RonJeremy
Guest
jag hoppas du begärde att se filmen för det har du rätt till....
Är helt övertygad om att DU själv har kört på fyllan dagen efter någon gång!!! Likaså har dom flesta här gjort det. Det är mycket enklare än man tror. Det absolut värsta jag vet är folk som kör på fyllan och jag skulle aldrig göra det själv men ändå lyckades jag. Blev av med mitt och jag var helt övertygad om att jag var spik nykter. Tanken om att jag hade varit ute kvällen innan slog mig inte ens. 13 timmar hade gått och sista drinken togs 0100. Dvs INTE ens en hård kväll. Åkte dit med 0,24 promille.Blomquist #14 skrev:Rattfylla borde man aldrig få komma undan med! Trots dagen efter...
Till 99% säker på att du har en prick på dig ja.TM skrev:Alltså det här med varningar, får man det ist för att man ex.vis blir av med lappen vid en allvarligare förseelse?
Jag blev av med körkortet i 3mån förra sensommaren, betyder det att jag automatisk har dragit på mig en varning?
Har man verkligen det? Har för mig att jag läste på trafikjuristen att du inte har rätt till att sen lasermätningen och då borde det ju rimligen gälla polispiloten med.RonJeremy skrev:jag hoppas du begärde att se filmen för det har du rätt till....
RonJeremy skrev:Är helt övertygad om att DU själv har kört på fyllan dagen efter någon gång!!! Likaså har dom flesta här gjort det. Det är mycket enklare än man tror. Det absolut värsta jag vet är folk som kör på fyllan och jag skulle aldrig göra det själv men ändå lyckades jag. Blev av med mitt och jag var helt övertygad om att jag var spik nykter. Tanken om att jag hade varit ute kvällen innan slog mig inte ens. 13 timmar hade gått och sista drinken togs 0100. Dvs INTE ens en hård kväll. Åkte dit med 0,24 promille.
Å andra sidan kan jag tycka att vår nollgräns (vilket faktiskt 0.2 är) är rent löjlig. funkar ju knappt för en halstablett. 0.5 borde det vara!
RonJeremy skrev:jag hoppas du begärde att se filmen för det har du rätt till....
FUBAR skrev:Har en kompis som kom undan helt med rattfylla.
Först blev han av med KK i 3 månader för fortkörning, ca en månad efter han fick tillbaks det så tog dom honom för rattfylla. Han hade varit på krogen dagen innan och åkte fast vid halv sex tiden kvällen efter, och hade 0,24 promille. Men efter ett brev till LS om hur duktig han varit genom att vänta till sena eftermiddagen innan han körde osv blabla. Så kom han helt undan.
Så slipa till ett bra brev och dundra in till Länsstyrelsen och hoppas på det bästa.
Rasorblade skrev:MEN läs allt!!!!
nasholm6 skrev:Det jobbiga är att man måste vänta ett antal veckor innan man hör Bra eller Anus från länstyrelsen.
FUBAR skrev:Till 99% säker på att du har en prick på dig ja.
RonJeremy skrev:jag hoppas du begärde att se filmen för det har du rätt till....
TM skrev:Alltså det här med varningar, får man det ist för att man ex.vis blir av med lappen vid en allvarligare förseelse?
Jag blev av med körkortet i 3mån förra sensommaren, betyder det att jag automatisk har dragit på mig en varning?
CHROLO skrev:När handligen är upprättad är det en offentlig handling. Den kan dock lyda under förundersökningssekretess innan utredningen är klar.
jaken skrev:Om man har haft körkort för B och prövotiden har gått ut för länge sedan. Sen tar man A-kort nu. Får jag en prövotid på A & B så om jag torskar i 51 på 30 väg så får jag ta om kortet?
Edit: Får jag överhuvudtaget någon ny prövotid?
Givetvis hade det varit det bästa, avskyr nog rattfylleri lika mycket som du. Sen är Glocalnet jävligt dåliga.CHROLO skrev:Hade varit "duktigare" att låta bli att köra dagen efter, eller........
Jag kan ha viss förståelse för att man i detta forum hittar anledningar för fortkörning och det är ballt att dra snuten o.s.v. Har dock svårt att förstå att man inte bara i detta inlägg argumenterar för rattfylleri. Det är lägre än Glocalnet.
CHROLO skrev:Hade varit "duktigare" att låta bli att köra dagen efter, eller........
Jag kan ha viss förståelse för att man i detta forum hittar anledningar för fortkörning och det är ballt att dra snuten o.s.v. Har dock svårt att förstå att man inte bara i detta inlägg argumenterar för rattfylleri. Det är lägre än Glocalnet.
twinner skrev:Inte för att vara dryg,men borde du inte tänkt på det lite tidigare.OM du redan åkt dit och gör om samma sak så....
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|