Ifall jag blir kuggad på något som inte är fel kan jag ju överklaga, eller?
1. Bli inte nervös (hehe)
2. Träna hemma på det du kan träna på hemma. Säkerhetskontroller, konbanor och bromsning. Onödigt att lägga en massa dyr tid på att lära sig krypköra. Bättre att få tips i trafiken under körlektionerna.
3. Se till så att du har en bra och godkänd hoj för uppkörningen.
Sporthoj på 1000cc är kanske inte så optimalt.
Det optimala för A begränsad hade såklart varit den enda hojen (i princip) som man kan köpa och köra direkt på, med just A begränsad, utan att behöva strypa och regga om mm mm, alltså en Kawasaki Ninja 250R. MEN det får man ju inte såklart, fick jag bittert erfara EFTER att jag gjort hela min uppkörning och blivit "godkänd"...
Ute i trafiken sen kvittar det vilken hoj man har men just på de tricksiga banorna skulle jag rekommendera en hoj som är lättmanövererad och har bra svängradie. Supermotard, streetfighter t.ex.
Trådlyften gjorde inte Viktor. Bara en parentes.nice trådlyft haft kortet ett par månader. Körde även upp med min K6 1000cc och klarade det
nice trådlyft haft kortet ett par månader. Körde även upp med min K6 1000cc och klarade det
nice trådlyft haft kortet ett par månader. Körde även upp med min K6 1000cc och klarade det
Det var imponerade! Höll du dig innanför linjerna på konbanan? Jag kan tänka mig att en gixxer 1000 har svängradie som en dragspelsbuss ungefär??
Lånar tråden lite bara
Blir det problem för mig att köra upp på min gsxf 600 tror ni? Tänker då mest på lågfartsbanan..
Jo har alla möjligheter att träna lågfart själv när jag vill. Så det är skitbra.. tänkte mest på rent allmänt om det är svårare på min hoj än nån annan
ett tips är att inte åka till uppkörningen med sporthoj. Trafikverket kuggar sporthojar. Iallafall linköping och mantorp. En polares arbetskamrat körde flera gånger med sin yamaha 600 sporthoj och blev kuggad. Sista gången han körde gjorde han det helt felfritt. Dock fick han aldrig komma ut i trafiken endast av att han körde sporthoj! Detta är något smc bör ta upp enligt mig. Den är ju för f** reggad som motorcykel!
Så dem sa alltså till han "Allting var jätte bra men du får inte köra trafikdelen för du kör sporthoj"?
Bullshit
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |