Körning på racehouse i malmö

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mr R skrev:
Ring och prata med RH och se vad dem säger, får du åka utan körkort så kommer inte jag vilja åka i samma grupp som dig...

Vänta tills du har körkort, så är du nog också välkommen till RH :tummenupp
jo det är kanske det bästa, men det känns ganska så tråkigt att knappt kunna köra på 5+ månader
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
-Rosen- skrev:
jo det är kanske det bästa, men det känns ganska så tråkigt att knappt kunna köra på 5+ månader

Du behöver inget körkort. Det är en snabb och en långsam grupp.
Vilken du ska köra i känner du själv. Det går inte snabbt i den långsamma gruppen.
Är du helt ny på att köra hoj så är det bara att ta det försiktigt.
Kör folk vårdslöst när dom ska köra om dig så får dom en avhyvling.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
420 skrev:
Du behöver inget körkort. Det är en snabb och en långsam grupp.
Vilken du ska köra i känner du själv. Det går inte snabbt i den långsamma gruppen.
Är du helt ny på att köra hoj så är det bara att ta det försiktigt.
Kör folk vårdslöst när dom ska köra om dig så får dom en avhyvling.
plus att när man tar körkort så får man ingen utbildning i att köra på bana.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
420 skrev:
Du behöver inget körkort. Det är en snabb och en långsam grupp.
Vilken du ska köra i känner du själv. Det går inte snabbt i den långsamma gruppen.
Är du helt ny på att köra hoj så är det bara att ta det försiktigt.
Kör folk vårdslöst när dom ska köra om dig så får dom en avhyvling.

Jag ska absolut ta med min fru, så hon kan prova :tomten
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
förra vintern var det bra på banan. alla visa hänsyn osv. reglerna är ju sådana att man inte för köra om förän han som ligger framför ger tecken att det är okey samt vilken sida man ska köra om på. jag baxa runt min 640 där hela vintern o det var inga problem.. fick släppa förbi några varje gång jag passera hårnålen. o det där med att man inte ska köra om man inte har körkort e bara skit. kan du hantera fordonet så kan du köra. ska man kräva att dom som kör moppe där ska ha körkort? o om dom skulle ha det så e det inget som garanterar att dom kan framföra sitt fordon på ett säkert sätt.
Kör man osäkert så får man en tillsägelse o blir det inte bättre så åker man ut. :tummenupp
 

stiffmaster

roligast på ett hjul
Gick med
12 Jan 2004
Ort
utanför lund
Hoj
honda crf450 motard-04 och yama 426-02a
Mr R skrev:
Ring och prata med RH och se vad dem säger, får du åka utan körkort så kommer inte jag vilja åka i samma grupp som dig...

Vänta tills du har körkort, så är du nog också välkommen till RH :tummenupp
ja kanske man en dag skulle ta sig ditt och se om motarden håller ihop denna gång :banana
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Det märks att ingen tänker på säkerheten. Efter antal år i RR, så är säkerhets tänkande framförallt.Det är som att släppa ut en som aldrig kört på Tex Knutstorp utan körkort och ingen erfarenhet av mc, under en träning. Jag var nere och tittade på RH ett par gånger förra året och såg inga indelningar i grupper iaf dom gånger jag var där. Är det inte tillräkligt många deltagare så blir det knappast 2 grupper, eller?

Man kan inte jämföra dom som kör moppe där, dom oftast tävlar i mopperacing och har erfarenhet från tex Lockarp och andra gocartbanar. Dom har även Licens för att tävla med moppe.

Men visst allt går, till det händer en olycka - även om du kör på egen risk, så vill ingen vara med om en olycka som är orsakad p.g.a total brist på erfarenhet.

Mvh//ZS
 
Last edited:

CEC

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda 450 SM & Gixxer 1000 K5
Jag är intresserad av att köra,säg bara till när!
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag kan köra i helgen ska bara ordna ett uppsamlingskärl först... När kör vi Thomas? styr upp detta nu och ring till RH
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Mr R skrev:
Jag kan köra i helgen ska bara ordna ett uppsamlingskärl först... När kör vi Thomas? styr upp detta nu och ring till RH
oo.. nu känner jag det tunga ansvaret på mej. fast det verkar bli okey väder i helgen (enligt tidningen).
Zilversurfer skrev:
Det märks att ingen tänker på säkerheten. Efter antal år i RR, så är säkerhets tänkande framförallt.Det är som att släppa ut en som aldrig kört på Tex Knutstorp utan körkort och ingen erfarenhet av mc, under en träning. Jag var nere och tittade på RH ett par gånger förra året och såg inga indelningar i grupper iaf dom gånger jag var där. Är det inte tillräkligt många deltagare så blir det knappast 2 grupper, eller?

Man kan inte jämföra dom som kör moppe där, dom oftast tävlar i mopperacing och har erfarenhet från tex Lockarp och andra gocartbanar. Dom har även Licens för att tävla med moppe.

Men visst allt går, till det händer en olycka - även om du kör på egen risk, så vill ingen vara med om en olycka som är orsakad p.g.a total brist på erfarenhet.

Mvh//ZS
bara för att man inte har nått körkort så betyder det inte att man inte har erfarenhet av att köra motorcykel. har jag fel om jag säger att Freddy Paupunen(stavning?) inte har nått körkort för mc.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Ska vi köra imorgon i lödde? hoppas att tidningarna har rätt angående vädert...Ska vi kolla om vi kan köra på söndag hos RH?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
chukabowa skrev:
oo.. nu känner jag det tunga ansvaret på mej. fast det verkar bli okey väder i helgen (enligt tidningen).

bara för att man inte har nått körkort så betyder det inte att man inte har erfarenhet av att köra motorcykel. har jag fel om jag säger att Freddy Paupunen(stavning?) inte har nått körkort för mc.

Jag vet väldigt många inom RR som inte har körkort..men dom har licens!!!! Dom vet vad som gäller på en banan. Och har föraren licens så har personen ifråga visat att han/hon kan hantera fordonet.

Att låta någon köra som är 16 år utan körkort eller licens är oansvarligt. Har han/hon erfarenhet av motions cross/enduro - så säger jag inget, men helt utan erfarenhet, nja tror inte det.

Men visst släpp ut honom, det blir/är inte mitt beskymmer.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Zilversurfer skrev:
Jag vet väldigt många inom RR som inte har körkort..men dom har licens!!!! Dom vet vad som gäller på en banan. Och har föraren licens så har personen ifråga visat att han/hon kan hantera fordonet.

Att låta någon köra som är 16 år utan körkort eller licens är oansvarligt. Har han/hon erfarenhet av motions cross/enduro - så säger jag inget, men helt utan erfarenhet, nja tror inte det.

Men visst släpp ut honom, det blir/är inte mitt beskymmer.

Klart grabben ska få köra! Det är väl inte svårare än att någon före går igenom vad som gäller & sen agerar föråkare/coach under några pass?
Att sätta license eller kk-krav på träning kommer ju enbart hämma tillväxten för sporten ...vilket är motsatsen till vad vi behöver!
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Barrett skrev:
Klart grabben ska få köra! Det är väl inte svårare än att någon före går igenom vad som gäller & sen agerar föråkare/coach under några pass?
Att sätta license eller kk-krav på träning kommer ju enbart hämma tillväxten för sporten ...vilket är motsatsen till vad vi behöver!

På en liten GoCart banan, med stålpelare lite överallt, och 7-8 andra som kör?
Hade detta handlat om en lämpad Motardbanan utomhus med gott om plats, hade jag inte sagt något. Jag har själv aggerat föråkare i RR till personer som knappt har sett en hoj. Men då finns det utrymme för misstag, vliket det inte finns på Racehouse. Men under tiden fanns det inga Licensierade förare på banan.

Hämma tillväxten...ok, vilken Motardbana i Sverige får du köra på utan licens under träning. Försäkringen som finns via din licens gäller inte, om det finns förare på banan som inte innehar licens. Man får inte blanda icke licens med licensförare enligt reglementet.

Har för mig att supermotard går under RR reglemente och inte Cross reglemente när det gäller träning.

Grabben som vill köra ska få köra, men om han inte har någon som helst erfarenhet borde det inte vara bättre om han kör lite på Parkeringen iaf utanför så man kan se att han kan bromsa iaf. Du har ingen aning överhuvudtaget. Kan han ens växla. Och säg nu inte "klart han kan" hur vet ni det, han kanske inte ens har haft moped, utan har köpt hojjen för att börja övningsköra.

Aja, vi kan diskutera hur mycket som helst. Jag skall ringa RH och se hur dom ställer sig - är det ok för dom, så är det inte mycket jag kan göra. Återkommer efter samtal med RH............
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top