Körsugna ?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej.
Ville bara meddela att det planeras att hyra Mittsverigebanan billigt med kort varsel några finväderdagar framöver. Jag behöver dessutom köra in mig bättre på nya hojen. (De som läser på N-TRADE RACING webben vet ju redan vad jag har köpt och vad som händer med alla mina 929:eek:r). Ni som är intresserade att köra billigt får gärna höra av er till mig via pm med namn och tel nr så kan vi snacka ihop oss.

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Oj

Oj. Intresset var rätt stort för att hyra banan. Jo det verkar som om fler än jag läst prislistan och insett hur asbilligt det är att hyra nu efter den 16:e september då lågsäsongen infaller :) :)

Prisexempel.
http://www.motorparken.se/info.asp
Vid sista minutenbokning (en vecka innan eller kortare) gäller halva priset om jag fattat det rätt
http://www.motorparken.se/rea.asp
Det blir alltså
VARDAGAR: 1060:- för heldag och 1000:- för kväll
HELGDAGAR: 3180:- för heldag och 1060:- för kväll
(inkl 6% moms)

Som det ser ut nu så har Tärnsjömaffian med TIF Racing i spetsen, Sollefteågänget Mitt i Norr Racing, och några andra inkl jag själv intresse att hyra.

Skulle vi bli 10st så kör vi för 106:-/pers en heldag vardag och 318:-/pers en heldag helg.

Faan med dessa priser skulle man kunna vara bara 2pers och hyra en hel vardag för 530 spänn !

Som planerna ligger så ser det prelinimärt ut som Torsdag den 29:e eller Fredag den 30:e eller den helgen 1-2 Oktober och/eller veckan/helgen därpå beroende på vädret och hur många det är som kan köra. Vi håller det öppet och så hörs vi närmare.

Banbokningarna ser ni här
http://www.motorparken.se/bokningar.asp

Meddela era favoritdagar så monitorerar vi vädret.

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
988R skrev:
Vad tror du om det här Kenneth får vi ihop några intresserade ?
Den optimala semestern !
http://www.highsidetours.com/
Har du någonsin tvivlat på mig. Så klart jag hakar på !! :tummenupp
De hade ju faan en CBR 929:a bland hyreshojarna. Den é min :yoparty

När det gäller vår körning på Mittsverigebanan så lutar det åt Fredag och/eller Söndag som det ser ut just nu vädermässigt. Vi avvaktar in i det sista, men gör er beredda på en snabb bokning.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Intresse finns men naturligt så kan inte alla köra alla dagar.
Det finns fler som löst anmält sitt intresse men inte hört av sig nåt mer så de är inte medräknade.
Om jag fattat rätt så kan listan se ut ungefär så här om vi prel. siktar in oss på Fredag och/eller Söndag.

Fredag:
Kenneth
jjennie
Lars_jo
Ponny
Ove.F 1
Ove.F 2
Det skulle bli ca 180:-/person om priserna på webben stämmer.

Söndag:
Kenneth
jjennie
Anders 640
Ove.F 1
Ove.F 2
Robban Tärnsjö 1
Tärnsjö 2
Tärnsjö 3
Det skulle bli ca 400:-/person om priserna på webben stämmer.

Meddela om nåt inte stämmer.

Mvh

/ Kenneth

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
KennethN skrev:
Intresse finns men naturligt så kan inte alla köra alla dagar.
Det finns fler som löst anmält sitt intresse men inte hört av sig nåt mer så de är inte medräknade.
Om jag fattat rätt så kan listan se ut ungefär så här om vi prel. siktar in oss på Fredag och/eller Söndag.

Jag flyttade mej från sön till fredag...(om det funkar)
Fredag:
Kenneth
jjennie
Lars_jo
Ponny
Ove.F 1
Ove.F 2
Anders 640 (från lunch och framåt)
Det skulle bli ca 180:-/person om priserna på webben stämmer.

Hoppas på att det svinbra väder....... :banana

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
NU ÄR DET BOKAT OCH KLART!! VI KÖR I MORGON FREDAG 30/9 KL 8:30-17:00

Alla är välkomna :) Det ser ut att bli kanonväder enl senaste prognoserna. Vi håller tummarna för att SMHI kanske har rätt för en gångs skull.

Tag med lunch och fika om ni inte vill dra in till Härnösand.

Mvh

/ Kenneth

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej xtralarge

Våra gemensamma bankörningar utan vinstsyfte fungerar så här....

Man måste anmäla sitt intresse att man är sugen att köra och är villig att ställa in sig på kort varsel. Man får också ange vilken dag/dagar som passar att köra på beroende på de olika alternativdagar som presenteras och det styrs nästan uteslutande av väderleksprognoserna. ( I detta fall blev alternativdagarna Fredag och Söndag ) Det görs sedan en avstämning när det börjar närma sig de planlagda datumen. Vid denna avstämning förbinder man sig att deltaga.
Avstämningen för i morgon gjordes idag innan banbokningen skedde. Avstämningen för Söndagen är ej gjord utan det blir nog tvivelaktigt väder som det ser ut.
Om man vid avstämningen säger ja så kostar pengar oavsett om man kör eller ej den dagen som körningen äger rum. Man kan alltså inte samma dag bestämma sig och/eller kolla om det regnar och skita i att komma. Bokat är bokat.

I ditt fall är du nu lite sent ute. Men vi kommer säkert att köra nästa vecka, veckan därpå och veckan därpå. PM:a mig i så fall om du är intresserad så är du med i listan på dessa körningar.

Planen för nästa vecka ligger just nu på Lördag 8/10 och/eller Söndag 9/10. Även Lördag 15/10 och/eller Söndag 16/10 är preliminärt på agendan för veckan därpå men allt styrs helt beroende på väder.

Förra hösten körde vi flera dagar och då var det "kortbrallsväder" med toksol och det hoppas vi självklart på i år också.

Läs även denna tråd för kompletterande information.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54979

Mvh

/ Kenneth

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
jjennie skrev:
Samma tider på söndag antar jag?!

Nej, som det ser ut nu så kör vi inte Söndag. Vi snackar väl ihop oss om det i morgon men vädret verkar bli sämre på Söndag så vi flyttar nog till nästa helg och tar upp nya intresse anmälningar under veckan.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Vilken dag!!

jjennie skrev:
Fan, vad sur jag är över att jag var tvungen att jobba, finväder å allt! :huvet

Ni såg ju ut att ha det riktigt trevligt!

Ja jäklar vilken dag det blev på banan! Kanonväder hela dagen och inga krascher.
Får tacka Kenneth som styrde upp med bankörningen och SMHI för vädret...
Lägger in några gryniga bilder från dagen.

Bifogat

• Depå.jpg
    Depå.jpg
    119.1 KB · Visningar: 115
  • Kenneth.jpg
    Kenneth.jpg
    107.3 KB · Visningar: 103
  • Per.jpg
    Per.jpg
    106.1 KB · Visningar: 87
  • Kenneth1.jpg
    Kenneth1.jpg
    119 KB · Visningar: 82
  • Motard.jpg
    Motard.jpg
    112.2 KB · Visningar: 100

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jag har också lagt ut ett gäng bilder från dagens körning.
Ni hittar dem självklart under bildgalleri på N-TRADE RACING webben

Sen vill jag passa på att tacka alla som var med idag och gjorde bandagen oförglömlig. Vilket kanonväder !!! Klarblå himmel och nästan inte ett moln. Dessutom massor av rolig bankörning och trevligt sällskap. Vi gjorde även en deal med banan och fick köra 08-19. 11 timmar fri körning :tummenupp Alla körde slut på all soppa som gick att uppbringa :)

Själv var jag nere och nästan nosade på personbästa (andra dagen på nyhojen) så det bådar gott inför framtiden.

/ Kenneth

jjennie skrev:
Fan, vad sur jag är över att jag var tvungen att jobba, finväder å allt! :huvet

Ni såg ju ut att ha det riktigt trevligt!

Ja, synd att du inte kunde slippa ifrån jobbet, men det var jätteroligt att du kom och hälsade på oss.

Har prel.bokat banan åt oss följande dagar....

Söndagen den 9:e Oktober (Lördagen den 8:e var banan upptagen) samt Lördagen den 15:e oktober (Söndagen den 16:e var banan upptagen) så nu är det bara att börja be till SMHI igen :) :)

Hjälp till att dra ihop ett gäng som kör. Men vi kör bara om det är bra väder.

Mvh

/ Kenneth

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Oj vad roligt ni verkar ha haft! Om ni bara visste hur sugen jag är på att köra bana.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
RJ skrev:
Oj vad roligt ni verkar ha haft! Om ni bara visste hur sugen jag är på att köra bana.
Ja, det var en kanondag. Hur mycket körning som helst. Vi saknade dig verkligen. Du har ju nästan medborgarskap här nere nu :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Som sagt.... Vi har prelbokat banan andra svängen nu på Söndag men avvaktar Söndagsvädret innan vi lägger slutgiltig bokning. Troligast spikas det på Fredag om vi får ihop tillräckligt med folk. Vi bör väl vara minst 6st som ger klartecken för Söndag för att lägga bokningen. De som är på intresselistan just nu är följande personer.

Kenneth
Jennie
OveF
Lars_Jo
Ponny
Xtralarge

Skulle det bli vi 6 så kör vi för 530:- en heldag. Blir vi fler så blir det billigare.

Tyvärr så ser prognosen för Söndag just nu ut att bli piss.
http://nyheter.passagen.se/vader/index.cgi?place=122080

En liten poll: Vilka kan ta ledigt och köra Fredag den 7:e om vi skulle ändra dag? (Lördagen den 8:e var ju tyvärr redan bokad).

/ Kenneth

bomzx

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
aprilia mille r,cbr 1000 rr
KennethN skrev:
Som sagt.... Vi har prelbokat banan andra svängen nu på Söndag men avvaktar Söndagsvädret innan vi lägger slutgiltig bokning. Troligast spikas det på Fredag om vi får ihop tillräckligt med folk. Vi bör väl vara minst 6st som ger klartecken för Söndag för att lägga bokningen. De som är på intresselistan just nu är följande personer.

Kenneth
Jennie
OveF
Lars_Jo
Ponny
Xtralarge
Skulle det bli vi 6 så kör vi för 530:- en heldag. Blir vi fler så blir det billigare.

En liten poll: Vilka kan ta ledigt och köra Fredag den 7:e om vi skulle ändra dag? (Lördagen den 8:e var ju tyvärr redan bokad).

/ Kenneth
Här kommer två till Anders Bäck, Jocke Fagerström :tummenupp

KennethN skrev:

Kenneth
Jennie
OveF
Lars_Jo
Ponny
Xtralarge

/ Kenneth

Ifall att vädret blir sämre så kanske det finns några trots allt som vill köra på Söndag?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln