Bild Kalender 2017. 1:a december Tonys Superbikecollection 1988-2002 en SUPER-ERA!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
vad är detta för hoj ? har du presenterat den tidigare & jag missat ?

Hej, nej denna är inte min hoj och inte har den blivit skärskådad. Körd några WSBK lopp i Europa utav en holländare. Mycket fabriks HRC delar i hojen. Kom till Sverige för några år sedan. Gjordes iordning utav en vän i Alingsås. Han körde Superbike här hemma några år på 90-talet. Ville ha en sådan, hans drömhoj.... Hittade denna och gick igenom den totalt och lackade upp den så här... men den såldes och försvann ur landet fort. Jag har haft med den på 2 utställningar. Svenska Mässan och Elmia.

IMG_0312 (1024x768).jpg IMG_0332 (1024x768).jpg
IMG_0053 (1280x960).jpg IMG_0067 (1280x960).jpg
IMG_3057 (1280x960).jpg IMG_3058 (1280x960).jpg
IMG_3075 (1280x960).jpg IMG_3076 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Rolands i Alingsås drömhoj..... nu såld

"Torsdags" Honda RVF750R RC45 1994 med WSBK spec.

Alfred Colet. Roland Nätterlund RC45 1 (1).jpg Alfred Colet. Roland Nätterlund RC45 1 (2).jpg
Alfred Colet. Roland Nätterlund RC45 1 (3).jpg Alfred Colet. Roland Nätterlund RC45 1 (4).jpg
Alfred Colet. Roland Nätterlund RC45 1 (5).jpg Alfred Colet. Roland Nätterlund RC45 1 (7).jpg
Colet Hollands RC45 2.jpg Colet Hollands RC45 3.jpg

Kördes utav Alfred Colet ifrån Holland 1994 och framåt några år.....

Mvh Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Fredags" Honda RVF750R RC45 1994

Sommar , juni 2012. Heldag med början på handlarna I Göteborgs "öppet hus" på trafikövningsbana Stora Holm Hissingen. Mötte upp kompisar där för en koll och lite fika. Jag körde sedan själv en sväng upp till öarna Tjörn och Orust.

IMG_8521 (1280x960).jpg IMG_8550 (1280x960).jpg
IMG_8555 (1280x960).jpg IMG_8556 (1280x960).jpg
IMG_8561 (1280x960).jpg IMG_8562 (1280x960).jpg
IMG_8557 (1280x960).jpg IMG_8560 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
30700
 
Last edited:

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
RC45:an är definitivt en av mina favoriter, även om jag gillar RC30:an bättre. Rent stilistiskt sett, för jag har aldrig kört en RC45:a. 5 års utveckling borde ju ha gett något resultat (förutom 10 kilo högre vikt ;))... Jag var i Kapstaden några veckor våren -94 när de första provkörningarna började publiceras, så en lokal MC-tidning inhandlades direkt. Men RC30:an förblev min drömhoj nummer ett, och även om det inte är helt lätta att hitta på begagnatmarknaden finns de i betydligt större antal än 45:an, så jag började min jakt på en RC30 när jag kom hem till Sverige.

Rolands Castrol RC45:a är ett fantastiskt exemplar! Mycket godis på den! Snygga proffsbilder i annonsen, förstår att den såldes fort till ett bra pris! :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Honda RVF750R RC45 1994

September 2009, tänkte jag skulle ta lite fina kort, det var väl ca 30...
å hälften var suddiga! Fotograf är man inte heller...

IMG_5537 (960x1280).jpg IMG_5538 (960x1280).jpg IMG_5543 (960x1280).jpg IMG_5535 (1280x960).jpg IMG_5539 (1280x960).jpg IMG_5539 (1280x960).jpg IMG_5534 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
31009
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Honda RVF750R RC45 1994

Maj 2006. Vitsippe-tajm. Härlig liten vit blomma som talar om att nu har mc-säsongen startat. Har du inte kört en sväng ännu är du sent ute!

IMG_0197 (1280x960).jpg IMG_0198 (1280x960).jpg
IMG_0199 (1280x960).jpg IMG_0200 (1280x960).jpg
IMG_0201 (1280x960).jpg IMG_0277 (1280x960).jpg
IMG_0278 (1280x960).jpg IMG_0279 (1280x960).jpg

Mvh Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Vasaloppsdagen...........

2018,SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002.
9:a. Söndag 04 03 2018


Yamaha YZF750 R7 1999 OW02, en utav de mest extrema hojarna med tanke på hur mycket energi och pengar Yamaha plöjde ner i detta projektet. Vinna WSBK med Haga i sadeln ville man...
Hösten 2004 får jag kännedom om en R7:a till SALU på Mickes Motor i Växjö. Åker ju dit och kollar, mycket fin, helt original som jag då kan bedömma. Men vet ju att hojen har gått på bana härhemma. Vem som körde den minns jag ej, denna måste ju varit åtgärdad för de säljes ju nya i butik rejält nedstrypt,,,,,, typ 100hkr??? å det är ju som en vass 600:a. Servad på Mickes Motor. Men men, de pengarna den kostar har jag ju inte, vill minnas att jag försökte komma överens, men det blev ingen affär. Å så var det ju en Ducati, den första i samlingen som står överst på köplistan.... låter bra: Köplista!
Ebay kollas ju stadigt utav! Å i februari i England dyker en R7:a men riktigt låga mil ut till auktion. Startpris finns, dagarna går, veckorna går och ingen bjuder, mycket pengar! men nu har det ju gått en julhelg efter det att jag kolla R7:an i Växjö. Har sparat lite pengar till. Inga bud på hojen. Jag bjuder startpris! Men det var en "reserv" på denna så startpris räckte inte till köp!
Den kommer ut igen, samma pris men ingen reserv! Börjar en mailkontakt med killen. Får information så jag är nöjd och några bilder! Dagarna, veckorna tickar på. Ingen bjuder? För dyr? Nu i slutet på mars månad. Precis innan tiden för auktionen går ut går jag in med ett bud pyttelite över startpris. Jag är ensam budgivare! Och köper obesett en dyring på E-bay? Ska det här funka. Får ju betala handpenning direkt ingen jättepeng.

PS: letar efter bilderna ifrån Mikes Motor!
Måndag.... Hittat bilderna ifrån Mickes Motor, en changs att se en R7 OW02 i verkligheten.
P3240020.JPG P3240023.JPG P3240024.JPG P3240010.JPG P3240002.JPG

Sedan! Hojen på E-bay som blev min.
DSCF0204.JPG DSCF0206.JPG DSCF0205.JPG



The Yamaha YZF-R7 or OW-02 is a race homologation motorcycle made by Yamaha in limited production run of only 500 units. It was designed to compete in the Superbike World Championship and Suzuka 8 Hours endurance races.

It has a 749 cc (45.7 cu in), DOHC 20-valve (5 valves per cylinder) inline-four engine producing 106 hp (79.0 kW) on the base model for 32k US Dollars. But Yamaha also produced two race kits for the R7 the first for 914.25 US Dollars made 135 hp (100.7 kW) when the other, unused bank of fuel injectors is activated and a pipe and ECU update. The second race kit for 12,190.00 US Dollars unleashed 162 hp (120.8 kW).
The R7 was built for racing 'out of the box', implied by the chassis, which was derived from information and geometry from the YZR500 machines of the period. The R7 was specified with Öhlins suspension components and with titanium valves, titanium conrods, a shortened Deltabox II frame and dry weight of just 189 kg


Mvh Toyman
31318

Tonys SuperBikeCollection WSBK 1988 till 2002
I den ordning de kom in i garaget

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

Nu var det till snabba puckar. Hade bara några veckor på mig att hämta hojen. Mailkontakt avslöjar att säljaren flyttat till Nya Zeeland och att hojen flyttas utav en vän till en MC-firma ( Crescent Verwood. Verwood, Storbritannien ). Känns ju lite läskigt.
Ordnar pengar och hyr en transporter på Statoil, med fria mil.

Startar tidigt en söndag och är i Helsingborg 07,00, Rödby 09,30. Anländer till Calais någon timma innan skymning. Väl över i Dover tar tullen tag i mig, utfrågning om allt! Och en total genomgång utav bilen, de söker efter knark tror jag! Allt klart och inte mycket dagsljus kvar. Kollar kartan och ser att vägen går upp mot London, kör på i mörkret. Riktigt trött nu. Vänder efter en stund och kör tillbaka mot Dover, finner sent ett hotel i Folkstone. Där är full rulle i baren och på dansgolvet. Men ett rum får jag och stupar i säng. Tullens koll tog hårt!

Måndag morgon, kommer iväg vid 10-tiden och är framme på "stora" mc-firman Crescent 12,00. Där håller också Brittiska Superbike Teamet till, Rizzla Suzuki har detta som sin bas! Kliver in i den stora försäljningshallen, ser mycket seriöst ut. Kollar hojen och går sedan fram till försäljningschefen. Vi talas vid och han ordnar en kille som tar mig till en bank. Sätter in pengarna på, nu Nya Zeeländarens konto och får ett litet insättningskvitto. Tillbaka till hojen och får alla handlingar och nycklar å så. Gott! Kollar runt lite innan lastning. Kollar papper och kollar först nu ramnummret............ det stämmer inte med reg-papperna!!!!! Säljaren kan inte hjälpa mig, ägaren är i Nya Zeeland och även pengarna! Han menar på att det måste vara felskrivet.
Lastning går fint och är klar ca 14,00. Dock väldigt nervös för utfart via Dover och tullen där. Hoj i bilen och felaktiga papper. De visar mej inget intresse när jag bordar färjan och klockan är 19,00. Det är nu snart sen kväll igen och kolmörkt ute, ser en hotel-skylt och får mig en säng. Det var en spännande dag!

1 dagsetapp kvar och kommer hem på tisdag kväll, eller så var det onsdag morgon....
Tur/retur 340 mil på 3 dygn. Lastar ur nästa dag..............

P4030001 (1280x960).jpg P4040005 (1280x960).jpg
P4040004 (960x1280).jpg P4040022 (960x1280).jpg P4040019 (960x1280).jpg
P4040026 (960x1280).jpg P4040027 (960x1280).jpg P1010039 (1280x960).jpg

Många tankar under hemresan, ursprungskontroll, registrerings-besiktiga med felaktiga papper..... bara 1 bokstav som var fel. Löser jag detta?

Mvh Toyman
31572
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Försöker undvika kontaminera tråden med önödiga inlägg, men måste bara säga att det är riktigt kul att läsa dessa skildringar, man bli så grymt sugen på att ge sig av på en liten turne efter något läckert objekt, och idag dessutom en ”cliffhanger” som grädde på moset:tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Försöker undvika kontaminera tråden med önödiga inlägg, men måste bara säga att det är riktigt kul att läsa dessa skildringar, man bli så grymt sugen på att ge sig av på en liten turne efter något läckert objekt, och idag dessutom en ”cliffhanger” som grädde på moset:tummenupp

Gillar lite inlägg ifrån er, men inga bilder, de får jag stå för. Och en Cliffhanger vart det. Hur lösa felaktiga registreringshandlingarna nu väl hemma med pärlan! Mvh Tony

DSCF0207.JPG
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

Mars 2005.
Såg att jag sparat, kopierat lite utav de frågor som var på/i E-buy auktionen. Detta är ifrån andra auktionen, den utan ( Buy it now price )

Questions from other buyers for this listing.

Q: Dear Sir, Why do you wanne sel this bike it is new? There is nthing wrong with it? You drove only 300 miles with it. Please letme know. Regards R6tonnie. Ton. Answered on Mar-18-05

A: The bike was supplied by a UK Yamaha dealer in April 2004 which was when it was first registered. There is nothing wrong with it, it is mint condition. Yes I only drove 300 miles with it which makes it a great bargain. It is not the sort of bike you would use everyday. Regards

Q: Hi! Are you the first owner and the one driving the 300 miles. Is it owned by a private person or a company? Best regards! Tony Dönges. Sweden (Love one-seaters) Answered on Mar-12-05

A: Hello. I am the first and only owner. It is owned by me as a private individual. Regards

Q: Hi mate have you a buy it now price and would you be intrested in a part ex with an 04 r1 and would it be poss to take a look at it before hand thanks geoff Answered on Mar-12-05

A: Hi ,there is no buy it now price as experience has shown that scammers like to hit the buy it now button for a bit of fun. I am not intersted in a part exchange. Yes the bike can be viewed, near to Southampton. It is as new. Please let me know if you wish to view and I will give you contact details.

Q: Hi, Do you have the race parts as supplied from new from yamaha? Answered on Mar-10-05

A: Thanks for your question. No I do not, but to get to Stage 1 tune ( around 135bhp) involves simply a modification to the throttle, and end can, and a modification to the ECU. These parts are avaialble for just a few hundred pounds ( i've seen them on ebay), and there are many specialist tuners with experience of getting more bhp from a R7. The major UK dealer who supplied this R7 from new has a specialist tuning department who can carry out this work. Regards

Q: could u tell me what the cost of shipping would be to the U.S. also would you be intersted in a trade? thank you for your time. kert. Answered on Mar-09-05

A: Hi I suspect the cost will be at least $1,000 US. If you are genuinly interested I suggest that you contact some shipping agents either UK or US. I can arrange to have the bike professionally crated by a major UK dealer. I am not interested in trading. Payment would need to be cleared before bike was shipped. Many thanks

Ask seller a question

IMG_0243 (1280x960).jpg IMG_0241 (1280x960).jpg IMG_0237 (960x1280).jpg

Lite ifrån vår mailkontakt utanför E-buy!
Jag har nu köpt hojen, enda budgivare på auktionen. Jobbar på att komma iväg.
Där han också föklarar att han nu bor i Nya Zeeland och inte kommer närvara!

Dear donges0,

You asked:
"Hi again! Did put Hampshire on an electronic map but couldnt find it. If coming with the ferry to Felixstove, hove far is it to the pickupplace (cityname)? The 5 days timelimit maybe doesnt work together with ferryschedule? Thanks Tony Dönges. Sweden close to Gothenburg."

Hi Hampshire is a county in Southern England. The nearest major port is Southampton ( about 10 miles way). Regards Nigel

You asked:
"Hi! Are you the first owner and the one driving the 300 miles. Is it owned by a private person or a company? Best regards! Tony Dönges. Sweden (Love one-seaters)"

Hello. I am the first and only owner. It is owned by me as a private individual. Regards

You asked:
"Hi, undertstod you bought bike for less than a year ago,why is it for sale now. Best regards Tony Dönges Sweden"

Hello that is correct. I have moved to NZ and I have other demands on my resources at present. Regards

You asked:
"Hi. Is the bike fitted with the original tyres as it come from the factory. Best regards Tony Dönges. Sweden"

Yes the bike is 100% original including tyres. Regards

You asked:
"Hi! 300 miles, thus that meen it is untuched by any meccanics? only made the startupservice at its first delivery? Best regards Tony Dönges, Sweden"

Yes that is quite correct. Regards

Mvh Toyman
31853
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

Nu står jag här i garaget med felaktiga papper, UK Registration Certificate "V5C". Detta dokument började gälla i Januari 2004 och ersätter dokument "V5". Det måste ju vara här som det blev ett fel, när det skrevs om för att bättre passa i EU-länder. Det står tydligt här att ägaren ska kolla alla uppgifter så att inget är fel..... å här står jag med ett, med 1 fel!
Vag göra? Yamahacenter i Göteborg, där jobbar Ronny som hjälpt mig tidigare! Han tar tag i det hela och pratar med Yamaha Motor Scandinavia AB. 1 vecka efter hemkomst har jag ett intyg (Till AB Svensk Bilprovning) ifrån Yamaha att ramnummer som finns på dokument V5C inte existerar utan W ska vara ett M i VIN numret. Nu kan jag pusta ut. Då är det bara att få till en ljusbild som är avsedd för högertrafik!

Det är skönt att viljan att hjälpa till är god hos många. Tack till er...

Yamaha Rews Your Heart R7 läser jag på en poster. Och nog fick denna R7:a min puls att vid olika tillfällen skjuta i höjden. Men nu har jag fått till alla handlingar så vi kan få till en Svensk registrering... och komma ner i vilopuls.

IMG_0004 (932x1280).jpg IMG_0002 (932x1280).jpg IMG_0001 (932x1280).jpg IMG_0003 (934x1280).jpg IMG_0005 (933x1280).jpg IMG (934x1280).jpg
IMG_4195 (1280x960).jpg r7.jpg

Mvh Toyman
32163
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

7 maj 2006. R7:an har varit hemma i över 1 år nu, det är söndag och jag är uppe med tuppen!

Kollar bilderna och ser att jag smugit hem hojen tidigare, förmodligen kollat lufttrycken i däcken och tankat fullt med pigg soppa! Min lördagskörning. Fortfarande med Engelska registreringsplåten på. Får ju inte jag köra omkring med!

Ser i kameran-bilderna att klockan är 05,45 när jag drar för denna premiärtur. Nya hojen... men 7 år gamla däck. Får ta det lugnt! Minns inte riktigt vart jag körde, känns som att jag inte fotade på de vanliga ställena, har bara bilder ifrån en plats, bron över lilla sjön. Hojen var jätte-tight, ny hoj. Motorn med jätteljud-dämparen var tyst, motorn var varv-villig som attan, silkeslen! Och bromsarna vid första hårda inbromsningen supereffektiva, å jag lite mindre fokuserad! Kändes som jag skulle lätta över styret. Då minns jag att jag grubblade över den där strypta effekten. Hästkrafterna i motorn var "pigga" och lena, den gick bra! Men jätte-strypt är den säkert. Söndagskörningarna har jag som mål att vara hemma innan 09.00. Då börjar det bli trafik ute, jag är ju oförsäkrad, å det med min dyraste hoj hitintills.

Nypris 1999. 32,000.- US dollar, lika med ca 290,000.- sv kronor år 1999. Nigel köpte ju hojen förmodligen 2004 och den togs i trafik första gången 03 04 2004, vad betalade han? 1 år senare säljer han den till mig, jag vinner med ensamt bud på hans E-buy auction. Jag betalade ?????? fick en jätterabatt!

Hojen hemma hos mig, startklar och väntar på en fin tidig söndagsmorgon.

IMG_0212 (1280x960).jpg IMG_0214 (1280x960).jpg
Här vid sjön brukar jag stanna ofta och lyssna på tystnaden! Så gott det går, har ju kanske med mitt motorintresse skadat min hörsel. Har en jobbig tinnitus, så kallad djävulsorkester i ena örat!
IMG_0216 (1280x960).jpg IMG_0219 (1280x960).jpg
IMG_0221 (1280x960).jpg IMG_0222 (1280x960).jpg
IMG_0223 (1280x960).jpg IMG_0224 (960x1280).jpg
Nöjd med provkörningen, ja mycket. Köra mera. Nej!

Mvh Toyman
32452
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Fredags" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

500 stycken byggda, ram i Moto GP anda. Racehoj med lyckta? Jättedyr produktion gjorde att Yamaha bestämde sig för följande! För att få köpa hojen krävdes att du hade en roadracinglicens (klass Superbike får man gissa). Man ville ha valuta för satsningen, där varje hoj var en förlust i stora pengar, hojen skulle ut och prestera på racerbanorna, sätta Yamaha på kartan som vinnare. Man skulle vinna SuperBike VM, med Noriyuki Haga 1999.
Men 1999 blev ett learning år. År 2000 kunde det blivit vinst! Dopingkontroll, Noriyuki Haga blev utav med poängen ifrån ett race på grund utav att han var dopad och slutade på grund utav detta tvåa i WSBK-serien.
Ej godkända Preparatet var ifrån ett bantningsmedel. När Haga fick jobbet krävde Yamaha utav honom att han skulle gå ner i vikt, annars no ride! Hojen var preppad till 100% så nu skulle Haga preppas.... men det var ödesdigert, någon läkare skrev ut fel medicin. Yamaha förlorade titeln till Colin Edwards På Hondas VTR SP1.
WSBK Projektet avslutades här utav Yamaha, Haga gick till 500GP och R7:an kördes i andra serier utanför WSBK. Populärt var att i AMA stoppa i 1000cc motorn ifrån deras R1:a... Yamaha till och med hjälpte till med lösa R7 ramar så att de inte skulle behövas en hel R7:a för att få ihop en hoj "R71". (I USA, först ur med ombyggd hoj.. Graves Yamaha R71 å sedan byggdes varianter på detta i England också...) En R1:a med R7 ram... detta stoppades snabbt, detta var ingen fabriks klassad hoj.

Ovan skrivet är information ifrån olika sidor på Internet.... där är mycket att läsa om R7:an.. så även alla andra WSBK homologiserings maskiner!

Min ORIGINAL STRYPT R7:a.... nu 80 mil totalt. Uppstart februari 2011.
IMG_4125 (960x1280).jpg IMG_4127 (960x1280).jpg IMG_4131 (960x1280).jpg IMG_4126 (1280x960).jpg IMG_4128 (1280x960).jpg IMG_4135 (1280x960).jpg IMG_4129 (1280x960).jpg

Combining the advanced engine technology featured on the R1 with a Grand Prix specification chassis design - as featured on Yamaha's YZR500 race bikes - the fuel-injected YZF R7 OW02 sent out a clear signal to the World Superbike scene. Available in limited quantities, this homologation special was basically a race bike in street clothes, and can be turned into a full blown race bike with minor modifications.

Mvh Toyman
32684

R71 år 2003
http://superbikeuniverse.com/item.php?id=55
Bild lånad på nätet, superbike universe
237.jpg
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Söndagskörningarna har jag som mål att vara hemma innan 09.00. Då börjar det bli trafik ute, jag är ju oförsäkrad, å det med min dyraste hoj hitintills.

Håller med mloren, riktigt kul att läsa historierna kring köpen och hur du letar upp hojarna! :tummenupp

Med anledning av det jag citerar undrar jag om du reggat alla hojarna i Sverige och isåfall varför det blir lite oförsäkrade turer? En enkel dikeskörning kan ju bli dyyyr, menar jag?

Kanonkul läsning iallafall! :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Håller med mloren, riktigt kul att läsa historierna kring köpen och hur du letar upp hojarna! :tummenupp

Med anledning av det jag citerar undrar jag om du reggat alla hojarna i Sverige och isåfall varför det blir lite oförsäkrade turer? En enkel dikeskörning kan ju bli dyyyr, menar jag?

Kanonkul läsning iallafall! :)

Tackar!
Pärmar och pappersgenomgång... bra för mig och mitt minne och samtidigt kollar jag igenom en del papper. Ser nu att 4 hojar inte ens har garageförsäkring... En Bimota har inte blivit regbesiktigad.
Samtidigt får jag leta igenom alla fotomappar.

Vad det gäller R7:an så var den inte registrerad här i detta ögonblick.

Vad de gäller de andra, så står de ju och blir körförbud på, de första åren släpade jag alla till bilprovningen å så. Men det ändrade jag på. Nu har jag en eller 2 hojar ur samlingen i trafik, plus några andra hojar, efter några år ställs de utav och några andra tar dessa platser. Ibland så blir det bara så att någon hoj står nära dörren, går att starta upp... fungerar, och blir då en söndagshoj..... 15-20 mil ca 3 timmar... tidiga morgontimmar.

Mvh Tony
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Yamaha YZF750R7 OW02 1999

Har glömt, i januari 2008 så är det till Bilprovningen i Mölndal. Urspungskontroll är ok, Dokumentet om felaktiga ramnumret var grejen. Registrerings-besiktning "A7" däremot höll på att stranda, jag hade ej kollat, hoppades att ljusbilden var neutral... men icke. Den var ju för vänstertrafik. Han godkände den dock och jag pustade ut! Men att göra en kontrollbesiktning... ingen ide sade han. "ej godkänd". Dagen efter är Hojen på Z-motor, Yamahacenter. Ärende är att se om det går att ändra ljuslinsen. Det var ej möjligt sades det. Köpa ny lins, den frågan fick jag... priset gjorde att jag avböjde. Tänkte att det måste ju gå att lösa, så många hojar som blivit racehojar.. där måste ligga högvis med lampor överallt.... resultatet är, jag stannade upp och har inte löst dilemmat ännu 10 år senare!

Hemma i garaget och gör en koll på elen/ljuset!
IMG_2551 (960x1280).jpg IMG_4290 (960x1280).jpg IMG_4288 (1280x960).jpg IMG_4284 (1280x960).jpg

Öppet hus brukar jag ha, ibland. Då i sen september-söndag. Skälet till detta är att hojarna ska ut på gården och garaget ska såp-skuras! Så varför inte bjuda in lite folk, koka massor utav kaffe och varm korv!
IMG_0157 (1280x960).jpg Skärmklipp öppet hus 2009 OW02 (996x911).jpg
Skärmklipp öppet hus 2011 OW02 (1280x746).jpg DSC_0122 (1280x853).jpg

Mvh Toyman
33100
 
Last edited:

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
OW02 är nog den fränaste hojen i samlingen. Växer i mina ögon desto mer fakta jag fått.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top