K1200S snabbare än R1

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
Nicko@K.A.P skrev:
Men seriöst... din hoj klår dittan o dattan. Vem bryr sig ?!? De flesta här VET att BMW tillhör ångloks maffian och blir ifrånsmiskad istort sett överallt.

D e lungt nu, vi vet att du e ny här o e stolt över din bmw! :pannkyss

Pös o Glad Påsk :)

Varför tror du att (de flesta) BWM åkare inte för sånt liv ?
De sitter med en schysst hoj som går tillräckligt & mycket mer, betalar försäkring som på en mellanklasshoj & är nöjda med det. När någon berättar att det faktiskt finns pulver att matcha GSXZZR1NINJAYZR blir alla som galna.
Det finns ett namn: Avundsjuka & brist på självförtroende.

Coola Ola

Guest
nicke30 skrev:
Nu börjar den vara klar...

Ser ju riktigt vass ut! De borde lansera en gatversion med det slimmade utseendet och med rejsiga delar.

Kanske beror på vinkeln men styrhalvorna ser ut att sitta väldigt högt? Röret som sticker fram under kåpan är förmodligen till luffarturbon.

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
det är Luffarturbon :tummenupp men vart har dom gjort av cylindrarna :va det är ju en BMW :hihi

nicke30

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
BMW K1300S
VanHarten specialen klar.

50272.jpg

50273.jpg

50274.jpg

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
none
lol?

om du tror att en orginal r1 gör 0-100 på 2.9 sec äru ute å cyklar. måste stå fel:D
dessutom vilken annan cykel är direkt snabbare än r1? varför inte jämföra med gixxer 1000 eller ceber 1000 rr?
:kocko

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
fortsomfan skrev:
om du tror att en orginal r1 gör 0-100 på 2.9 sec äru ute å cyklar. måste stå fel:D
dessutom vilken annan cykel är direkt snabbare än r1? varför inte jämföra med gixxer 1000 eller ceber 1000 rr?
:kocko
Nej, nej, du måste vara tyst lillkillen. Kom tillbaka när du har kört en motorcykel.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Personligen stör det mig inte så mycket att alla tuffa killar hatar BMW och kallar dem för gubbcyklar. Det är nämligen de tuffa killarna som kör mest vårdslöst och kraschar oftast! Så jag hoppas att gubbstämpeln förblir, så kan jag fortsätta köra en hoj med mer kraft, väghållning och bromsar än vad jag kan göra av med, utan att behöva punga ut med försäkringspremie i R1/GSXR-klassen!

Nicke, var försiktig så att du inte lockar över "fel" folk till den rätta sidan! Jag ser hellre att de kör i diket på en japansk cykel! :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept