2989175 Äsch, du skall inte vara sån, jag har många många gånger funderat på alternativa hobbyer, bowling, virkning, porslinsmålning kanske?
Som den gången jag var på Kemora och tyckte att jag körde fort, R6-01 var det jag körde och året var också -01.
I doserade vänstern innan man kommer in till start o mål kurvan så ligger jag med fotpinnen, knät, armbågen och visirfästet i backen, jag gasar allt vad jag vågar och bakdäcket tuggar och jag tänker hela tiden att "-Hej vad det går...jevlars vad jag är snabb!!!"
Då säjer det "SWOOOSH" och en vit/gul R6:a passerar på utsidan i kurvan, i ungefär dubbla farten, och på sadeln sitter det en liten Hobbit. När jag med min enorma fart väl kommer ut ut kurvan så är Hobbiten redan framme vid nästa kurva...sen ser jag honom inte mer eftersom jag givetvis går in i depå på nästa varv, det får ju vara nån måtta med förödmjukelsen.
Just i det ögonblicket funderade jag på varför i h-vete jag håller på med den här skitsporten!
Lite senare på eftermiddagen ser jag hobbiten på R6:an igen och inser att det är Sami Penna, finsk supersportmästare, och numera innehavare av varvrekordet på Kemora i SS600...
Han är ju så liten, det är väl därför han är snabb, visst?