Körskolerna....Ett skämt?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej allihop va och tänkte skriva in mig i en körskola...
Och börja skriva in papper osv sen började hon snacka om priser...

och sa nåt i den hära stillen "Du måste gå teorikuserna (15timmar kostar 2100kr) eftersom det är ditt första körkort och du kommer behöva ta minst 20 körlektioner(en kostar 1100kr)" vilket samanlagt blir en bit över 20.000 Kr och sedan så frågade jag om det är någon som tagiet ett lätt mc kort under 15.000 kr och hon sa "nej det är ingen som tagit under det" osv sen snacka hon om något mera och sen gick ja bara....

Asså jag hade tänkte mig nått runt 8.000 +/-

Så vad ska man göra nu... hitta en annan traffikskola?
Vad betalade du för ditt körkort?

Finns det någon tråd där man kan se vad andra betalt för sitt körkort...

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jag hade istortsett aldrig kört växlat innan jag bestämde mig för att ta a1 (hade inte moppe). totalt gick det på 12000kr och då tog jag 2 lektioner extra som repetetion pga att det var lång tid till uppkörningen.

Ta för i helveeete inga teorilektioner!!! det du lär dig när du övningskör + det du lär dig av boken räcker.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Jag hade istortsett aldrig kört växlat innan jag bestämde mig för att ta a1 (hade inte moppe). totalt gick det på 12000kr och då tog jag 2 lektioner extra som repetetion pga att det var lång tid till uppkörningen.

Ta för i helveeete inga teorilektioner!!! det du lär dig när du övningskör + det du lär dig av boken räcker.

Jag är/var likadan jag har aldrig kört någon växlad moppe, det längsta jag har kommit är att växla upp till 3:an på en moppe så jag har inte lärt mej att hålla koll på koplingen en. Och jag håller på med kortet nu men jag tänker fan inte låta mitt kort kosta över 3000, kommer att köra utan kort nu på våren för att lära mej att växla osv. Och teoriprovet hoppas jag inte kostar så mykt, i värsta fall tar jag en körlektion men inge mer.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2820943 I Stockholm är det ju sjukt dyrt att ta körtkort...körskolorna här i Dalarna fixar så 08:eek:r kan kommit hit och ta körkort MYCKET billigare än i Stockholm.
Ring tible trafikskola, eller ja vart i sthlm bor du?

Jag tog a1 på tible å tar b där nu, riktigt bra skola, kommer inte hålla dig kvar i onödan (som tettes jävla mc skola i ystad, utsugare nr uno!)

2820965 1100kr för en körlektion?? Här i arvidsjaur kostar dom 385kr:D
70 min?

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jag är/var likadan jag har aldrig kört någon växlad moppe, det längsta jag har kommit är att växla upp till 3:an på en moppe så jag har inte lärt mej att hålla koll på koplingen en. Och jag håller på med kortet nu men jag tänker fan inte låta mitt kort kosta över 3000, kommer att köra utan kort nu på våren för att lära mej att växla osv. Och teoriprovet hoppas jag inte kostar så mykt, i värsta fall tar jag en körlektion men inge mer.

övningskör du privat kan det gå, jag körde bara på trafikskolan.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Prulle hur mkt kostade ditt körkort då?

Jag skickar iväg ett pm till dig

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
mitt kostade 9300 för böcker uppkörning... osv en lektion kostade nog 900kr för 80 eller 90 min

polaren körde upp 5 gånget till sitt a1 :D hyra av hoj+uppkörning 5 gånger blev nog inte gratis

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Haha vet ni vad hon sa jag sa " att jag vet felera som tagit under 10.000kr"
Och hon svarade "aa jag förlora oskulden när jag var 12" sen gjorde hon en sån blink och då vill man ba slå till henne

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
Ingen ATM
Haha vet ni vad hon sa jag sa " att jag vet felera som tagit under 10.000kr"
Och hon svarade "aa jag förlora oskulden när jag var 12" sen gjorde hon en sån blink och då vill man ba slå till henne

Hehe, nej hon var ju inte riktig den. Mitt kort kostade ca 6000kr + uppkörning, och försöker tanten suga dig på 20 papp så ska du bara dra direkt.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Hehe, nej hon var ju inte riktig den. Mitt kort kostade ca 6000kr + uppkörning, och försöker tanten suga dig på 20 papp så ska du bara dra direkt.

Jag ska fan fixa (försöka) mitt körkort under 10.000 sen ska jag dit till samma kärring och trycka upp lappen i ansiktet på henne

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Vilken körskola?

Framtidens trafikskola i vällingby/hässelby rekomenderar jag INTE. Värre pengar-utsugare får man leta efter. Okej dom kanske har bra godkänd-statestik. Men det finns bara en anledning till det, för att du ska ens ska få köra upp med dem får du räkna med ca 20tusen kr i körlektioner osv oberoende på hur skicklig du är:tummenupp

och att gubben sen har kass utlärningspedagogik gör inte saken bättre:tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Vilken körskola?

Framtidens trafikskola i vällingby/hässelby rekomenderar jag INTE. Värre pengar-utsugare får man leta efter. Okej dom kanske har bra godkänd-statestik. Men det finns bara en anledning till det, för att du ska ens ska få köra upp med dem får du räkna med ca 20tusen kr i körlektioner osv oberoende på hur skicklig du är:tummenupp

och att gubben sen har kass utlärningspedagogik gör inte saken bättre:tummenupp

Det var i huddinge

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende