SuzukiLover
Ny medlem
Ett ord: Fantastisk!! Den här hojen är en dröm för sådana MC enthusiaster som gillar en grym hoj helt enkelt. Har hittills rullat ca 40 mil på min nya Suzuki GSX-R 1000 hoj och den bara blir roligare och roligare varje gång jag åker ut. Har mest kört i läge A, då är den ivrig som en terrier, bara vill och vill. I läge C är den en ren dröm, mjuk, stabil och underbar!!!
För dig som undrar hur en sådan här hoj känns under acceleration, så är det obeskrivligt, du bestämmer själv hurudan karaktär du vill ha beroende av throttle kontroll. En mjuk rörelse till max throttle i läge A på 4an känns som om hojen förvandlas till en raket, hojen känns då lätt och kraftig och själv känner du dig "riktigt" lätt och inte fullt lika kraftig hehe, men du blir ett med maskinen och stabiliteten (på bra vägar) är optimal. Lägger du däremot i läge C får du en typisk 750 kubiks känsla, då är accelerationen en ren njutning!
Vad är nackdelarna då? Hojen är inte gjord för långa färder, en passlig tankväska och ett mjukare sittunderlag kan dock kompensera en del för det. Men man vill stanna lite då och då helt enkelt... I läge A kan den ibland i låga växlar kännas en aning nervös/känslig/hård eller hur man ska uttrycka det och i väldigt låga hastigheter känns den an aning vinglig i fronten, men man vänjer sig vid det och tycker sedan att allt sånt är OK.
För övrigt har den fantastisk väghållning, superbra bromsar (man kan utan problem i många situationer endast använda två fingrar) och slirkopplingen är suverän. Växlarna är lätta att förstå och välja beroende på situation. I skymning lyser instrumentpanelen på ett behagligt sätt, med svaga nyanser av svartvita målrutor i bakgrunden som påminner en om att man faktiskt kör en top performer. Jag valde den blåvita modellen och den tycker jag är en skönhet eftersom den är brutal bakifrån och har i sin helhet passlig balans i designen, både form- och färgmässigt. Ljudet är mums, verkligen riktigt mums! Rätt gaspådrag i rätt växel gör att ljudet hamnar i resonans och när man motorbromsar ändras karaktären och den blir så grov i ljudet som 185Hk förtjänar...
Att få äga en sådan här hoj, det är obeskrivligt, det måste upplevas...!
För dig som undrar hur en sådan här hoj känns under acceleration, så är det obeskrivligt, du bestämmer själv hurudan karaktär du vill ha beroende av throttle kontroll. En mjuk rörelse till max throttle i läge A på 4an känns som om hojen förvandlas till en raket, hojen känns då lätt och kraftig och själv känner du dig "riktigt" lätt och inte fullt lika kraftig hehe, men du blir ett med maskinen och stabiliteten (på bra vägar) är optimal. Lägger du däremot i läge C får du en typisk 750 kubiks känsla, då är accelerationen en ren njutning!
Vad är nackdelarna då? Hojen är inte gjord för långa färder, en passlig tankväska och ett mjukare sittunderlag kan dock kompensera en del för det. Men man vill stanna lite då och då helt enkelt... I läge A kan den ibland i låga växlar kännas en aning nervös/känslig/hård eller hur man ska uttrycka det och i väldigt låga hastigheter känns den an aning vinglig i fronten, men man vänjer sig vid det och tycker sedan att allt sånt är OK.
För övrigt har den fantastisk väghållning, superbra bromsar (man kan utan problem i många situationer endast använda två fingrar) och slirkopplingen är suverän. Växlarna är lätta att förstå och välja beroende på situation. I skymning lyser instrumentpanelen på ett behagligt sätt, med svaga nyanser av svartvita målrutor i bakgrunden som påminner en om att man faktiskt kör en top performer. Jag valde den blåvita modellen och den tycker jag är en skönhet eftersom den är brutal bakifrån och har i sin helhet passlig balans i designen, både form- och färgmässigt. Ljudet är mums, verkligen riktigt mums! Rätt gaspådrag i rätt växel gör att ljudet hamnar i resonans och när man motorbromsar ändras karaktären och den blir så grov i ljudet som 185Hk förtjänar...
Att få äga en sådan här hoj, det är obeskrivligt, det måste upplevas...!
Last edited: