Regler Regler Regler
Jag drar en förenklad version av Reglerna vid bankörningen igen.
BANKÖRNING - REGLER
Körning sker på egen risk. Banans ägare el hyresgäst tar ej ansvar för olyckor eller liknande.
Kolla gärna era Personliga försäkringar vad avser olycka.
Samling kl 08.00. Besiktning av fordonen kommer då att göras (Däck,Bromsar, Drivpaket, Läckage mm.) Lyktor bör vara tejpade, och backspeglar bortplockade.
Vi delar upp oss i 3 olika grupper (Sker på plats)
Mellan grupp för dem som ej kört tidigare el. bara vill köra lugnt.
Minimi krav på klädsel i Mellan gruppen är Gore-tex el dyl Handskar och skor avsedda för MC-körning och Ryggskydd. Omkörning i kurvor är ej tillåtet i Mellan gruppen. Trafik försäkring + innehav av körkort är obligatoriskt. Föråkare 2 pass (2x20 min)
Snabb grupp för dem som åkt tidigare på bana. I denna grupp är kravet lika som ovan, Men skinnställ som krav. Trafikförsäkring + innehav av körkort är obligatoriskt.Omkörning tillåten på hela banan.Föråkare 1 pass (1x20min)
Race grupp för dem som åker med oförsäkrade fordon (tävlingscyklar) och, dom som åkt Mycket el relativt mycket banåkning. I denna grupp går det fort. Och är man för snabb för Snabba gruppen, kan man flyttas upp i denna grupp. Olycksfalls Försäkring bör finnas, alt Försäkring genom licens.
Gul flagga. Sänk farten, Skärp uppmärksamheten + omkörning förbjuden.
Röd flagga Alla lämnar banan efter avslutat varv i lågt tempo.
Svart flagga. Föraren som blivit flaggad lämnar banan.
Ingen buskörning eller andra konstigheter typ bakhjulsåka är tillåtet.
Mvh
Kenneth