Guld_Lock
The one and only...
Så, när kommer bilderna på trådskaparen med nyförvärvet då?
Ska åka och test köra en K8 imorgon på funbike i v-ås se om man blir såld
ja ha kört cross hela mitt liv men ja kan säga rakt av att d är inte ens liiite likt som o köra Raketer! Finns nog inget som man kan gemföra med förutom att dom ha 2 hjul! Köpte min första hojj bara för 3 vecor sedan o d känns verkligen som om man får börja om på nytt!
Ska åka och test köra en K8 imorgon på funbike i v-ås se om man blir såld
Läge A, C? På vaddå? Throttle control? Hur funkar det? Vad är skillnaden, rent mekaniskt/inställningsmässigt på dessa "lägen"?
//Noll koll
Hur många ändrar sina effektlägen egentligen? Har nog aldrig ens rört på knappen utan kör på A konstant. Förstår inte vitsen riktigt. Vem vill ha mindre hästar? Det är knappast ryckig på A läge iallafall. Beror ju på hur mjuk handen är på gasen.
O vill man vara säker på blött underlag är det ju bara att ge fan att vrida rullen för mycket.
att köra motorcykel har inget med muskler att göra. med rätt teknik är det lätt att köra hoj.
Jag tycker att det är kul att ha möjlighet att växla mellan olika effektlägen (A,B,C). Så här står det i manualen om de olika lägena:
A-mode)
A-mode provides sharp throttle response at all throttle opening range to obtain maximum engine power.
B-mode)
B-mode provides softer throttle response than A-mode up to middle throttle opening range.
C-mode)
C-mode provides soft throttle response at all throttle opening range by reducing engine power.
Största skillnaden mellan A och C är i känslan på hårdheten. Även om läge C är fortfarande ett rätt starkt läge så är det mjukare genom hela registret vilket märks kanske bäst i de lägre växlarna och när man finkör då läge C är mindre provocerande. Därför kan man variera på lägena beroende på hurudan typ av körning man vill ha. Kör man mycket i läge A kanske man efter ett tag vill dämpa effekten för att få en ökad jämnhet och vila i körningen. Då är läge C jättebra att ha. När det börjar regna blir läge C mer eller mindre en självklarhet.
Med andra ord, de olika effekt moden ger en mer varierande körning och möjligheten att anpassa motorcykeln effektmässigt utifrån väderförhållanden... Nice!
Det känns som att vi har att göra med en s.k Inter-net expert här, tidigare känd som broschyrexpert.
Styr undan & mata inte trollen!
Andra kända Inter-net experter
Jag gjorde som så att jag repeterade teorin genom att läsa och studera farliga kontrollkombinationer som ger upphov till wobblingar, sladdar och liknande. Det har hjälpt mig oerhört mycket. .
Glöm inte att provköra läge C som ger en behagligt mjuk effekt, perfekt i skymning när det är vindstilla och man vill ha en mjuk och harmonisk körning.
Ja, tills du råkar ut för wobblingar, sladdar och liknande
You´r a poet and doesn´t even know it
En liten fråga, kommer det aldrig något vettigt ur er?!
Det här är ju ett jävla skitforum... Ni pratar ju bara en massa skit... Tar död på MC intresse att hänga här, så därför får ni vara kvar här i er skitlåda...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |