Lite sent svar men jag måste bara avråda alla som funderar på att köra på Väsby Trafikskola. Jag ringde dit nån gång i mars och berättade att jag tänkte köra upp privat och att jag hade en tid bokad. Vi kom fram till att 4 lektioner kanske skulle kunna räcka. Bokade 4 lektioner. Läraren var inte helt bra. Jag fick inte lära mig någon ordentlig säkerhetskontroll, inga ordentliga garagesvängar och den lansvägskörningen jag gjorde registrerade de bara som den "lilla", 11b tror jag att den kallades trots att han tyckte att det gick "fantastiskt bra".
Vi gick aldrig igenom någon kursplan och det enda snacket om körningarna osv var envägs över kommradion. Det sades inget om hur många lektioner till de hade tänkt sig. Tydligen fattade de inte att jag ville ha lite kontroll över vad vi skulle gå igenom trots att jag hade beskrivit läget. Lektionerna var 90 minuter. Jag tycker det var bortkastade pengar.
Efter att jag kuggade på garagesvängen fick jag tips om att köra upp på en annan hoj av inspektören och när jag frågade om han kände till var man kunde hyra så fick jag snacka med Uffe på Lötsjö Trafikskola. Det var en helt annan skola och förutom att lektionerna var 130 min (man hann med lite mer) så var Uffe riktigt duktig som lärare. Man fick sitta bakpå när han visade och beskrev vad han gjorde. Jag hade bara tänkt att ta en lektion för att stämma av hur jag låg till. Det blev tre lektioner och att jag hyrde en hoj för att öva garagesvängar med av dem. De hjälpte även till med att boka och omboka uppkörningarna snabbt och smidigt!