Körskolerna....Ett skämt?

dj_flovar

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
HONDA NSR 125R kawasaki z500
jag tog mitt kort för 3500kr.... tog bara en körlektion för jag tyckte att den körlektionen var det mest onödigaste och idiotiska som jag har gjort i hela mitt liv..och dessutom få betala för sån skit..!!! jag tycker man skulle få betalt av körskolan för att man tvingas få va med dom....
du klarar det säkert skitlätt det handlar bara om sunt förnuft!!!:tummenupp

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
jag tog mitt kort för 3500kr.... tog bara en körlektion för jag tyckte att den körlektionen var det mest onödigaste och idiotiska som jag har gjort i hela mitt liv..och dessutom få betala för sån skit..!!! jag tycker man skulle få betalt av körskolan för att man tvingas få va med dom....
du klarar det säkert skitlätt det handlar bara om sunt förnuft!!!:tummenupp

Woooow här har vi en skillad kille med vääääldigt bra självsäkerhet:tummenupp

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jag tog mitt lätta för snart fem år sen nu.
Det gick på ca 2500-2700kr , så billigt det bara går !

henrixo

Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
Hur svårt ska det vara...

Man läser i sin inköpta bok, ca 180:- man skriver upp, man kör lite själv hemma, övar banan på ngn asfaltsplan någonstans, sen kör man upp...
ca: 1500 spännisar....

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Hej allihop va och tänkte skriva in mig i en körskola...
Och börja skriva in papper osv sen började hon snacka om priser...

och sa nåt i den hära stillen "Du måste gå teorikuserna (15timmar kostar 2100kr) eftersom det är ditt första körkort och du kommer behöva ta minst 20 körlektioner(en kostar 1100kr)" vilket samanlagt blir en bit över 20.000 Kr och sedan så frågade jag om det är någon som tagiet ett lätt mc kort under 15.000 kr och hon sa "nej det är ingen som tagit under det" osv sen snacka hon om något mera och sen gick ja bara....

Asså jag hade tänkte mig nått runt 8.000 +/-

Så vad ska man göra nu... hitta en annan traffikskola?
Vad betalade du för ditt körkort?

Finns det någon tråd där man kan se vad andra betalt för sitt körkort...

Dom görvallt för att du ska ta så många lektioner som möjligt, för att tjäna pengar.
Dom säger alltid efter varje körlektion''Vi får nog ta och kör några gånger till för du är inte riktigt tillräckligt bra för att kalar uppkörningen än'' eller nåt i den stilen, men gå inte på det. När du har kört några gånger och du känner att du kan tillräckligt så kör upp.

Thomas_900

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
GSXR 1000
Körskolor

Se till att få en utbildningsplan och tänk på att köra hoj i trafiken handlar väldigt lite om hojåkning och mycket om överlevnad, titta på statistiken så ser ni varför vissa betalar mer för sitt kort än andra.........
Dom "andra" behöver det ju inte så länge.:död

Varför skulle skolorna vilja "hålla kvar" elever när deras bästa inkomstkälla är en körkorts elev som säger att det fixade jag "billigt och på första försöket..."

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Se till att få en utbildningsplan och tänk på att köra hoj i trafiken handlar väldigt lite om hojåkning och mycket om överlevnad, titta på statistiken så ser ni varför vissa betalar mer för sitt kort än andra.........
Dom "andra" behöver det ju inte så länge.:död

Varför skulle skolorna vilja "hålla kvar" elever när deras bästa inkomstkälla är en körkorts elev som säger att det fixade jag "billigt och på första försöket..."

Jag tror inte det spelar någon roll hur mycket man betalar om man klarar uppkörningen så klarar man den ju och man har rätt att köra.... jag tror det är mest hur man kör. Vissa kanske bara gasar för full rulle medans andra tar det lungt men gasar ibland...

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Nä men jag fyllde i ett papper innan hon börja snacka... fast jag betala aldrig nåt

Så då tror du att du är inskriven? Jag brukar fylla i papper på banken om att sätta in 3 000 000:- men jag lämnar aldrig om dom, har jag mer pengar på kontot nu?

Nej du blev inte inskriven. Du betalar inskrivningsavgiften i samma veva, och om du hade blivit inskriven ändå, vad spelar de för roll? bara låta de vara aoch ta en annan körskola.

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
3 lektioner på 80 min styck. 2 med mest träning på bana. Sen sista var en låtsas uppkörning:tummenupp
Lånade bok av kompis och gjorde allt privat. Tror att allt landade på 3500-4000:-:yoparty

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457