Chrille skrev:
En hel del skulle jag tro. Ofta är det frågan om kombinationer men exempelvis bälte ger att 200 av 400 som dör i trafiken varje år har inte haft bälte. Av dessa två hundra hade antagligen 100 överlevt om bältet suttit på.
Vänd ditt resonemang - hur många singelolyckor tror du sker i laglig fart?
Många singelolyckor tror jag sker därför att folk är fulla, trötta, höga osv, man får acceptera att de dör en viss mängd folk i trafiken lika väl som det dör ett par stycken av drunkning (rätt många barn faktiskt) skall vi då införa nollvision på badplatser, max 15 cm djupt och badpoliser? kameror som övervakar om man dyker eller skvätter vatten?
Chrille skrev:
Skitsnack. Tingvall har rätt i en del saker och på vägar där han får bestämma med åstskilda körfält och kameror så dör inte folk längre. När vi inte har friheten attt välja fel längre så funkar det.
Vill vi ha det så? Och vem ska vi skylla på utöver oss själva och våra föräldrar...
Jag har alltid undrat hur ambulansen kommer fram med skilda körfält, dessutom är trafikrytmen vansinnig på dessa vägar, 65 bakom lastbilar, husvagnar osv och när det är dubbelfiligt är det 140 som gäller..
Man får verkligen hoppas att de människor som man ger rätt att välja och bestämma över ens eget liv är bra mycket klokare, det känns tryggt att du vågar ge våra politiker det förtroendet Chrille...
Jag gör det inte.
/F