Körning Mittsverige banan 2007

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Minns inte riktigt men stämmer det att det är minst 1mm däckdjup som gäller vid besiktning?

Nu ska jag inte besikta hojjen, men när vi anländer till banan o kontrollanten där ska besikta hojen, är det väl isf fortfarande 1mm som gäller?

Tänkte slippa köpa nytt däck innan banåkningen, har ju så mkt kvar på sidorna! ;) :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Finns gott om Logi i Härnösand som är helt ok.

Östanbäcken (ca 200m till centrum) är ett ruggigt fint ställe, Folkhögskolan (ca 1000m till centrum) är helt ok och kostar ungefär samma lika, steget ovanför är Hotell Royal (i centrum) och City Hotell (i centrum).

Och missa för guds skull inte att dra en sväng upp till vindkraftverket för att kolla utsikten, helt otroligt vackert.
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Regler Regler Regler

Jag drar en förenklad version av Reglerna vid bankörningen igen.

BANKÖRNING - REGLER

Körning sker på egen risk. Banans ägare el hyresgäst tar ej ansvar för olyckor eller liknande.
Kolla gärna era Personliga försäkringar vad avser olycka.

Samling kl 08.00. Besiktning av fordonen kommer då att göras (Däck,Bromsar, Drivpaket, Läckage mm.) Lyktor bör vara tejpade, och backspeglar bortplockade.

Vi delar upp oss i 3 olika grupper (Sker på plats)

Mellan grupp för dem som ej kört tidigare el. bara vill köra lugnt.
Minimi krav på klädsel i Mellan gruppen är Gore-tex el dyl Handskar och skor avsedda för MC-körning och Ryggskydd. Omkörning i kurvor är ej tillåtet i Mellan gruppen. Trafik försäkring + innehav av körkort är obligatoriskt. Föråkare 2 pass (2x20 min)


Snabb grupp för dem som åkt tidigare på bana. I denna grupp är kravet lika som ovan, Men skinnställ som krav. Trafikförsäkring + innehav av körkort är obligatoriskt.Omkörning tillåten på hela banan.Föråkare 1 pass (1x20min)


Race grupp för dem som åker med oförsäkrade fordon (tävlingscyklar) och, dom som åkt Mycket el relativt mycket banåkning. I denna grupp går det fort. Och är man för snabb för Snabba gruppen, kan man flyttas upp i denna grupp. Olycksfalls Försäkring bör finnas, alt Försäkring genom licens.


Gul flagga. Sänk farten, Skärp uppmärksamheten + omkörning förbjuden.

Röd flagga Alla lämnar banan efter avslutat varv i lågt tempo.

Svart flagga. Föraren som blivit flaggad lämnar banan.

Ingen buskörning eller andra konstigheter typ bakhjulsåka är tillåtet.


Mvh

Kenneth
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Nu börjar det ju närma sig.
Har alla löst det med boende?


Synd bara att man inte hunnit köra så mycket iår, det innebär nog att jag kommer att vara ännu söligare än jag annars är,, så stackars er som inte får köra om mi i kurvorna,,:D
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Nu börjar det ju närma sig.
Har alla löst det med boende?


Synd bara att man inte hunnit köra så mycket iår, det innebär nog att jag kommer att vara ännu söligare än jag annars är,, så stackars er som inte får köra om mi i kurvorna,,:D

du rymms i stugan jag har bokat! :tummenupp det blir nog Du jag Xyron och morecore i en stuga.
 

magsnus

Magsnus
Gick med
19 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
honda CBR900 RR-98
Minns inte riktigt men stämmer det att det är minst 1mm däckdjup som gäller vid besiktning?

Nu ska jag inte besikta hojjen, men när vi anländer till banan o kontrollanten där ska besikta hojen, är det väl isf fortfarande 1mm som gäller?

Tänkte slippa köpa nytt däck innan banåkningen, har ju så mkt kvar på sidorna! ;) :tummenupp

Är i precis samma sitts,Har hur mycke som helst på sidorna,he he:yoparty
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
du rymms i stugan jag har bokat! :tummenupp det blir nog Du jag Xyron och morecore i en stuga.

Det är ju iofs bra, men det är jag och "läckerbiten" (tar emot att kalla han så) och vi bokade en stuga idag, den var inte dyr, var har ni bokat? och hur stor stuga?

Jag vet inte hur många bäddar den är i den däremot, om det är fler än två så kan det ju rymmas nån mer i den.


När har ni tänkt att åka ner? åker ni hem måndag?
 
Last edited:

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Om det är någon som har plats över i en stuga så är jag intresserad av att hyra in mig! :)

Jag har tänkt att köra ner på söndagen med hoj så om det är några som ska köra ner då slår jag gärna följe.

Tänkte sedan sova kvar för att på tisdagen fortsätta söderut.
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Det är ju iofs bra, men det är jag och "läckerbiten" (tar emot att kalla han så) och vi bokade en stuga idag, den var inte dyr, var har ni bokat? och hur stor stuga?

Jag vet inte hur många bäddar den är i den däremot, om det är fler än två så kan det ju rymmas nån mer i den.


När har ni tänkt att åka ner? åker ni hem måndag?

jag bokade en gul 4 bäddars för 300;- /natt (på antjärns) och 2 nätter så man kan åka hem i lugn och ro på tisdag. åker antagligen ner på söndag.

det finns en plats ledig i stugan för tillfället, (räknar just nu med att Jag Xyron och morecore är i den) vill du ha den sista DaKo?
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
jag bokade en gul 4 bäddars för 300;- /natt (på antjärns) och 2 nätter så man kan åka hem i lugn och ro på tisdag. åker antagligen ner på söndag.

det finns en plats ledig i stugan för tillfället, (räknar just nu med att Jag Xyron och morecore är i den) vill du ha den sista DaKo?

Den tar jag gärna! :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag och morecore kommer mest troligen köra bil + släp ner, eventuellt om JohanH ska åka med också. Är det någon som ska köra båge ner och vill / behöver ha med sig något som man inte rymmer på hojjen så går nog det att lösa. :tummenupp
 

rrp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
I en grotta
Hoj
En sån där svart sak
Finns det någon plats över till mig den 4juni?

Är intresserad av att köra midlanda den 4 junu. Finns det någon som känner att han vill bli av med en plats var pm:a mig
Jimmy Andersson
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Vi har ocskå bokat en gul stuga. ´kör ner den 3:e och åker hem den 5:e.

Så om någon vill köra med oss så säg till så kommer vi överens om var och när.

Har en plats ledig i stugan ocskå. CBR600RR säg till om du är intresserad, det är först till kvarn.


Ska ni köra med orginalburkarna? eller ska ni chansa och kanske ta dom med er? jag är i valet och kvalet, min lever ju inte om så mycket, men det är ju kanske dumt att chansa.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Körning Mittsverige banan 2007
41. gthyni

FYI
jag har ingen hoj igång än, och jag hinner nog inte heller till det är dags
dessutom frös en semestervecka in just den aktuella veckan :huvet

detta är den nya 41:an:

41. rrp

ha det kul allihopa
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag tycks ha haft plats 41 först och sen reducerad till plats 34
men rrp tar iaf min plats, tyvärr för mig, kul för honom :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top