Undrar hur man testar för attityder och riskbenägenhet???
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Det är iaf något som kostar mycket liv och livslånga skador...
Det här med att ta om teori tycker jag personligen är uppriktigt fånigt. Själv är jag tvungen att läsa luntor med dokumentation för att hålla diverse certifieringar vid liv. För vissa av dessa certifieringar är kunskaperna så gott som bortblåsta ett par månader om jag inte får praktisera dom. I ärlighetens namn, för att vi vet vad som är rätt och fel, betyder det att vi automatsikt gör det? Isf borde alla duktiga sporthojsåkare här på SH hålla hastigheterna, aldrig passera fram till rödljuset till höger om bilarna i samma körfält, alltid använda sina körrikningsvisare, ha sin registreringsplåt väl synlig, alltid ha tillräckligt mönsterdjup, etc, etc...
Sen att man blir en sämre förare med ålder kan förvisso vara sann, men allt som oftast brukar dessa äldre personer ta det varligt i trafiken. Kan vi inte visa dem extra hänsyn? Om det nu är så att en äldre/yngre människa av någon anledning har en kontakt med vården där dom ser en uppenbar risk med att man beger sej ut på vägen kan man tycka dom, (doktor/läkare) borde ha någon skyldighet att rapportera detta till VV/Länstyrelsen.
I övrigt tror det är mer handlar om det jag var inne på tidigare i mitt inlägg samt som någon nämnde tidigare i tråden, personlig mognad.