Era mc stölder i Skåne är det sjukaste jag hört!!!
Var och varannan gång man är på SH så är det en ny hoj stulen i skåne!!
Vad är det frågan om????
Sässongen har ju inte börjat och ändå har det försvunnit hojar för troligtvis miljonbelopp i bara skåne.
Måste vara riktigt organiserat och hojarna går GARANTERAT utomlands.
Angående alla stölder i Skåne så kan jag tycka att det handlar lite om lathet från ägarens sida.
Är uppväxt utanför Helsingborg, i ett av de ställen där det vimlar av tjyvar och banditer. Många av mina kompisar hade både inbrott och fick sina fordon stulna. Jag själv var också drabbad av inbrott.
När jag köpte min första hoj frågade jag min hyresvärd om jag fick ta till lite extra säkerhetsåtgärder för att få behålla min hoj. "Helt ok", sa han. "Gör vad som krävs".
Jag mer eller mindre bultade fast hojjäveln i väggen. Okej att det tog 5 minuter att låsa hojen varje kväll, och lika lång tid att låsa upp den.. Men jag fick äran att sälja den via blocket också.
Jag säger inte att ALLA kan gardera sig från stölder, men många hade nog kunnat göra det förbannat svårt för tjuvuslingen (om de hade haft orken att göra den uppoffringen), eller tvinga honom till ett jävla väsen för att få loss hojen!
Ett gäng expanderbultar, lite plattjärn, gummiplattor, några meter kätting och feta hänglås kan få vilken tjyv som helst att backa.