K8 Stulen!

norpis12

Hojåkare och IT-Konsult
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Hyosung GT650R-07. Yamaha XJ 600 1984.
För Jävligt... lider med dig... fick min stulen förra året oxå i Ängelholm..
sån tur var så hittade Wonderwizard den i HBG dagen efter så dom hade inte hunnit förstöra allt för mycket...
Hoppas dom hittar din med...håller utkik när jag e ute...

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Finns inte så mycket man kan göra... skriva hojen på annan ort om dem nu bara kollar reg nr. och kör dit men ofta följer dem dig hem ett par ggr kollar efter hur den står osv...

Man får ta ha 10 olika öglor fast gjutna i grunden dra fytrioelva olika kättingar igenom dem infraröda strålar kors o tvärs genom garaget som är direkt kopplade till HA som man hyr in för en avgift i månaden att beskydda sin egendom... osv...

njelger

Guest
När jag bodde i Ängelholm på 80-talet låste man oftast inte dörren.
Läget kanske har ändrats?

Nu bor det många i Skåne och det finns många hojar där.
Har väl lite med statistiken att göra?

Men man borde bryta ur Stockholm ur försäkringszon 1 efter allt som händer i Skåne.

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Tycker man borde göra en rejäl sattsning på dessa problem där nere. Kanske ställa ut hojar strategiskt lite överallt och ha dom under bevakning eller nått liknande, kanske köra runt rätt mycket så "bovarna" ser dem. De är fan inte okej att de är som de är elelr att polisen blundar för problemet. Försäkringarna måste vara skyhöda där nere.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Kanske övervakningskamera om de är möjligt, sen ut med filmen på youtube. Kanske kan få in tips den vägen sen och passa på att hänga ut svinen på film samtidigt..

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Securitas ringde mej kl 4 på morgonen (dolt nr) för nån vecka sen, frågade om jag hyrde ett garage som användes för förvaring av motorcyklar...ja sa jag, ja du har haft inbrott och det ligger en sönderslagen hoj utanför...du får ta dej hit sa han. Jaha yrvaken som jag var så hann jag inte fråga nåt utan la på och kastade mej i bilen (garaget 2 mil från hemmet). När jag kom dit så hade det INTE varit nåt inbrott. Hmm killen måste fan ha ringt fel och träffat precis rätt i beskrivningen. Jävla skönt att slippa inbrottet kan jag säga. Men man får fan vara på sin vakt, stjäls ju hojar på löpande band.

Till TS: hoppas du får tillbaka hojen eller får en smidig uppgörelse med FB.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Securitas ringde mej kl 4 på morgonen (dolt nr) för nån vecka sen, frågade om jag hyrde ett garage som användes för förvaring av motorcyklar...ja sa jag, ja du har haft inbrott och det ligger en sönderslagen hoj utanför...du får ta dej hit sa han. Jaha yrvaken som jag var så hann jag inte fråga nåt utan la på och kastade mej i bilen (garaget 2 mil från hemmet). När jag kom dit så hade det INTE varit nåt inbrott. Hmm killen måste fan ha ringt fel och träffat precis rätt i beskrivningen. Jävla skönt att slippa inbrottet kan jag säga. Men man får fan vara på sin vakt, stjäls ju hojar på löpande band.

Till TS: hoppas du får tillbaka hojen eller får en smidig uppgörelse med FB.

Eller var det tjuvarna som ringde för att du ska leda dom till garaget??? Hoppas verkligen att det inte är så!!!

morén

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
zx9r 1995
så jävla tråkigt, tänk den dagen man ser nån som håller på och snor hojjen, risken finns att man gör nått riktigt dumt då!

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Eller var det tjuvarna som ringde för att du ska leda dom till garaget??? Hoppas verkligen att det inte är så!!!

Ja man vet fan aldrig, men jag stannade inte vid mitt garage (finns en hel rad) så dom kan inte veta vilket det är. Fast dom kan ju spana när som helst. Ja skumt e det iaf.

Nej det var inte den 1/4 så ett aprilskämt tror jag inte på. Om jag minns rätt så var det den 28/3.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
D-Link har en billig övervakningskamera!
Göm en gammal bärbar, koppla kameran till den,
vipps ett eget övervakningssystem för en småslant :tummenupp

BW

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...