Körning på racehouse i malmö

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Ja nu börjar det bli kallt ute. blir det nån körning på racehouse i vinter. o när börjar det. varje söndag eller varannan.. ellr kanske lördagar?
Enlighten me :Bugar

Edit: har någon bild på hur ktm's original uppsamlingskärl ser ut monterat?
 
Last edited:

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 560 SMR-07
chukabowa skrev:
Edit: har någon bild på hur ktm's original uppsamlingskärl ser ut monterat?


Så här har jag det på min 660. Monterad med buntband

attachment.php
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
chukabowa skrev:
jo jag vet.. men jag är inte en så bra vänn med grus som underlag. tyvär
Hur bleåv det?

Är det någon körning där? Kan man få ett nummer man kan ringa så det verkligen är träning! Kör gärna inte 60 mil i o-nödan!
 

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Dom har inte satt några fasta träningstider. Man får dra ihop minst 5 man och boka en tid.
 

Samota

Skivbroms-, styrlås + 2st kedjor!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Skåne
Hoj
-x-x-
Har för mig att förra vintern var det 1 söndag/ månad mellan
12 - 15 och då kostade det 150 kr/ motard oavsett hur
många som kom.

Jag är oxå intresserad av köra på RH så det är bara att
skrika till när det är dax.
Man kanske inte kan varje gång men lite framförhållning
så går det mesta att planera.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
hur funkar det?

måste man ha körkort eller endurolicens eller är det bara att komma dit och köra vilken klass som helst?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
-Rosen- skrev:
hur funkar det?

måste man ha körkort eller endurolicens eller är det bara att komma dit och köra vilken klass som helst?

Står inget på RH hemsida. Men om du inte har körkort, bör du ha RR/Cross/Enduro licens, så alla vet att du kan köra. Sen måste hojjen inte följa hela reglementet, men skall ha uppsamlingskärl från Kylare/överflödsslangen i tanken/Förgasarna, vevhusventilationsslangen kan du låta va. Endast vatten i kylaren med vattenpumpssmörjning ( finns att köpa på Biltema) EJ GLYKOL, blir snorhalt om det läcker ut. Uppsamlingskärlet skall vara minst 250 ml. Du behöver inte säkra oljeplugg/bromsok/kylarlock, detta behövs dock om du skall köra mer seriöst på riktig Motard Bana.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
-Rosen- skrev:
hur funkar det?

måste man ha körkort eller endurolicens eller är det bara att komma dit och köra vilken klass som helst?

Ingen licens krävs, är ingen tävling utan se det som en träning. körkort behövs nog ej då det ses som inhängnat område. hört att man brukar dela in i en snabb och långsam grupp...
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Mr R skrev:
Ingen licens krävs, är ingen tävling utan se det som en träning. körkort behövs nog ej då det ses som inhängnat område. hört att man brukar dela in i en snabb och långsam grupp...

Hur vet du då att grabben kan köra överhuvudtaget? Ja sätter min fru på hojjen:)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Zilversurfer skrev:
Står inget på RH hemsida. Men om du inte har körkort, bör du ha RR/Cross/Enduro licens, så alla vet att du kan köra. Sen måste hojjen inte följa hela reglementet, men skall ha uppsamlingskärl från Kylare/överflödsslangen i tanken/Förgasarna, vevhusventilationsslangen kan du låta va. Endast vatten i kylaren med vattenpumpssmörjning ( finns att köpa på Biltema) EJ GLYKOL, blir snorhalt om det läcker ut. Uppsamlingskärlet skall vara minst 250 ml. Du behöver inte säkra oljeplugg/bromsok/kylarlock, detta behövs dock om du skall köra mer seriöst på riktig Motard Bana.

Mr R skrev:
Ingen licens krävs, är ingen tävling utan se det som en träning. körkort behövs nog ej då det ses som inhängnat område. hört att man brukar dela in i en snabb och långsam grupp...

tackar för svaren, jag hoppas att det är som Mr R säger (även om ni andra antagligen inte gör det).
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
-Rosen- skrev:
tackar för svaren, jag hoppas att det är som Mr R säger (även om ni andra antagligen inte gör det).

Ring och prata med RH och se vad dem säger, får du åka utan körkort så kommer inte jag vilja åka i samma grupp som dig...

Vänta tills du har körkort, så är du nog också välkommen till RH :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top