj då ffs !!
Gick med
12 May 2004
Hoj
TL1000R
nasholm6 skrev:
Jahaja.... då var sommaren kanske över.

Vädret var kanon i kväll och jag tog med tjejen på en lite touring runt umeå. Åkte runt stan en sväng och sen ner till Bettnessand och njöt av solen innan vi åkte hem via Degernäsvägen.

När jag kommer ut på Holmsundvägen drar jag på lite xtra kör jag om tre bilar vara av en visar sig vara CIVILPOLIS. :mad:
Dröjer inte länge innan jag tyckar att en Saab 9-5 mörkgrå kombi med regnr SCS 955 ligger lite väl tätt inpå.
Försent!!!! :huvet :huvet
Länsman blikar fast mig, föreläser för mig om mina omkörningar, gaspådrag, mini regskyllt och annat jag ställt till med under 2km färd.

108kh/h på 90 väg och 1200:- i böter nöjer han sig med om jag erkänner på plats, fyra andra förselser skulle han ta upp om jag inte skriver under på direkten, jag erkänner pga att allt är filmat.

Det stora problemet för mig är jag åkte dit för ca 7 månader med bilen, 119 km/h på 90 väg och har en varning som innebär att om jag ställer till nåt mer åker troligen kortet omg. Jag jobbar som säljare på hela norrland så körkortet är gode viktigt för mig.

Så nu är det bara o vänta samt hålla tummarna att länstyrelsen är barmhärtig.

Det ska inte vara nårra problem ...

jag har själv 2 varningar och båda gångerna låg jag 36km/h över den tillåtna
hastigheten. MEN nu bör jag vara lite mer försiktig

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...