K750i mot K800i, värt uppgraderingen?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Esquire skrev:
2404488 Men den har inte samma minneskort som din nuvarande telefon (är det någon annan än Sony Ericsson som har memory stick?).
Det har inte K800 heller...
Av någon anledning kom dom på SonyEricsson på att dom skulle byta till dom jättesmå minneskorten i K800, så har man en K750 idag kan man i alla fall inte använda det kortet i en K800. :mad:
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Duellen avgjord till K800i:s fördel :)
Nu återstår att se om jag valt rätt, men med tanke på att jag använder min mobil som digitalkamera.
Som någon tidigare sa så är inte jag heller fotograf och väljer hellre att fånga ett ögonblick på halvbra bild än att inte fånga det på skitbra bild eftersom pocketkameran ligger hemma.

Nu återstår ju bara vart fasen man ska köpa minneskortet ngnstans.
1GB känns lagom med dagens minnespriser.
Tips på webbshop eller annan shop ( sthlm funkar då jag ska upp dit nästa helg ), uppskattas.
//Tobbe
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
tobbeviking skrev:
2405858 Duellen avgjord till K800i:s fördel :)
Nu återstår att se om jag valt rätt, men med tanke på att jag använder min mobil som digitalkamera.
Som någon tidigare sa så är inte jag heller fotograf och väljer hellre att fånga ett ögonblick på halvbra bild än att inte fånga det på skitbra bild eftersom pocketkameran ligger hemma.

Nu återstår ju bara vart fasen man ska köpa minneskortet ngnstans.
1GB känns lagom med dagens minnespriser.
Tips på webbshop eller annan shop ( sthlm funkar då jag ska upp dit nästa helg ), uppskattas.
//Tobbe
www.komplett.se
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
valmers skrev:
Enligt osäkra källor så verkar det vara problem att få fram memorystick micro.
Eftersom jag ska på bröllop till nästa helg så vågade jag inte chansa utan köpte 1Gb på clas i sjön för 699:-
Tack för tipset dock.
//Tobbe
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Fick min k800i här för ett tag sedan efter många om och men (någon stal min k700i :mad: )... jag är helnöjd än så länge. Tycker det är riktigt bra finish på denna, känns välbyggd. Inga buggar, glappande minneskort, batterikontakt eller bångstyrig joystick än så länge iaf.
Ang. batteritiden... hur jobbigt är det att sätta i sladden innan man går i lägger sig ;)
Har ju varit brist på minneskort en längre tid, iaf 1gb varianterna från nätbutikerna men jag hade tur och såg att dustinhome hade dom hemma i veckan (fraktfritt över 500kr dessutom, riktigt snabba att få iväg ordrarna också.. hade det dagen efter).
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
Esquire skrev:
2404488 Nokia 5500 som just har kommit kanske?

MP3-spelare, 2mp kamera, radio och blåtand. Dessutom har den uppläsning av SMS, det är en "tåligare" telefon och den har garanterat en hel hög med funktioner som man aldrig kommer att använda. Men den har inte samma minneskort som din nuvarande telefon (är det någon annan än Sony Ericsson som har memory stick?).

Jag vet iaf att jag är mycket sugen på en 5500. :drool

Den ser då jävligt mycket trevligare ut, verkar inte vara lika mycket rappel som Sony Ericsson har en tendens att vara :rolleyes:

Ingen som har testat? :tomten
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
kåteämm skrev:
2407310 Den ser då jävligt mycket trevligare ut, verkar inte vara lika mycket rappel som Sony Ericsson har en tendens att vara :rolleyes:

Ingen som har testat? :tomten
Nej, det är en Nokia.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja men det var ju en bra lur detta, K800i alltså :mad:
Är det ngn annan som haft problem med kameran på den?
När jag öppnar linsskyddet så får jag ömsom en helt svart skärm ömsom en vit eller grön. Tar jag ett kort när den är grön ( har inte testat ngn annan färg :rolleyes: ) Så blir kortet helt grönt, dvs likadant som displayen visar. Inte helt otippat kanske. Startar jag kameran flera gånger genom att stänga och öppna linsskyddet så kan den rätt var det är efter slumpmässigt olika många gånger starta kameran i normalt läge.
Känns mjukvarubaserat och jag kommer att knalla tillbaka med luren till butiken, men det vore intressant att veta om ngn anna råkat ut för samma problem.
//Tobbe
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Shit jag ska nog inte köpa denna telefonen. Jag tycker min W800i har dåligt batteri... :D Tur att jag har HF i bilen och alltid har mobilen i laddaren, annars hade jag varit rökt nu.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jahopp, då var det såhär det gick då.....suck.

Lämnade in mobilen för rep som sagt, fick efter 15dagar tillbaka den med specen "justerat kameran och uppdaterat mjukvaran".
Glad som en sill far jag hem med min mobil och hoppas slippa fler problem med den. Ja det gick ju bra, i fem dagar. Idag ballar alltså kameran ur IGEN på exakt samma sätt. Blir så förbannad så jag kokar.... förmodligen ska gökarna reparera den igen då. Så blir jag väl utan luren i 14dagar till då.
Ska lämna in den på måndag då butiken jag köpte den av inte har helgöppet.
***SUCK***
//Tobbe
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sälj gamla till mig när ni bytt upp er :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tobbeviking skrev:
2520096 Visst!! Vad ger du för en fuktskadad icke fungerande K750? :D
//Tobbe

tjaaa, 50kr
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
tobbeviking skrev:
2463419 Ja men det var ju en bra lur detta, K800i alltså :mad:
Är det ngn annan som haft problem med kameran på den?
När jag öppnar linsskyddet så får jag ömsom en helt svart skärm ömsom en vit eller grön. Tar jag ett kort när den är grön ( har inte testat ngn annan färg :rolleyes: ) Så blir kortet helt grönt, dvs likadant som displayen visar. Inte helt otippat kanske. Startar jag kameran flera gånger genom att stänga och öppna linsskyddet så kan den rätt var det är efter slumpmässigt olika många gånger starta kameran i normalt läge.
Känns mjukvarubaserat och jag kommer att knalla tillbaka med luren till butiken, men det vore intressant att veta om ngn anna råkat ut för samma problem.
//Tobbe

Nope, min k800 fungerar bättre än jag vågat drömma om. Är dock inte så teknisk så jag håller fortfarande på att lära mig kamerainställningar och sånt. Men i övrigt är den perfekt, min lilla svarta pärla..:)
Korten jag tar blir faktiskt riktigt bra trots att det är skit bakom kameran:tummenupp
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Missvims skrev:
2523096 Nope, min k800 fungerar bättre än jag vågat drömma om. Är dock inte så teknisk så jag håller fortfarande på att lära mig kamerainställningar och sånt. Men i övrigt är den perfekt, min lilla svarta pärla..:)
Korten jag tar blir faktiskt riktigt bra trots att det är skit bakom kameran:tummenupp
Min kamera har riktigt unika finesser. Lite på random så blir bilderna såhär:
 

Bifogat

  • kewla ränder.JPG
    kewla ränder.JPG
    48.1 KB · Visningar: 33

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
tobbeviking skrev:
2524138 Min kamera har riktigt unika finesser. Lite på random så blir bilderna såhär:
Läckert. Och det är helt utan fåtåsjåppande?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Esquire skrev:
2524143 Läckert. Och det är helt utan fåtåsjåppande?
Pure SE-edition. Ren och skär teknologi i sin bästa high end form.

Lite update på mitt ärende, var in och visade mitt missnöje till butiken som sålt den till mig. Jag försöker vara så konstruktiv som möjligt när jag klagar. Men när dom ville skicka iväg luren i ytterligare "ca 14 dagar" så blev jag skapligt irriterad.
Dom ska alltså laga telefonj*veln IGEN för samma fel som dom inte lyckades laga sist? Aldrig att jag tänker vara utan telefon i två veckor igen. Detta får ni lösa på annat sätt.
Japp det skulle dom, dom kommer nu skicka in en reklamation till SE för att se vad bedömningen av min lur blir. Om det ska bli byte eller om det ska repareras ( hål i huvudet). Detta beslutet tar normalt sett upp till 5 arbetsdagar! HEJA SE! :huvet
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ytterligare updates i mitt serviceärende. Japp helt riktigt. Jag har fortfarande ingen sonyericsson K800i i min hand, för den ska bo på verkstaden :huvet
Fick ju då avslag på min första reklamation efter 5 dagar, dom skulle laga telefonen.
Efter 14dagar blir jag ordentligt förbannad och undrar när jag ska få min telefon.
Det börjar liksom bli rent larvigt nu :mad:
Så den 31/10 reklameras telefonen IGEN, denna gång pga för lång servicetid.
Idag har det alltså gått 3 dagar sedan dom fick in min reklamation som butiken skickade in. Det har alltså redan gått 17dagar och ingen telefon i sikte.
Nu idag ringer jag in till sonys support och frågar vad det är som tar tid. Rabblar mitt ärendenummer och får reda på att det "är under behandling".
På frågan när jag kommer få min telefon så säger han, ja normalt sett så tar en reklamation mellan 5-10 arbetsdagar.
Alltså jag är fruktansvärt förvånad över hur ruggigt dåligt ett så pass stort företag sköter såna här saker.
Jag är en smula irriterad på detta skulle man kunna säga :mad: :mad: :mad:
//Tobbe
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Efter att jag laddat i ny mjukvara i min har den kukat ur helt, samtalslistorna blandas ihop eller så uppdateras den helt enkelt inte och varje gång jag försöker söka på bokstaven M i telefonboken bootar den om av sig själv.

Någon annan som upplevt något liknande?
 

Dufva

Guest
tobbeviking skrev:
2586828 Ytterligare updates i mitt serviceärende. Japp helt riktigt. Jag har fortfarande ingen sonyericsson K800i i min hand, för den ska bo på verkstaden :huvet
Fick ju då avslag på min första reklamation efter 5 dagar, dom skulle laga telefonen.
Efter 14dagar blir jag ordentligt förbannad och undrar när jag ska få min telefon.
Det börjar liksom bli rent larvigt nu :mad:
Så den 31/10 reklameras telefonen IGEN, denna gång pga för lång servicetid.
Idag har det alltså gått 3 dagar sedan dom fick in min reklamation som butiken skickade in. Det har alltså redan gått 17dagar och ingen telefon i sikte.
Nu idag ringer jag in till sonys support och frågar vad det är som tar tid. Rabblar mitt ärendenummer och får reda på att det "är under behandling".
På frågan när jag kommer få min telefon så säger han, ja normalt sett så tar en reklamation mellan 5-10 arbetsdagar.
Alltså jag är fruktansvärt förvånad över hur ruggigt dåligt ett så pass stort företag sköter såna här saker.
Jag är en smula irriterad på detta skulle man kunna säga :mad: :mad: :mad:
//Tobbe


NOKIA FTW!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top