Körning Mittsverige banan 2007

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har fått tag på Staffan, har köpt hans clip-on. Monterat dem och höll på att justera in handtagen. Tänkte att jag skulle montera dit top-kåpan för att se så inget tar i när jag ger fullt styrutslag. Håller på att justera och ställa hojjen upp och ner på stödet, tills en gång när jag ska ställa den på stödet fast stödet inte är nere. Smack åker jag och hojjen backen, lagomt jävla less man kan bli. Sidokåpan, tanken och bakkåpan klarade sig men toppkåpan landade i en verktygslåda så nu har man en stor reva där. Detta var dessutom original kåpan.. :gråta
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Här kommer ett gäng från måndagen.

Fotade av mig och Tina!
 

Bifogat

  • IMG_3271.jpg
    IMG_3271.jpg
    131.3 KB · Visningar: 67
  • IMG_3311.jpg
    IMG_3311.jpg
    118.1 KB · Visningar: 68
  • IMG_3312.jpg
    IMG_3312.jpg
    121.3 KB · Visningar: 73
  • IMG_3327.jpg
    IMG_3327.jpg
    132 KB · Visningar: 61
  • IMG_3324.jpg
    IMG_3324.jpg
    125.3 KB · Visningar: 152
  • IMG_3316.jpg
    IMG_3316.jpg
    110.5 KB · Visningar: 58

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
mera bilder...
 

Bifogat

  • IMG_3329.jpg
    IMG_3329.jpg
    125.4 KB · Visningar: 56
  • IMG_3351.jpg
    IMG_3351.jpg
    123 KB · Visningar: 64
  • IMG_3354.jpg
    IMG_3354.jpg
    129.8 KB · Visningar: 57
  • IMG_3377.jpg
    IMG_3377.jpg
    130.6 KB · Visningar: 64
  • IMG_3366.jpg
    IMG_3366.jpg
    132.7 KB · Visningar: 56
  • IMG_3360.jpg
    IMG_3360.jpg
    130.4 KB · Visningar: 58

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Och de sista...var inte så aktiv i fotandet utan Tina och jag fotade mest varann men ni var en del andra som fastnade på bild också :)
 

Bifogat

  • IMG_3379.jpg
    IMG_3379.jpg
    135 KB · Visningar: 79
  • IMG_3399.jpg
    IMG_3399.jpg
    121.5 KB · Visningar: 56
  • IMG_3411.jpg
    IMG_3411.jpg
    129.3 KB · Visningar: 56
  • IMG_3417.jpg
    IMG_3417.jpg
    134.1 KB · Visningar: 55
  • IMG_3424.jpg
    IMG_3424.jpg
    127.2 KB · Visningar: 103
  • IMG_3425.jpg
    IMG_3425.jpg
    129.8 KB · Visningar: 57

"LäckerBiten"

Guest
Jag har fått tag på Staffan, har köpt hans clip-on. Monterat dem och höll på att justera in handtagen. Tänkte att jag skulle montera dit top-kåpan för att se så inget tar i när jag ger fullt styrutslag. Håller på att justera och ställa hojjen upp och ner på stödet, tills en gång när jag ska ställa den på stödet fast stödet inte är nere. Smack åker jag och hojjen backen, lagomt jävla less man kan bli. Sidokåpan, tanken och bakkåpan klarade sig men toppkåpan landade i en verktygslåda så nu har man en stor reva där. Detta var dessutom original kåpan.. :gråta


:klappar Grattis tommy....UNDRAR om du hade lite för bråttom....Jag lider med dig, men det är bättre du gör av med din otur i garaget än på vägarna....

vi ses.
//Fredde//
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Jag har fått tag på Staffan, har köpt hans clip-on. Monterat dem och höll på att justera in handtagen. Tänkte att jag skulle montera dit top-kåpan för att se så inget tar i när jag ger fullt styrutslag. Håller på att justera och ställa hojjen upp och ner på stödet, tills en gång när jag ska ställa den på stödet fast stödet inte är nere. Smack åker jag och hojjen backen, lagomt jävla less man kan bli. Sidokåpan, tanken och bakkåpan klarade sig men toppkåpan landade i en verktygslåda så nu har man en stor reva där. Detta var dessutom original kåpan.. :gråta


Har du helt tappat flytet? Skulle nog aldrig passerat dig det där varvet, då hade allt varit bra nu :D
Nästa gång åker man ner för att köra under minuten eller hur? :tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag har fått tag på Staffan, har köpt hans clip-on. Monterat dem och höll på att justera in handtagen. Tänkte att jag skulle montera dit top-kåpan för att se så inget tar i när jag ger fullt styrutslag. Håller på att justera och ställa hojjen upp och ner på stödet, tills en gång när jag ska ställa den på stödet fast stödet inte är nere. Smack åker jag och hojjen backen, lagomt jävla less man kan bli. Sidokåpan, tanken och bakkåpan klarade sig men toppkåpan landade i en verktygslåda så nu har man en stor reva där. Detta var dessutom original kåpan.. :gråta

Knyppling kanske vore nåt att satsa på, istället för at åka hoj?:tungan :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Äsch, du skall inte vara sån, jag har många många gånger funderat på alternativa hobbyer, bowling, virkning, porslinsmålning kanske?

Som den gången jag var på Kemora och tyckte att jag körde fort, R6-01 var det jag körde och året var också -01.
I doserade vänstern innan man kommer in till start o mål kurvan så ligger jag med fotpinnen, knät, armbågen och visirfästet i backen, jag gasar allt vad jag vågar och bakdäcket tuggar och jag tänker hela tiden att "-Hej vad det går...jevlars vad jag är snabb!!!"

Då säjer det "SWOOOSH" och en vit/gul R6:a passerar på utsidan i kurvan, i ungefär dubbla farten, och på sadeln sitter det en liten Hobbit. När jag med min enorma fart väl kommer ut ut kurvan så är Hobbiten redan framme vid nästa kurva...sen ser jag honom inte mer eftersom jag givetvis går in i depå på nästa varv, det får ju vara nån måtta med förödmjukelsen.

Just i det ögonblicket funderade jag på varför i h-vete jag håller på med den här skitsporten!

Lite senare på eftermiddagen ser jag hobbiten på R6:an igen och inser att det är Sami Penna, finsk supersportmästare, och numera innehavare av varvrekordet på Kemora i SS600...

Han är ju så liten, det är väl därför han är snabb, visst?:gnissla:)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2989175 Äsch, du skall inte vara sån, jag har många många gånger funderat på alternativa hobbyer, bowling, virkning, porslinsmålning kanske?

Som den gången jag var på Kemora och tyckte att jag körde fort, R6-01 var det jag körde och året var också -01.
I doserade vänstern innan man kommer in till start o mål kurvan så ligger jag med fotpinnen, knät, armbågen och visirfästet i backen, jag gasar allt vad jag vågar och bakdäcket tuggar och jag tänker hela tiden att "-Hej vad det går...jevlars vad jag är snabb!!!"

Då säjer det "SWOOOSH" och en vit/gul R6:a passerar på utsidan i kurvan, i ungefär dubbla farten, och på sadeln sitter det en liten Hobbit. När jag med min enorma fart väl kommer ut ut kurvan så är Hobbiten redan framme vid nästa kurva...sen ser jag honom inte mer eftersom jag givetvis går in i depå på nästa varv, det får ju vara nån måtta med förödmjukelsen.

Just i det ögonblicket funderade jag på varför i h-vete jag håller på med den här skitsporten!

Lite senare på eftermiddagen ser jag hobbiten på R6:an igen och inser att det är Sami Penna, finsk supersportmästare, och numera innehavare av varvrekordet på Kemora i SS600...

Han är ju så liten, det är väl därför han är snabb, visst?:gnissla:)
Det är sant, men du har inte lyckats pajja din hoj 2ggr på 2 dagar. :3freak
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är sant, men du har inte lyckats pajja din hoj 2ggr på 2 dagar. :3freak

Nej, jag brukar i regel paja andras hojar...:näsblod

Bilden är från Kemora, hojen tillhör Zvugge...och jag har just kastat den i karusellhögern...sorry Magnus...:huvet

Men lägg märke till däckslitaget, hur fint det är...:tummenupp :)
 

Bifogat

  • R6pinsam.jpg
    R6pinsam.jpg
    71.7 KB · Visningar: 112

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
Det var en riktigt rolig dag med grymt väder, synd bara att det var några som gjorde illa sig och jag hoppas verkligen att tillfrisknandet går bra.

Återigen tack till er som skjutsade in mig och Pelle till Härnösand med våran släpvagn, vi hade en trevlig afton där med varmkorv och folköl :) Hur gick det med foten dan efter för dig som hade uppkörning? Gick uppkörningen bra?




Fotade lite bilder jag med...


Jo tack jag klarade körkortet med ett dunkande ringfinger och en stukad och svullen fot, men vad gör det när man nu har ett A på körkortet.

:)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

Ser ju ut som det går snabbt i alla fall, men det fattas ännu en del. En kanonbild, reespekt om det va du Christer eller "frugan" å hoppas hon mår bättre snart. Å snart blir det väl av ett igen om bara nån hyr banan:D .
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Äntligen hemma

Vill bara tacka för att så många ville vara med och köra på bandagen. Tyvärr lite väl mycket avåkningar:mad:

Men det är sånt man får räkna med i stridens hetta.

Kommer att vara borta ifrån MC-körning ett tag pga av skadorna Jag ådragit mig, men förhoppningsvis är Jag tillbaka på sen sommaren. Har dock fått bankörningsförbud av mina nära och kära. Blir troligen att köpa en öppen hoj el. sportbil för att hålla ner hastigheten, och njuta av naturen istället.

Vi ses på vägarna i sommar

Kör lugnt

Kenneth
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Vill bara tacka för att så många ville vara med och köra på bandagen. Tyvärr lite väl mycket avåkningar:mad:

Men det är sånt man får räkna med i stridens hetta.

Kommer att vara borta ifrån MC-körning ett tag pga av skadorna Jag ådragit mig, men förhoppningsvis är Jag tillbaka på sen sommaren. Har dock fått bankörningsförbud av mina nära och kära. Blir troligen att köpa en öppen hoj el. sportbil för att hålla ner hastigheten, och njuta av naturen istället.

Vi ses på vägarna i sommar

Kör lugnt

Kenneth


:yoparty R1 FAJTOR!! :yoparty
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Blir troligen att köpa en öppen hoj el. sportbil för att hålla ner hastigheten, och njuta av naturen istället.

Kenneth

Tråkigt att höra om olyckan Kenneth, hoppas du kommer tillbaka så småningom.

Vad det gäller det där med öppna hojar så vete f-n, min Suzuki 750 streetfighter turbo gick gladeligen på bakhjulet i 270 så det där med att det går långsammare utan kåpa är bara nys:gnissla :yoparty :)
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Tråkigt att höra om olyckan Kenneth, hoppas du kommer tillbaka så småningom.

Vad det gäller det där med öppna hojar så vete f-n, min Suzuki 750 streetfighter turbo gick gladeligen på bakhjulet i 270 så det där med att det går långsammare utan kåpa är bara nys:gnissla :yoparty :)


Men det låter bra, när man säger det åt frugan:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top