Körupplevelser: Suzuki GSX-R 1000 k8

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Släng på helsystem, PC, bänka o njut på riktigt :tummenupp 8-20 hästar plus beroende på hoj. Svänger rätt kraftigt då ingen hoj är den andra lik.
 

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Ska åka och test köra en K8 imorgon på funbike i v-ås se om man blir såld :tungan

Jag tror det kan vara värt besväret faktiskt... :tummenupp Glöm inte att provköra läge C som ger en behagligt mjuk effekt, perfekt i skymning när det är vindstilla och man vill ha en mjuk och harmonisk körning. Glöm inte heller att testa ge fullt ös i 4an i läge A (på en bra polisfri väg), då går hojen genom några olika karaktärer för att slutligen skjuta iväg dig som på en raket. :tummenupp
 
Last edited:

Chibbe

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Tl1000R
Kan inte hålla med...tog lappen 7 Maj o när jag övade 70 - 90 bromsningar med körskolan tyckte jag att det var den naturligaste saken ivärlen att bakändan fick luft....körskoleläraren höll inte med så det var bara att anpassa sig

ja ha kört cross hela mitt liv men ja kan säga rakt av att d är inte ens liiite likt som o köra Raketer! Finns nog inget som man kan gemföra med förutom att dom ha 2 hjul! Köpte min första hojj bara för 3 vecor sedan o d känns verkligen som om man får börja om på nytt!
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Nu igen!!!

:trött :trött :trött :trött :3freak

Vad är det nu? 6:e tråden där TS skriver om sin nya hoj?
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Läge A, C? På vaddå? Throttle control? Hur funkar det? Vad är skillnaden, rent mekaniskt/inställningsmässigt på dessa "lägen"?

//Noll koll

Är egentligen bara en form av strypning. 125hk, 150hk, 185hk för läge c,b,a
Är inte helt hundra på de exakta hk värde, men ungefär så :)

Kan hålla med i det mesta som det ursprungliga inlägget säger för det är en hoj att älska. Dock så kan jag inte hålla med om bromsarna för de suger, riktig dåliga bromsar. Stålomspunnet är ett MÅSTE byte om du frågar mig, gärna med mjukare belägg.

Sedan är väl iofs ingen hoj mer våldsam än man kör, men bytte från fireblade 06 liter till K7an, så inte ett enormt kliv upp även om det var stor skillnad så var kanske inte lika känslig för vrålmonstret man har mellan benen när man grenslar en k8 (eller k7).

Dock är det väl den av liter hojarna som har de absolut fulaste avgasrören. Ser ut som en blandning mellan tyska frysväskor och en webergrill, men de går ju att byta lätt :D
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Hur många ändrar sina effektlägen egentligen? :va Har nog aldrig ens rört på knappen utan kör på A konstant. Förstår inte vitsen riktigt. Vem vill ha mindre hästar? Det är knappast ryckig på A läge iallafall. Beror ju på hur mjuk handen är på gasen.
O vill man vara säker på blött underlag är det ju bara att ge fan att vrida rullen för mycket.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Hur många ändrar sina effektlägen egentligen? :va Har nog aldrig ens rört på knappen utan kör på A konstant. Förstår inte vitsen riktigt. Vem vill ha mindre hästar? Det är knappast ryckig på A läge iallafall. Beror ju på hur mjuk handen är på gasen.
O vill man vara säker på blött underlag är det ju bara att ge fan att vrida rullen för mycket.

Jag kör bara i A. Min hoj har variabelt gashandtag. A,B,C moden sitter ju bara där som en kul grej. Den har ju ingen praktisk betydelse.
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Återigen...wattafakk :va

har snurrat runt luleå 120 mil sista tiden...inte sett en k8 nånstans. Luktar flamer här!?
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
att köra motorcykel har inget med muskler att göra. med rätt teknik är det lätt att köra hoj.:fakta

Helt korrekt:tummenupp Bara att kolla på fjunen som kör Gp, inte är de varken stora i storlek eller vikt/muskelmassa. Ändå bollar de runt på hojar med styrka o kraft vi dödliga aldrig kommer äntra i hela vårt mc-liv.
 

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Jag tycker att det är kul att ha möjlighet att växla mellan olika effektlägen (A,B,C). Så här står det i manualen om de olika lägena:

A-mode)
A-mode provides sharp throttle response at all throttle opening range to obtain maximum engine power.

B-mode)
B-mode provides softer throttle response than A-mode up to middle throttle opening range.

C-mode)
C-mode provides soft throttle response at all throttle opening range by reducing engine power.

Största skillnaden mellan A och C är i känslan på hårdheten. Även om läge C är fortfarande ett rätt starkt läge så är det mjukare genom hela registret vilket märks kanske bäst i de lägre växlarna och när man finkör då läge C är mindre provocerande. Därför kan man variera på lägena beroende på hurudan typ av körning man vill ha. Kör man mycket i läge A kanske man efter ett tag vill dämpa effekten för att få en ökad jämnhet och vila i körningen. Då är läge C jättebra att ha. När det börjar regna blir läge C mer eller mindre en självklarhet.

Med andra ord, de olika effekt moden ger en mer varierande körning och möjligheten att anpassa motorcykeln effektmässigt utifrån väderförhållanden... Nice! :tummenupp
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Jag tycker att det är kul att ha möjlighet att växla mellan olika effektlägen (A,B,C). Så här står det i manualen om de olika lägena:

A-mode)
A-mode provides sharp throttle response at all throttle opening range to obtain maximum engine power.

B-mode)
B-mode provides softer throttle response than A-mode up to middle throttle opening range.

C-mode)
C-mode provides soft throttle response at all throttle opening range by reducing engine power.

Största skillnaden mellan A och C är i känslan på hårdheten. Även om läge C är fortfarande ett rätt starkt läge så är det mjukare genom hela registret vilket märks kanske bäst i de lägre växlarna och när man finkör då läge C är mindre provocerande. Därför kan man variera på lägena beroende på hurudan typ av körning man vill ha. Kör man mycket i läge A kanske man efter ett tag vill dämpa effekten för att få en ökad jämnhet och vila i körningen. Då är läge C jättebra att ha. När det börjar regna blir läge C mer eller mindre en självklarhet.

Med andra ord, de olika effekt moden ger en mer varierande körning och möjligheten att anpassa motorcykeln effektmässigt utifrån väderförhållanden... Nice! :tummenupp

så det du menar är att man skall anpassa hojen efter väderförhållanden istället för körstilen.:confused:
 

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
En liten fråga, kommer det aldrig något vettigt ur er?!

Det här är ju ett jävla skitforum... Ni pratar ju bara en massa skit... Tar död på MC intresse att hänga här, så därför får ni vara kvar här i er skitlåda... :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag gjorde som så att jag repeterade teorin genom att läsa och studera farliga kontrollkombinationer som ger upphov till wobblingar, sladdar och liknande. Det har hjälpt mig oerhört mycket. .




Ja, tills du råkar ut för wobblingar, sladdar och liknande:jisses :tråkad

Glöm inte att provköra läge C som ger en behagligt mjuk effekt, perfekt i skymning när det är vindstilla och man vill ha en mjuk och harmonisk körning.


You´r a poet and doesn´t even know it:clown
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
En liten fråga, kommer det aldrig något vettigt ur er?!

Det här är ju ett jävla skitforum... Ni pratar ju bara en massa skit... Tar död på MC intresse att hänga här, så därför får ni vara kvar här i er skitlåda... :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Ut och åk istället för att sitta inne och fundera ut en massa teorier. Teori är skit och praktik är ALLT när det kommer till att köra motorcykel. Du kan ha läst hur du ska bromsa 1 miljon gånger men kommer du mitt uppe i en oväntat sitiuation så har du inte dit att göra upp planer, räkna ut bromssträckor osv, du måste handla. Och för att du då skall handla korrekt så är det BARA erfarenhet som gills.

Förresten.. Jag vill se en bild på dig och hojen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top