K750i mot K800i, värt uppgraderingen?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Dufva skrev:
2586898 NOKIA FTW!!!
Enligt vad jag hört så ska dom vara precis lika duktiga som SE på sina servicetider :näsblod
Nokia är förövrigt ingen telefon... det är ett tortyrredskap för oss SE-människor.
Nokias logik i menyerna är ju bland det värsta jag provat, jag har nämligen en nokia som lånetelefon under tiden min telefon bor på verkstaden. :huvet
Nåja, hur som helst så kommer jag aldrig i livet köpa en nokia iaf.
//Tobbe
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Har varit kanonnöjd emd min K800i hittills men nu har den börjat hoppa över till kamerainställningen av sig självt när den ligger helt orörd och sedan segar den i det läget..dvs man måste trycka länge på backward knappen för att återgå till normalt läge. Samt att kameran INTE går på då man VILL ha på den:mad: . STRUL med kameran mao. Någon annan som haft detta problem?
FÖ en mycket bra telefon..men jag föredrar Nokia ;)
 

Dufva

Guest
tobbeviking skrev:
2586906 Enligt vad jag hört så ska dom vara precis lika duktiga som SE på sina servicetider :näsblod
Nokia är förövrigt ingen telefon... det är ett tortyrredskap för oss SE-människor.
Nokias logik i menyerna är ju bland det värsta jag provat, jag har nämligen en nokia som lånetelefon under tiden min telefon bor på verkstaden. :huvet
Nåja, hur som helst så kommer jag aldrig i livet köpa en nokia iaf.
//Tobbe


Menyerna är ju bara en vanesak. En Nokia-användare säger samma sak om SE. Skillnaden är att man aldrig behöver någon service på en nokiatelefon. :arsele
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Dufva skrev:
2586922 Menyerna är ju bara en vanesak. En Nokia-användare säger samma sak om SE. Skillnaden är att man aldrig behöver någon service på en nokiatelefon. :arsele
Är rätt övertygad om att nokia och SE har ungefär samma reklamationsnivåer på sina lurar.
Syrrans son har varit nokiafrälst och haft ett gäng olika lurar.
Jag har haft ett gäng ericsson.
Han har lämnat in i princip varje lur han haft på service, detta är den första luren som går sönder för mig :arsele
//Tobbe
EDIT: Visst, menyerna är kanske en vanesak. Men jag har haft ett par olika märken på jobbmobiler. Den enda som jag kommit överens med är min siemens M65 som jag har nu. En nokia blir man inte van vid, den accepterar man.
Men visst fasen blir man färgad av "sitt" märke.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nursey skrev:
2586911 Har varit kanonnöjd emd min K800i hittills men nu har den börjat hoppa över till kamerainställningen av sig självt när den ligger helt orörd och sedan segar den i det läget..dvs man måste trycka länge på backward knappen för att återgå till normalt läge. Samt att kameran INTE går på då man VILL ha på den:mad: . STRUL med kameran mao. Någon annan som haft detta problem?
FÖ en mycket bra telefon..men jag föredrar Nokia ;)
Uppgradera mjukvaran.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
tobbeviking skrev:
2586947 Är rätt övertygad om att nokia och SE har ungefär samma reklamationsnivåer på sina lurar.
Syrrans son har varit nokiafrälst och haft ett gäng olika lurar.
Jag har haft ett gäng ericsson.
Han har lämnat in i princip varje lur han haft på service, detta är den första luren som går sönder för mig :arsele
//Tobbe
EDIT: Visst, menyerna är kanske en vanesak. Men jag har haft ett par olika märken på jobbmobiler. Den enda som jag kommit överens med är min siemens M65 som jag har nu. En nokia blir man inte van vid, den accepterar man.
Men visst fasen blir man färgad av "sitt" märke.

Jag kör med Sony-Ericsson W850, rekomenderas!:tummenupp
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag har inte haft ett enda problem med min k800. Köpte den samma dag som den kom ut i handeln och den har funkat klockrent. Är supernöjd med den! :tummenupp Har inte uppdaterat mjukvaran eller något. Brukar dock "reboota" den ungefär en gång i veckan, eftersom det kan bli lite fel annars med filer på minneskortet. Dock inget märkesspecifikt. Har gjort så med alla mina telefoner, och inte en enda har krånglat för mig. Har haft ett 30tal telefoner.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Igår var jag in som lovat och skulle hämta min mobil.
Men då hade inget beslut från SE kommit på den långa servicetiden, bra jobbat SE. Man måste ju bara älska företag som inte rödflaggar när reklamationer kommer in för att servicetiden varit för lång. Nä på det svarar SE med att låta kunden vänta ytterligare :näsblod
Min återförsäljare bad att iaf få tills idag på sig att få ett beslut av SE och att hon skulle ringa mig idag eftermiddag.
Nej du behöver inte ringa mig, jag kommer in imorgon eftermiddag och hämtar en telefon. Får jag ingen lur imorgon så ringer jag KO och Sverker angående detta för imorgon ska detta vara över för min del. Att du får fortsätta bråka med SE det ger jag blanka fan i.

Idag ringde hon vid kl10 och bad mig ta med min orginalkartong, hon hade alltså tagit ett eget beslut på att jag skulle få en ny telefon från deras eget lager.
Alltså ingen "serviceenhet" som SE tydligen kallar sina byteslurar.
Så nu har jag fått en ny lur, det tog bara 2 månaders verkstadstid innan jag fick den :mad:
Som kompensation fick jag ett par högtalare :va Vad jag ska ha dom till vet jag inte. Men jaja dom kompenserade ju mig och jag hade ingen som helst lust att tjaffsa. Jag hade ju klart tyckt det varit roligare med ett blåtand-headset ist :gnissla

Lärdommen av detta blir att göra betydligt grundligare research innan jag köper en SE-telefon igen. Finns det antydan till fel så hoppar jag över den modellen.... det vill säga alla.... eller så tar prylbögen övertag och jag köper iaf :gnissla
Nåja, jag kommer iaf aldrig mer att köpa den absolut senaste luren precis när den kommer ut i handeln. Ett år gammalt is the shit så har förhoppningsvis dom flesta barnsjukdommar försvunnit.
//Tobbe
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top