K750i mot K800i, värt uppgraderingen?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja men är det inte roligt så säg.
Jag var ute med en polare och busade grus en halv dag med mobilen liggandes i midjeväskan. Brukar liksom inte bli blött där.... med betoning på brukar.
Nu blev det blött och min K750 som jag varit så grymt nöjd med är sabbad.
Så nu tänker jag köpa en ny lur. Eftersom jag är så grymt nöjd med vad K750 presterat så funderar jag givetvis på K800i.
Är det värt extrastålarna om man haft en K750 att byta upp till K800i eller ska jag köpa en W810i som är i princip samma lur som min ledsna K750?
//Tobbe
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
tobbeviking skrev:
2403179 Ja men är det inte roligt så säg.
Jag var ute med en polare och busade grus en halv dag med mobilen liggandes i midjeväskan. Brukar liksom inte bli blött där.... med betoning på brukar.
Nu blev det blött och min K750 som jag varit så grymt nöjd med är sabbad.
Så nu tänker jag köpa en ny lur. Eftersom jag är så grymt nöjd med vad K750 presterat så funderar jag givetvis på K800i.
Är det värt extrastålarna om man haft en K750 att byta upp till K800i eller ska jag köpa en W810i som är i princip samma lur som min ledsna K750?
//Tobbe
Inte från egna erfarenheter, men har hört en hel del om att de har massor med "barnsjukdomar".
Själv har jag en W810 och den funkar kanonbra!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vad prioriterar du i luren?? en k800i har ju 3g och 3.2mp kamera men inte walkman 810i har walkman och 2mp.. köpte precis en w810i med motiveringen att jag inte vill ha 3g och aldrig använder kameran.. men allt handlar ju om va man vill ha i luren!
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
tobbeviking skrev:
2403179 Är det värt extrastålarna om man haft en K750 att byta upp till K800i eller ska jag köpa en W810i som är i princip samma lur som min ledsna K750?
//Tobbe

Svar ja.
Det är värt varenda öre.
Snyggare design, modernare menyer...
Jag bytte upp mig från K750 när styrpinnen inte ville vara med längre och jag är helnöjd.
Jag vill absolut inte ha 3G heller, men den funktionen är busenkel att klicka bort i menyn.
-Dock är det bra att ha någon gång när man är ute i buschen, men då kan man koppla in den i så fall...
Behöver jag säga att kameran tar BRA bilder? Faktiskt i klass med billigare digitalkameror.

KÖÖÖP! :yoparty
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Cervantes skrev:
2403277köpte precis en w810i med motiveringen att jag inte vill ha 3g och aldrig använder kameran.. men allt handlar ju om va man vill ha i luren!
Exakt, jag köpte en k800 för en månad sen, kameran är suverän mycket bättre en den i k750:n som jag hade tidigare. Nackdelan är att k800 är lite större och luckan till kameran är stor och kommer förmodligen gå sönder förr eller senare...
Hade min k800 i 2 veckor sedan slutade den att fungera, skickade in den och väntar nu på en ny lur. Flera kompisar som har k800 har problem med att den låser sig ibland så det känns som det är mycket buggar i den. Annars en riktigt bra telefon. Det bästa vore nog att vänta ett par månader så dom fixar alla fel men du ska ju köpa en direkt så köp en k800 och hoppas att din är "buggfri".
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag prioriterar mångfalden som K750 har gett mig smak för.
Jag använder sällan musikspelaren, men den i K750 har funkat för mina behov.
Kameran använder jag hejdlöst mycket, så det är det som lockar att få en bättre.
Jag ringer en hel del på den så ja, det är helt suveränt att ha allt med sig i en enhet när man kör hoj, mobil, kamera och musiklirare.
Så det får nog bli en K800i... tror jag.
//V.elig
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag bytte upp mig från k700i till en k800i och i början var jag hyffsat missnöjd :(
Nu är den ok, fortfarande en del grejjer som strular som tex automatiskt knapplås verkar inte vilja fungera ALLS, kameraluckan suger, dålig batteritid (mycket dålig dessutom på originalbatteriet). Och den är mycket klumpigare än k700:an, något jag irriterar mig mycket på.
Men ska man som jag bara ha den att ringa med, lyssna på radio när man sitter i båten, ta några kort med och kanske skriva några sms så funkar den utmärkt. Men som sagt, klumpig är den :(
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Dee_cati skrev:
2403647 Jag bytte upp mig från k700i till en k800i och i början var jag hyffsat missnöjd :(
Nu är den ok, fortfarande en del grejjer som strular som tex automatiskt knapplås verkar inte vilja fungera ALLS, kameraluckan suger, dålig batteritid (mycket dålig dessutom på originalbatteriet). Och den är mycket klumpigare än k700:an, något jag irriterar mig mycket på.
Men ska man som jag bara ha den att ringa med, lyssna på radio när man sitter i båten, ta några kort med och kanske skriva några sms så funkar den utmärkt. Men som sagt, klumpig är den :(
Du är den andra jag hör säga att batteritiden suger.
Uppskattningsvis hur ofta laddar du din lur och hur mycket använder du den till vad, en uppskattning givetvis :)
För hur bra kameran än är så suger det med en mobil som man får ladda varje kväll tex, då borde W810i ligga bättre till :va
//Tobbe
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Dee_cati skrev:
2403647 Jag bytte upp mig från k700i till en k800i och i början var jag hyffsat missnöjd :(
Nu är den ok, fortfarande en del grejjer som strular som tex automatiskt knapplås verkar inte vilja fungera ALLS, kameraluckan suger, dålig batteritid (mycket dålig dessutom på originalbatteriet). Och den är mycket klumpigare än k700:an, något jag irriterar mig mycket på.
Men ska man som jag bara ha den att ringa med, lyssna på radio när man sitter i båten, ta några kort med och kanske skriva några sms så funkar den utmärkt. Men som sagt, klumpig är den :(


Det är inte SBK i ditt fall då vad det gäller alla funktioner? ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag laddar ca varannan dag, det kan gå 3 dagar om jag inte har snackat speciellt mycket. Kameran suger MYCKET batteri med blixten men det kan man ju förstå. MP3 och radio verkar också suga en del kräm.
Nu snackar inte jag speciellt mycket i telefon, en genomsnittsdag ligger det uppskattningsvis på 20 minuter. Så snackar du mer lär du ladda oftare. Jag har bara haft min i två veckor så batteriet kanske blir bättre men det vet jag inget om.

kåteämm skrev:
2403715 Det är inte SBK i ditt fall då vad det gäller alla funktioner? ;)

Det är nog en kombination :D
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Dee_cati skrev:
2403717 Jag laddar ca varannan dag, det kan gå 3 dagar om jag inte har snackat speciellt mycket. Kameran suger MYCKET batteri med blixten men det kan man ju förstå. MP3 och radio verkar också suga en del kräm.
Nu snackar inte jag speciellt mycket i telefon, en genomsnittsdag ligger det uppskattningsvis på 20 minuter. Så snackar du mer lär du ladda oftare. Jag har bara haft min i två veckor så batteriet kanske blir bättre men det vet jag inget om.



Det är nog en kombination :D
Låter ungefär som min K750 tycker jag, så då lär jag inte bli besviken på batteritiden iaf.
//Tobbe
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
K800i, tveklöst. Att folk tycker den har dålig batteritid är förbryllande. Vad tror man händer om man har RDS-radio, mp3-spelare, kamera, blixt, 3G-möjlighet och 1 Gigabyte minne (plus telefonminnet)? Jo, man använder allt, klart det suger batteri.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har en K750i och den har allt jag behöver, den är lättanvänd och tar hyfsade bilder så jag behöver ingen extra digitalkamera (nej, jag är ingen fotograf)

Men FY F-N SÅ DÅLIG KVALITET DET ÄR PÅ DEN RENT MEKANISKT!
Det är den klenaste nallen jag någonsin haft, och jag har haft en hel del.
Jojjen glappar så att den är helt oanvändbar, kameraluckan öppnar sig själv, minneskortet glappar, bottenkontakten glappar osv...

Jag kommer förmodligen INTE att köpa en Ericsson igen.
Mina Nokia telefoner har man kunnat använda som hammare, och ingen av dom har någonsin blivit glapp någonstans
Min Motorola fungerade bra medans jag hade den.

Frågan är bara VAD jag ska köpa nästa gång som har en bra kamera, radio och MP3 spelare, som tar minneskort (gärna samma kort som jag har nu)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
valmers skrev:
2403745 K800i, tveklöst. Att folk tycker den har dålig batteritid är förbryllande. Vad tror man händer om man har RDS-radio, mp3-spelare, kamera, blixt, 3G-möjlighet och 1 Gigabyte minne (plus telefonminnet)? Jo, man använder allt, klart det suger batteri.

Jag använder inget av det där och det är fortfarande dåligt batteri, ska jag reklamera?
 

FreddaGädda

Guest
Tjöp luren som icke är 3G och tjöp till den externa blixten som finns för 250 spänn. Jag tjöppte en sån till min kåsjufemti och är svinnöjd. Funkar förträffligt.

För mitt anävndningsområde är 3G endast negativt. Behöver inte nån av funktionerna det erbjuder och det för bara med sig större storlek på lur och sämre batteritid.

Många klagar på sjufemtins linsskydd, att det öppnar sig i fickan. Det har jag varit med om EN gång på tre månader. Och då vet jag med mig att jag var klantig när jag tryckte ner den i fickan.
Badjävlar..
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
FreddaGädda skrev:
2403884 Tjöp luren som icke är 3G och tjöp till den externa blixten som finns för 250 spänn. Jag tjöppte en sån till min kåsjufemti och är svinnöjd. Funkar förträffligt.

För mitt anävndningsområde är 3G endast negativt. Behöver inte nån av funktionerna det erbjuder och det för bara med sig större storlek på lur och sämre batteritid.

Många klagar på sjufemtins linsskydd, att det öppnar sig i fickan. Det har jag varit med om EN gång på tre månader. Och då vet jag med mig att jag var klantig när jag tryckte ner den i fickan.
Badjävlar..
Lösa tillbehör för att kompensera går fetbort, jag kommer inte använda 3G-funktionerna. För mig är detta en chans att få en bättre kamera än den jag har i min K750 iom att jag inte har ngn annan kamera.
Tanken att K800i skulle vara stor har inte slagit mig.
K750i: Storlek 100 x 46 x 20.5 mm
W810i: Storlek 100 x 46 x 19.5 mm
K800i: Storlek 105 x 47 x 22 mm
Så små fickor att den storleksskillnaden spelar roll har jag inte. :tungan
//Tobbe
 

FreddaGädda

Guest
tobbeviking skrev:
2404053 Lösa tillbehör för att kompensera går fetbort

Tänkte också så. "Så jag ska alltså ha den här blixten på mig tillsammans med mobilen när jag går ut på kvällen?"
Sen upptäckte jag att blixten passar som en smäck i den lilla fickan som sitter ovanför den ordinarie fickan på jeansen, där den ligger obemärkt. Viktigt att plocka ur den ur brallorna, mossan har tvättat dessa med nödvändiga saker i förr
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
FreddaGädda skrev:
2404291 Tänkte också så. "Så jag ska alltså ha den här blixten på mig tillsammans med mobilen när jag går ut på kvällen?"
Sen upptäckte jag att blixten passar som en smäck i den lilla fickan som sitter ovanför den ordinarie fickan på jeansen, där den ligger obemärkt. Viktigt att plocka ur den ur brallorna, mossan har tvättat dessa med nödvändiga saker i förr
Jag är ledsen, men oavsett vilken ficka den ligger i så är det ytterligare prylar att hålla reda på.
Jag köper en mobil av detta slaget för att slippa ha mobil, mp3-spelare och digitalkamera med mig. När jag nu hittar ett sånt smidigt och bra koncept så är inte massa blixtar och dylikt ngt som tilltalar öht.
Men blixten gör säkert sitt jobb på ett förträffligt sätt, men som sagt inte min kopp te.
//Tobbe
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
GuW skrev:
2403818 Frågan är bara VAD jag ska köpa nästa gång som har en bra kamera, radio och MP3 spelare, som tar minneskort (gärna samma kort som jag har nu)
Nokia 5500 som just har kommit kanske?

MP3-spelare, 2mp kamera, radio och blåtand. Dessutom har den uppläsning av SMS, det är en "tåligare" telefon och den har garanterat en hel hög med funktioner som man aldrig kommer att använda. Men den har inte samma minneskort som din nuvarande telefon (är det någon annan än Sony Ericsson som har memory stick?).

Jag vet iaf att jag är mycket sugen på en 5500. :drool
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
valmers skrev:
2403745 K800i, tveklöst. Att folk tycker den har dålig batteritid är förbryllande. Vad tror man händer om man har RDS-radio, mp3-spelare, kamera, blixt, 3G-möjlighet och 1 Gigabyte minne (plus telefonminnet)? Jo, man använder allt, klart det suger batteri.

Mitt är ruskigt dåligt då det håller ca 2 dagar med bara snackande, inget av det andra. När jag har lyssnat på radio i båten hela dagen så är det bara att ladda inom 24h igen. Tar man många kort med den så suger det ju, nu använder man inte det speciellt ofta så det behöver man ju inte ens räkna med.
Fortfarande så är det inte lika bra som på k700:an, fast jag använder den på samma sätt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top