PippiT
Professionell mobbare
Vad körde du på? Hastighetsvisningen på trafikskolans hoj slocknade när den kom under 5 km/h. Gamla analoga mätare har inte uppslösning så att du kan se om du kör 3 km/h.
Enligt den trafiklärare jag hade ska provet inte köras i 2-4 km/h. Det skulle köras i 5-6 km/h och ingenting annat. Absolut inte i 8 km/h.
Garagevändning är avskaffad. Det hade ju inte varit fel om de som deltar i diskussionen även vet var som nu förtiden ingår i provet.
Lågfart/krypfast ska gå långsamt. Visst. Kan någon förklara varför 8 km/h är så förfärligt ruskigt fort? Hur fort går ni? På industritomten där min arbetsplats finns har vi mätning och visning av hastighet för att truckarna inte ska överskrida tillåtna 20 km/h. När jag kom gåendes så mättes min hastighet. Jag gick i 8 km/h!
Klart hojen ska framföras tryggt, säkert och långsamt på uppkörningen av lågfartsbanan. Men varför denna låsning vid en siffra? 5 km/h är rätt. 8 km/h är fel.
Slira på kopplingen? Äh?
Inte mer än nödvändigt. Jag kör med torrkoppling.
Det var aldrig på tal om någon hastighet för mig, det enda de var intresserade av var hur man hanterade hojen på lågfarten.