Körskolor i Sthlm

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Jo killar och tjejer jag behöver lite hjälp av Er.
Jag tänkte kontakta en körskola och skriva in mig till Mars (eller när de nu börjar) men jag har ingen aning om vilka som är bra.
Jag sitter här vid datorn o kollar runt. Priserna varierar ju en del.
Någon som va jätte nöjd med just sin skola (i Sthlm) som kan ge mig lite tips?
Teorin tänkte jag skriva så snart som möjligt.

Tack Tack!

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Anitas i Västertorp! :tummenupp

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
spoon skrev:
lötsjö trafikskola sundbyberg eller jakobsberg

Ok har verkligen fått massa bra svar. SKa sätta mig och kolla lite mellan dem och ringa runt. Känns väldigt bra att komma igång!
ALltid bra om de ligger nära där man bor men de är ju inte allt liksom.

TACK för hjälpen! :tummenupp

Hyperdrive

Time is the fire in which we burn
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
MT-01 -05
Lite sent svar men jag måste bara avråda alla som funderar på att köra på Väsby Trafikskola. Jag ringde dit nån gång i mars och berättade att jag tänkte köra upp privat och att jag hade en tid bokad. Vi kom fram till att 4 lektioner kanske skulle kunna räcka. Bokade 4 lektioner. Läraren var inte helt bra. Jag fick inte lära mig någon ordentlig säkerhetskontroll, inga ordentliga garagesvängar och den lansvägskörningen jag gjorde registrerade de bara som den "lilla", 11b tror jag att den kallades trots att han tyckte att det gick "fantastiskt bra".

Vi gick aldrig igenom någon kursplan och det enda snacket om körningarna osv var envägs över kommradion. Det sades inget om hur många lektioner till de hade tänkt sig. Tydligen fattade de inte att jag ville ha lite kontroll över vad vi skulle gå igenom trots att jag hade beskrivit läget. Lektionerna var 90 minuter. Jag tycker det var bortkastade pengar.

Efter att jag kuggade på garagesvängen fick jag tips om att köra upp på en annan hoj av inspektören och när jag frågade om han kände till var man kunde hyra så fick jag snacka med Uffe på Lötsjö Trafikskola. Det var en helt annan skola och förutom att lektionerna var 130 min (man hann med lite mer) så var Uffe riktigt duktig som lärare. Man fick sitta bakpå när han visade och beskrev vad han gjorde. Jag hade bara tänkt att ta en lektion för att stämma av hur jag låg till. Det blev tre lektioner och att jag hyrde en hoj för att öva garagesvängar med av dem. De hjälpte även till med att boka och omboka uppkörningarna snabbt och smidigt!

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
Tog även jag hjälp av Lötsjo när jag skulle ta körkort(3v sedan) och är överlag nöjd med dom. Uffe var mycket ärlig och tvingade inte alls på mig onödiga lektioner. Tog 2 dubbellektioner på manöverbana och en dubbellektion i trafik(lilla landsv.) och det räckte i mitt fall till godkänd uppkörning.
Var mest en slump att valet föll på dom då dom inte hade några problem att skaffa fram lektioner och kunde hyra ut hoj till uppkörningen samt att de övade på Barkarby flygfält som är ena stället uppkörningarna hålls.

Dock tror jag RocketQueen säkert har hittat en körskola redan(?)

Mvh
/ Christian

Pommes

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
R1150R
Körde på Grönlunds i Solna.

Är nöjd med allt. En fördel med Grönlunds var att de hade "övningsgården" precis utanför dörren. Man behövde inte åka iväg någonstans vilket sparar lite tid.

Det var en kille som bytte till Grönlunds från Lötsjö pga att han tyckte det gick förlångsamt, han tyckte att det var bättre tempo på Grönlunds.

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Pommes skrev:
Körde på Grönlunds i Solna.

Är nöjd med allt. En fördel med Grönlunds var att de hade "övningsgården" precis utanför dörren. Man behövde inte åka iväg någonstans vilket sparar lite tid.

Det var en kille som bytte till Grönlunds från Lötsjö pga att han tyckte det gick förlångsamt, han tyckte att det var bättre tempo på Grönlunds.
En polare till mig gick hos grönlunds i solna förra året.. han va inte alls nöjd, tyckte att lärarna stod och snacka skit med varandra istället för att kolla vad eleverna gjorde på övningsgården och dom hade med sig aldelles för många elever ut i trafiken på en gång(10st) för några lärare per elev med andra ord. Fast dom kanske har bättrat sig iår

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Baltazar skrev:
Dock tror jag RocketQueen säkert har hittat en körskola redan(?)

Mvh
/ Christian

Ja jag fick ju jätte mycket tips men alla säger ju olika (såklart) så jag bestämde mig för att ta en som ligger nära mig.
De är ju ganska skönt att slippa åka Sthlm runt. :)

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
RocketQueen skrev:
Ja jag fick ju jätte mycket tips men alla säger ju olika (såklart) så jag bestämde mig för att ta en som ligger nära mig.
De är ju ganska skönt att slippa åka Sthlm runt. :)

Hur går det?

(BC) storebror

Högljudd!
Gick med
4 May 2004
Hoj
Ducati Monster 1000ie
Om du valde Jarla Trafikslola så får du häla grabbarna. Bättre instruktörer får man leta efter. Roffe, Janne och Ola är suveräna.

/Bromma kille

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
(BC) storebror skrev:
Om du valde Jarla Trafikslola så får du häla grabbarna. Bättre instruktörer får man leta efter. Roffe, Janne och Ola är suveräna.

/Bromma kille

Ola har ju flyttat till Örebro nu, men han verkade veta vad han höll på med (var ofta med på potatis körningarna :tummenupp )
Själv tog jag mitt kort på Framtidens i Vällingby. Skön lärare där.

Blueman

Kan man fästa babyskydd med "bläckfisk"?
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
RF900R
Testa gärna Tule Bilskola (mer info och priser på http://www.tulebilskola.se/). Jag tog mitt kort där och dom är alla mycket trevliga och bra att ha och göra med, från receptionisten till instruktörerna!

Lycka till med kortet! :tummenupp

Edit: Såg att du redan valt en skola, men du kan ju spara länken till Tule om du av någon anledning bestämer dig för att du vill byta :)

Last edited:

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
YZF-R1
Ta Jarlas trafikskola. Ola kan lära dig busköra. KANONBRA

Janne..... ok
Roffe...... ok

När du har klarat uppkörningen, får du en exkusiv uppvisning, på kontoret med fördragna gardiner, L....s 'Ratar' (P.U.L.). Och om du snäll, kanske får du känna lite på dom.... :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring