Bild Kalender 2017. 1:a december Tonys Superbikecollection 1988-2002 en SUPER-ERA!

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Hmmmm kamremmen är 135 mil gammal.......... men snart 4 år sedan bytet! Köra en 10 mila runda? Eller! Undrar om en kan pilla dit nya själv?

Jag hade inte varit särskilt orolig för en sväng med 4 år gamla remmar, och ja, du fixar fint att byta dessa själv:tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Ducce. 996R 2001:

Ifrån min dagbok. Lördag 16 april 2011

Jag får åka ner till lokalen i staden, flytta runt lite. Vardagshojarna, frugans och barnens brukar ju stå hemma men är där medans målarna stökar runt och fräschar upp lite lätt. Måste ju lasta ur långa Kangoon få in hojen i tempererade lokalen, inga variationer och inge kondens!

Får vaska utav 996an, se om den går igång utan tjafs. Varköra och ta ett varv runt huset. Har världens ångest för den där nya fast 4 år gamla kamremmen. Är det verkligen så illa att 130 mil och tiden får en sådan att brissta...................... Kan man kolla upp den.

Tur man inte är politiker, vakna 4 varje morgon och fundera på budgetunderskott...........

Ett jobb, en hobby ( kan ju ochså vara ett jobb, men . ) och så lite fritid. Om kamremmen på 996an skulle gå utav, då skulle ju hobbyn plötsligt bli lite jobbig, som politiken..... göra en upphandling till lågt pris och veta att de ej kan fullfölja sina åtagande, se på tågkaoset. Bra pris på Duccen...... åså kamremmen...... ej uptodate! Skiter i längre provkörning, typ över 10 mila rundan. Skulle ju vara hemskt om remmen brister och ventilerna far ut genom det stora avgassystemet, bli fälld för nedskräpning och kapitalförstörning. Någon kommer då kommentera,* VA VA DET JAG SA! ligga bakom.... tappade delar! Får kolla stora handboken, byta rem själv! Kan det vara svårt? Toyman, trött idag. Sova lite till. 05,10 Natt.

IMG_5125 (1280x960).jpg IMG_5126 (1024x768).jpg


Ifrån min dagbok. Söndag 17 april 2011:
page211

Min kvinna tycker det är för kallt att åka hoj. Så vi får göra något annat idag.

Igår vart de ner till lokalen, gjorde lite plats. Tog fram skohornet och baxade runt lite. Rullade ut vardagshojarna som brukar va hemma. Tog ut 996an ur Kangoon. Det va rätt enkelt fast man får stå väl ihopkurad inne i skåpet, dålig höjd.

Väl ute på backen var det väl dags för uppstart i min regi! Tänkte på insugsknallen i torsdag när man kunde förvänta sig att hela insugsboxen sprack, måste kolla luftfiltret snarast. Första startrycket kunde gått galet, 1an var i och hojen åkte framåt, hade varit snyggt om den startat till, åkt fram och ramlat. Brytaren för stöd/växel i ligger i lilla lådan som följde med. Full choke och den brummade igång lätt. Mycke kopplingsskrammel. körde tempen upp till 80 grader.

Gick in till lilla lådan. Däruti var*en koppling (org*ett svänghjul (orgAluminiumdrev, motordrev och en kedja.*En styrenhet och ett sett ljuddämpare. Det blir tydligare att någon användt hojen som det är tänkt... på bana. Svänghjulet som sitter i är 2 kg lättare, kopplingskorgen är i aluminium, i bakhjulet sitter det snabbytarfäste för drevbyte. Växlingen är omvänd. Det är skrapmärken på svingen och på motorkåpa. Hojen är bänkad på Schneiders till 136 hkr på bakhjulet. Har sett bilder på hojen med kraschkåpor och fått en kommentar ifrån han som sett till att hojen gått på bana, MR "J" som idag är aktiv i ett raceteam som pilot. I år ska de köra långlopp i någon serie.

Nu hade maskin svalnat utav och det blev en lätt schampotvätt, känns bra att klämma på hojen så som man gör när det tvättas. Min kvinna kom nu ner, dags att åka och ta en fika. Så först varmköra igen efter tvätten, brumma för hennes öron, fingrar I. Putta in hojarna.

IMG_5132 (1024x768).jpg IMG_5134 (1024x768).jpg IMG_5136 (1024x768).jpg IMG_5137 (1024x768).jpg IMG_5135 (1024x768).jpg IMG_5138 (1024x768).jpg
Duccehälsningar Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Ducce. 996R 2001.

Att posera! Sticka ut, bli sedd i garaget är inte lätt. Inte är det väldigt stort.... men, men det är mycket grejer där, detta är våren 2013, här är då ett gäng över 20 hojar som vill bli körda! Hinna komma åt/ut, bli piskad på landsvägen händer inte, ibland blir det bara så. Efter MC-Mässan 2013 i Stockholm vart det några kort i garaget.

IMG_2566 (1024x768).jpg IMG_2574 (1024x768).jpg
IMG_2568 (1024x768).jpg IMG_2575 (1024x768).jpg
IMG_2572 (768x1024).jpg IMG_2567 (1024x768).jpg IMG_2571 (768x1024).jpg
Duccehälsningar Toyman

Å så detdära med "mätarställning".
Det som bara är en fingervisning egentligen om dokumentationen inte är 100%, servicebok ifylld, alla besiktningsbevis å så... så till tjyvens å sist är det skicket och skicket som avgör.
En sak är säker, efter några ägarbyten... så kan ingen garantera mätarställningen!
936 mil på gatan och ??? mil på bana? 936 mil på både gata och bana?
IMG_2569 (1024x768).jpg
Vore bra om Mr Cheng tipsade mig här: Mvh Tony
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hej, de är garageförsäkrade hos MHRF som i sin tur tar hjälp utav Folksam. Jag har cyklar veteranförsäkrade där via/genom Honda CB1100R Klubben. Man kan då medförsäkra hojar över 10 år gamla till ok pris. Mvh Tony

Aha, så du är med pga 1100R:en och kan egentligen medförsäkra resten av Superbike-garaget? Jag har ju också en äldre och en yngre grupp av hojar, så det låter lysande! :)

Reggade mig på MCHK som medlemsintressent idag, äntligen. Har tänkt att bli medlem där länge, men har dragits ut i väntan på... ingenting egentligen.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Fredags" Ducce 996R. 2001.

Några bilder på Mr Chengs "EX"Ducce i racekostym år 2006, 2007.
996R Jay Cheng Ducce mix.jpg 996R Jay Cheng Knutstorp 2006 .jpg

Öppet hus i garaget, inte en självklarhet. Vädret bestämmer om hojarna ska komma ut. Regn .. då blir det nada. Men golvet behöver tvättas så jag hoppas någon utav kommande söndagar i september tillåter att jag ställer ut alla hojar på gården.
996R. 2011 Öppet hus.JPG 996R. 2014 Öppet hus.JPG
2011 .............................................. 2014
996R. 2015 Öppet hus.JPG 996R. 2017 Öppet hus (1280x853).jpg
2015 .............................................. 2017

Första gången jag bjöd ner lite vänner till Öppet Hus var 2008. Har ställt in 3 ggr. Nu 2018, tionde gången är upp till vädergudarna. Söndagen den 23 september eller 30 september. Garaget är fyllt på längden, bredden och höjden, så där är mycket att flytta ut. Ber till vädergudarna om en super-söndag.
IMG_0259 4-mix.jpg
2012... glömde utav att ta kort, hade regnat på morgonen men dagen var torr....
Ducce hälsningar Toyman
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Ducce 996R. 2001.

Vi närmar oss slutet? Komma med på MC-handelns stora mc-mässor. Att vara med på dessa har varit istället för en resa till känd semesterort... har gett mig mer tillbaka. 2019,2020 jag har visat mitt intresse, men kommer alltid att bli tillfrågad i sista stund. Jag har ju ingen möjlighet betala för monter, matta, ljus osv. transporten till Stockholm...
Duccen har varit med, visat upp sig på
996R. 2012 Mc-Mässa.jpg 996R. 2013 MC-Mässa.jpg
Mässa! På två hjul ;12 Göteborg ...... Mässa! MCMÄSSAN 13. Stockholm
996R. 2014 MC-Mässa.JPG 996R. 2015 MC-Mässa.JPG
Mässa! MC-Mässan 14. Göteborg ..... Mässa! MCMÄSSAN 15. Stockholm
996R. 2016 MC-Mässa.JPG
Mässa! MCMÄSSAN 16. Göteborg

Har släpat med mig den till (bil) mässa också, i Elmia Jönköping.
996R. 2013 Custom Show Mässa.jpg
Mässa! Bilsport Performance Show / Custom Motor Show 2013

Fake.... replica... osv. Onumrerad 996R.
Precis så är det. Ducati fabriken släppte loss några stycken? Som vart stående som representationshojar osv... ???
Den numrerade upplagan såldes slut bums! Via internet tror jag. Så det blev några till... onumrerade då och det florerar på nätet lite olika anledningar. Men klart Ducce-fabriken tog chansen sälja lite fler. tror jag! Denna är en utav 3 till Sverige tror jag.. Såld ny med fabriksgaranti och allt utav Bisqaya Racing i Hol.
7 (1280x850).jpg IMG_5129 (1024x768).jpg
2 tomma hål!
Duccehälsningar Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018, SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002. 17:a. Söndag 16 09 2018


Det händer mer i garaget än WSBK sporthojar, min kvinna Bodil köper en Honda Deuville den nyare 700cc med insprutning i okt 2011. Vi byter bort vår Saffran Volvo S70R mot en Aprilia Mille Colin Edwards edition 2003, ingår ej i samlingen, dec 2011.
Jan 2012... kikar på en Ducce 916 SP2 hos Pantha på Bisqaya motor.
Avslutar min tid som produktiv medborgare och blir pensionär efter nu 29 år som leksaks&hobby-handlare.... det var en otrolig komplicerad resa att sälja utav företaget till en utländsk aktör....

Sena våren 2012 dyker det upp en Suzuki GSX-R 750 2002 på Blocket till salu. Det är ju en dussin-hoj och har inte direkt legat på "akut&bråttom-hitta&köpa" listan. Men denna har inte gått 1500 mil ännu och bara 2 ägare! Mycket tilltalande. Men långt upp i Piteå! Vi förhandlar och i slutet på juni (29) skriver vi en mail-överenskommelse om affär. Hur få hem?

Så här!
Transporten 1 Piteå/Dorotea

Tisdag 10 juli 2012, snabbtransporten upp till Luleå "flyg", start Landvetter 06,35.... mål 09,20. Under 3 timmar, 1 mellanlandning, 2 plan och 2 frukostar.
Hämtning på Kallax flygplats utav hojägare Dan, ung man, sambo, 2 hundar, eget hus och hoj som nu ska bli båt istället, trafikera den norrländska fina kusten. Vi han med att sitta och småprata lite under färden till Piteå. Trevlig kille, kändes ärlig!

Suzuki GSX-R 750 2002 med 1450 mil på mätaren, stämmer det? Synligt ren och fin, men kikar man lite extra småsketen har den varit. Inga större skavanker och går silkesslent i maskin. Servicepapper..... få mil finns inga? 10 år.... besiktningspapper finns inga? Köpeskilling och papper slutförs. Ompackning utav prylar sker, ryggsäcken blev lite över 6 kilo = ok! Tankväskan blev nästan 10 kilo men knöckfull, fick knappt fram händerna till styret och hjälmens hakparti slog i väskan, plus såg absolut inget utav instrumenten, varv, fart och blinkers. Ryggskydd med midjebälte, ryggsäck med midjebälte och midjebältesväska, hur tänkte jag? Kändes ju inge bra. Extreem sporthoj med touring-last!*

Vinglar ut ur staden ca 12.00, inga instrument synliga, ingen känsla för hojen alls. Inlandsvägen E45 står på programmet, måste ta mig till Arvidsjaur och där kliva på Europavägen......? Piteå Dragway... dit måste jag ta mig, kanske kan man ta sig ner till strippen, har ju varit och gasat där minst 6 ggr, ( STOLT: 3 SM-GULD och 1 SM-BRONS i dragsterklassen Pro Comp "TAD" ) Men denna gång var bommen ej öppen. Försöker rätta till packningen.*

Vinglar vidare, vägen är inge vidare. Vackert, kurvigt, bred och bra sikt...... men acc så dålig, håligheter och knölar överallt. Armarna med tankväska imellan pumpar upp och ner, värsta omvända bänkpressen. Handleder och armbågsleder, protesterar och underarmarna får mjölksyra. Till råga på allt är de små fina renarna ute på vägtur...... det här kommer ta tid. Molnen börjar ge sig och solen kommer kanske följa mig.

Passerar Arvidsjaur och kommer ut på stora E45an, ett skämt. 90 eller 120.... ställer mig på fotpinnarna och trycker ner tankväskan lite så jag får lite humm om fart. Titta på omgivning... glöm det! Potthål, trippelpotthål, knöl, trippelknöl, imellanåt potthål trippelknöl *3. Sportfjädringen sätts på prov och min kropp ochså. Leta renar, potthål och knölar, JA! Njuta NEJ! 30 mil ner till Dorotea, en pärs jag kommer inte dit föränn 19,30.

Hotell Nordica! Lastar in, går och köper en Mariestad stark, tar en rökpuff. Lastar om måste minska tankväskans höjd men vill inte ha tyngre rygga. En kvällspromenad i Dorotea de e lugnt, jättelugnt. 2 Epatraktorer och en gammel jänkebil och några moppeungdomar................. lungt lite öde. Går ner till järnvägtstation, bangården, 5 spårig och skenorna är alldeles rostiga, växtligheten håller på ta över. Kan skönja ett visst slitage på ett spår, lätt trafik. Lite tomma lokaler, bostadhus. Lite dystra tankar far fram i trötta huvudet. Ögonen är trötta ochså, bara leta potthål/knölar. Studdsa runt och vingla fram. E45 = Europaväg = skämt!

Jag flög *Ladvetter-Arlanda-Kallax = fågelvägen ca 110 mil på 2 timmar 40 minuter.
Jag körde hoj idag, Piteå-Dorotea .... 7 1/2 timme 40 mil!*
IMG_8993 (1024x768).jpg IMG_8994 (1024x768).jpg
IMG_8997 (1024x768).jpg IMG_8999 (1024x768).jpg
Piteå Dragway, en bekannt plats! Ett militärflygfält som aldrig andvänts för sitt ändamål. Tack!
IMG_8998 (1024x768).jpg IMG_9006 (1024x768).jpg
IMG_9007 (1024x768).jpg IMG_9008 (1024x768).jpg

Tonys SuperBikeCollection WSBK 1988 till 2002
I den ordning de kom in i garaget

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
11. År 2006 ..... Kawasaki ZXR750R 1993
12. År 2007 ..... Bimota SB8R 2000
13. År 2007 ..... Aprilia RSV Mille SP 2000
14. År 2008 ..... Honda VTR1000 SP2 2002
15. År 2010 ..... Honda VTR1000 SP1 2000
16. År 2011 ..... Ducati 996R 2001
17. År 2012 ..... Suzuki GSX-R 750 2002

NU! 3 stycken Suzuki
Nu! 3 stycken Yamaha
Nu! 3 stycken Kawasaki
Nu! 4 stycken Honda
Nu! 1 styck Aprilia

i samling! Är vi färdiga med dessa märken nu?

Mvh Toyman

74362
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Succa, GSX-R750 2002 (K2)

Transporten 2 Dorotea/Falun

Onsdag 11 juli 2012, hotell-frukost 07,00. missar frukost med 1 timma, ej ändrat klockan i telefonen. Hemtransport GSX-R 750 2002 lågmilare!

Målet idag är att komma till Alfta, 2 mil vid sidan om Edsbyn. Där bor Albin och Alvar. 17 mil.. Östersund är närmast, E45an blir bättre närmare Storstaden Östersund. En befrielse för kroppen. Snö i bakgrunden på fjällen. Kaffeställen och matställen är det dåligt med, de stora tapparna har tagit över... blivit diversehandel. En del hembyggsföreningar samlar ihop lite folk och säljer kaffe ifrån byggdegårdar. Begränsat sortiment men annorlunda miljö jämfört med ståfika på Statoil.

16 mil på E45an ner till mindre kurvig mc-väg 296 ner till Alfta. Allting var bra utom vägbanan, det vart periodvis som att köra manöverbana konvarianten mellan potthålen/knölarna. Aj Aj Aj! i ca 11 mil. Stannar till på Lulles Motor i Edsbyn, Yamahadealer. Lulle bjuder in till kaffe direkt. Pratar med honom om Albin och Alvar och deras Yamaha 1100 Midnight Special 1980. Han har ju lånat en utav dessa och kört Mälaren runt. Klockan närmar sig 17 och jag åker för att se om jag hittar bröderna. Vinglar runt ute på landet, får köra lite grusväg..... stannar till vid ett hus när jag tror jag är nära, en herre står på farstun och tvättar sig..... det är Albin!

31 år sedan vi träffades! Då kom de med tåg ner till Kungsbacka och köpte min och brorsans 1100 Midnight Special. De som vi köpt nya 1980 i Long Beach USA, kört runt med 300 mil i Carlifornien. Fraktat hem och sålt för att tjäna lite pengar som betalade resan. Jag har under dessa år kanske pratat i telefon med dem ett tiotal gånger, velat köpa tillbaka dessa. Trevligt att återse dessa mina första mc-importer. Denna ena hojen har under 500 mil och den andra under 1000 mil. Men de är förvarade i kallförråd, fuktigt och allt. Men som sagt för ett gäng år sedan fixades den ena till och kördes Mälaren runt 2 ggr. De vart inputtade i en liten bod, lite filtar över och med lite "tidenstandslitage". Behöver bröderna sälja, inte för pengarnas skull, men de är inne på 660 SM Yamahas... och de har ej plats för mera prylar... min changs! 1 1/2 timma snackade vi, det var jättetrevligt.... långt ifrån den sege norrlänningen som han framstår i telefon. Men Alvar tvillingbrodern dök ej upp. Jag var tvungen åka vidare, hitta hotell i Falun. Landar där lite efter 21.*

Dorotea via Edsbyn/Alfta och till Falun. På väg ca 13 timmar.
Jag körde hoj idag (Sporthoj med "hög" semesterpackning!) 59 mil*
IMG_9016 (1024x768).jpg IMG_9018 (768x1024).jpg
IMG_9019 (768x1024).jpg IMG_9020 (1024x768).jpg
IMG_9022 (1024x768).jpg IMG_9025 (768x1024).jpg
IMG_9027 (1024x768).jpg IMG_9029 (1024x768).jpg
Suzuki hälsningar Toyman
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Transporten dag "3" Falun/Onsala

Torsdag 12 juli 2012.
Vaknar upp på hotellet, det ösregnar ute och jag har försovit mig igen. Hotellfrukost är fint... men först måste jag flytta hojen. Står i vägen för hotellets varutransporter. Det skulle ju varit gjort innan 7 hade jag lovat..... nu 8.00. Ägg/bacon ljust och mörkt bröd gott pålägg och lite juice. Behöver energi. 50 mil står på programmet och det regnar också.*

Vinglar ut ifrån Falun, gråmulet och blött. Vissa regnskurar piskar dropparna så det känns som nålstick fastän man har regnställ, Goretex-jacka och underställ. Vissa regnskurar fyller vägbanan med vatten så en båt hade passat bättre.

Fottas MC i Ludvika, lugnt och fridfullt........ tyvär! Men får lite vax på visiret så regndropparna glider bort. Kör vidare och så sakta klarnar himlen upp, humöret förbättras och vägarna är bra men trafiken är hemsk, tempot lågt. Så trycket på händer på styret kvarstår. Hade en bara kunnat hålla en bit över 120/km hela tiden så hade ju detta inte vart något problem, men i den semestertrafik som råder just nu..... icke!

Hol, Alingsås, Biscaya, Ducati. Svänger in där. Ser Mr Panta som sedan försvinner. Ducatin 916SP 1995:a, den har vi ju haft en prisdialog om....... är där en halvtimme men vi synes ej mer. Far vidare hemåt. Skönt att fått hem hojen.

Men goa hemresan med nya hojen blev bara jobbiga transporten. totalt 159 mil. Minst 70 mil riktiga pissvägar, tjälskott i massor...... och ett gäng mil i jätteblöta/regn. Ett gäng mil i juli-semestertrafik. För att inte tala om "stora" tankväskan som tog bort all vind för hjälp att lyfta upp kroppen lite så armarna inte fick så mycket stryk. Skittransport!

Positivt! Hojen går jättefint, hyffsad även vid lättja...ok vrid. Stor tankväska, skinnbyxor och allvädersjacka, ryggsäck. Testade lite och körde över 200+ = OK. Fjädringens arbete denna resa motsvara säkert 2000 mil vanlig standard landsväg. Härligt möte med tvilling Albin som köpte hojar utav mig för 31 år sedan..... får se om jag får köpa tillbaka dessa ovanliga Yamaha 1100 Midnight Special 1980 endast byggda det året i 250 ex.

Fredag den trettonde!.............. Slöa.... men orkade med en tretimmarstvätt på hojen. Känns nu efter den proceduren som att mätarställningen 1450/mil vid köp kan stämma. Ser jävligt bra ut och kommer passa Suzuki Superbike-samlingen perfect! Ska ta en liten tur utan packning samtidigt som vi kör ner till Kungsbacka: Toyman
IMG_9053 (1024x768).jpg IMG_9054 (1024x768).jpg
Hotellet i Falun. ............................... Fottas MC i Ludvika,
IMG_9050 (1024x768).jpg IMG_9031 (1024x768).jpg
Albin jämte min EX Midnight Special!.. Juli månad och snö kvar
IMG_9032 (1024x768).jpg IMG_9035 (1024x768).jpg
IMG_9040 (1024x768).jpg IMG_9043 (1024x768).jpg
Hyffsat torr höll jag mig!

Tänk om man gjort så här med alla hojar man köpt... snacka om "TEST-DRIVE"
Mvh Toyman
74993
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Säljarens bilder på hojen innan jag köpt den!

IMG_1690 text (1280x853).jpg IMG_1692 (1280x853).jpg
IMG_1695 text (1280x853).jpg IMG_1697 (1280x853).jpg
IMG_1696 (853x1280).jpg IMG_1698 (1280x853).jpg
Sista biten.

Lördag 14 juli 2012. Har hojen hemma hos mig. Nya hojen ska ner till gänget! Och jag ska ta tillfället att köra några mil utan packning! Mörka moln driver runt och det ser ut som jag får räkna med att skita ner hojen igen. Men hojen måste dit, papperna om ägarbyte/avställning kommer in på onsdag.
Men handlederna protesterar omedelbart, det är inte förän fartmätaren passerar 120 km/t som det känns ok. Dessa kurviga 70 vägar på landet går utmärkt om man jobbar och ligger i lite. Söndagåka med frugan....... absolut bara att glömma.
Kommer ner till garaget efter en timma, 3 timmar tills någon kommer och hämtar hem mig. Ta lite kort kanske.
Som sagt tidigare så är garaget överfullt, pussla med utrymmet hela tiden, meka hoj = pussla, fika med kompisar = inga stolar!
IMG_9057 (1280x960).jpg IMG_9098.jpg
Nytvättad hemma hos mig. ............... Lätt överviktig, fet midja :rodnar
Mvh Toyman
Det blev 8 mil idag.
75177
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "torsdagssucca" GSX-R 750 2002 årskod (K2)

Min K2:a. Konkurrensen att visa upp sig är stenhård! Och då hjälper det inte att man är hojen som flest känner till.. blivit försäljningsframgång över hela sporthojs-världen. Suzukis GSX-R 750 model serie... man kommer inte ur garaget så ofta! Man blir inte hojen som alla plåtar! Man är en dussin-hoj... man får inte följa med så ofta på mc-utställningar.
Men jag är kanske en utav de bästa hojarna i garaget/lokalen som jag vistas i! Trivs i gänget... är ju udda i den bemärkelsen!
Denna serie varade mellan årsmodellerna 2000 - 2005. 20-årsjubileum GSX-R 750 2005.....................
IMG_2504 (1280x960).jpg IMG_2505 (1280x960).jpg
IMG_2507 (1280x960).jpg IMG_2506 (1280x960).jpg
IMG_2502 (960x1280).jpg IMG_2503 (960x1280).jpg
IMG_9061 (960x1280).jpg IMG_9059 (1280x960).jpg
Mvh Toyman
75433
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "fredagssucca" GSX-R 750 2002 årskod (K2)

Nu............... är det slut med bilder........ i helfigur. Nästan iallafall.
Sä jävla fin å ändå så anonym!
IMG_9088 (1280x960).jpg IMG_9068 (1280x960).jpg
IMG_9082 (1280x960).jpg IMG_9069 (1280x960).jpg
IMG_9079 (1280x960).jpg IMG_9093 (1280x960).jpg
IMG_9087 (960x1280).jpg IMG_9065 (1280x960).jpg
Mvh Toyman
75659
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "lördagssucca" GSX-R 750 2002 årskod (K2)

Lyckades hitta bilder på K2:an så de räckte hit... också!
IMG_0266.jpg IMG_7630.jpg
Fotografen kollar gammel-Hondan !?! Vårt första öppet hus år 2012. Garaget!
IMG_3064.jpg IMG_3811 (1280x960).jpg
Bilsport Performance Show Elmia 2013. ... Tjolöholm Classic 2016. .......
Suzuki 2002.JPG Suzuki 2002 2016.JPG
MC-mässan Göteborg 2016............ .......... på 2 bilder...
DSC_0074 (1280x853).jpg DSC_0070 (1280x853).jpg
Städ-dag i garaget så öppet hus 2017, gott om folk på besök.

Suzuki-hälsningar Mvh Toyman
75921
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018, SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002. 18:a. Söndag 223 09 2018


September/Oktober 2012, hade varit i kontakt med MR Carlo i Italien ett flertal gånger, han har en fin Bimota YB4IE, högt pris men så sänkte han lite å så höll det på. Svårt kommunicera med Carlo, talade bara Italienska. Priserna varierade både upp och ner!!! Så nu i oktober bestämmer vi att jag ska komma till honom, 8 månader efter vår första kontakt, Lång resa ner till Padova, men gör det på 2 dagar, kommer ner lördag kväll och hade bokat hotel så det var superbra. Skulle träffas hemma hos Carlo först på måndag. Så söndagen blir lite sightseeing, ner till Ducatifabriken och går en runda därikring. Nu spännande... behövde diesel och det var riktigt kneopigt hitta en station som godtog mitt kreditkort.. . Hittade vänliga människor som hjälpte mig ur en svår sits! Måndag morgon, kollat var Carlo bodde på söndagen! Möter upp hemma hos honom. Tjusigt garage och trevligt.... Många timmar och lunch... men, men vi kom inte riktigt överens och jag åker tomhänt därifrån, riktigt snullet! Men osäkerheten till Mr Carlo innan resan gjorde att jag funnit en Bimota SB7 till salu nära Köln, där var samtidigt den stora MC-Mässan Intermot. Jag styrde kosan dit. Torsdag 4 oktober vart jag på mässan, en heldag men hade behövt 1 dag till. Jättemycket att se! Nästa dag får jag kontakt med säljaren Mr Pumpler, vi hade haft kontakt innan resan så bilder på hojen hade jag sett. Kör till honom och kollar Bimotan... vi gör affär. Min tröste-hoj när det inte vart någon hoj med ifrån Italien....

IMG_0286.jpg IMG_0321.jpg
Resan startade fredag 28 september ..lördag runt 13,00 betalstation till motorväg
IMG_0363.jpg IMG_0384.jpg
Söndag, men stängt på Ducati. .... Måndag, fina lokalen hemma hos Carlo
IMG_0385.jpg IMG_0397.jpg
Bimota YB4.an som han skulle sälja! .... Mr Carlo himself, gillar Ducati..
IMG_0401.jpg IMG_0899.jpg
Jag torrkör.... ............... Köln .. Fredag 5 oktober, Hemma hos Mr Pumpler.

Mr Pumpler, lätt trött på Bimotan SB7:an som inte kördes så mycket, och då ofta trilskades när den skulle användas.... Porschen var mycket bättre.... Hans hobby-bil!

Tonys SuperBikeCollection WSBK 1988 till 2002
I den ordning de kom in i garaget

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
11. År 2006 ..... Kawasaki ZXR750R 1993
12. År 2007 ..... Bimota SB8R 2000
13. År 2007 ..... Aprilia RSV Mille SP 2000
14. År 2008 ..... Honda VTR1000 SP2 2002
15. År 2010 ..... Honda VTR1000 SP1 2000
16. År 2011 ..... Ducati 996R 2001
17. År 2012 ..... Suzuki GSX-R 750 2002
18. År 2012 ..... Bimota SB7 1994

NU! 3 stycken Suzuki
Nu! 3 stycken Yamaha
Nu! 3 stycken Kawasaki
Nu! 4 stycken Honda
Nu! 1 styck Aprilia
Nu! 2 styck Ducati
Nu! 2 styck Bimota

i samling!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
76094
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "SöndagsBimota" SB7 1994

Säljarens Bilder, Mr Gerhard Pumpler! Wuppertal i närheten utav Köln.

Foto SB7 mix 8.JPG Foto SB7 mix 7.JPG
Foto SB7 mix 6.jpg Foto SB7 mix 5.jpgFoto SB7 mix 4.jpg Foto SB7 mix 3.jpgFoto SB7 mix 2.jpg Foto SB7 mix 1.jpg
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags" Bimota SB7 1994.

2012. Borta över 1 vecka, Mission Completed, landat 1 Bimota SB7 1994, Byggd utav fabrik på SB6 chassie (1000cc) men med Suzukis GSX-R750 SP 1994 motor, hojen som Suzuki klassat in till SuperBike VM. Bimota klassade in denna SB7 model också, men nu med Bimotas insprutning och diverse annat i trimväg.
Fula bakskärmen med lim! Lösningen kom här på Sporthoj.com några veckor efter att hojen vart här, en kille här hade blivit bestulen på sin!!! Men rensad utav honom, tagit bort skärmen och satt på miniblinkers! Min räddning, jag fick köpa dessa till mycket fint Sporthojkompispris. Mången tack. Hans hoj kom aldrig åter! Tjuvpack...... skulle ha så mycket mer än stryk!
Rengöring utav ram.... ser mycket bättre ut idag!
IMG_0900.jpg IMG_0907.jpg
Fredag 5 oktober på väg hem, hemma, LÖRDAGSGODIS solen skiner på Italienskan
IMG_0906.jpg IMG_0922.JPG
Bygglim... hur få bort? ................... starka lösningsmedel gjort spår....
IMG_0909.jpg IMG_0910.jpg
IMG_1324.jpg IMG_1368 (768x1024) Bimota SB7 rear.jpg
Nytt.............................................. .... Original.... boney ass "racemode"
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Bimota SB7 1994.

Januari 2013 då vart den med på MC-mässan i Stockholm. Februari 2013, ansöktes om ursprungskontroll, godkänd. 2 mässor i mars månad 2013, MC-mässa i Halmstad och Bilsport Custom Show i Jönköping.
December, dan innan Nyårsafton, åker kläderna utav. Hojen var igång när den kom hem... men vid ett senare tillfälle så krångla det osv: dags att felsöka....
IMG_2483.jpg IMG_0988.jpg
Fahrzeugbrief, 4 ägare här, sent 50-tal tidigt 60-tal, övre medelåldern....
IMG_0992.jpg IMG_0993.jpg
Tankskydd och monocoque ihop med avgassystemet.
IMG_0989.jpg IMG_0991.jpg
Öhlins Racing står för dämpningen bak.
IMG_0990.jpg IMG_0995.jpg
Plast-tank! Gillar inte tanklocket... lätt att låskonstruktionen krånglar!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Bimota SB7 1994.

Dagen före nyårsafton,
jobbar på lite till i garaget.
IMG_0994.jpg IMG_0996.jpg
IMG_0997.jpg IMG_0998.jpg
IMG_0999.jpg IMG_1000.jpg
IMG_1001.jpg IMG_1002.jpg
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Bimota SB7 1994.

Jobb avslutas fast jag är inte helt klar. Nu svär jag......... jävla kåpa JÄVLA kåpa.. gjuten i en del och endast uppskuren i botten. Frusterande svårt för 1 person att plocka utav och på. Hojen börjar bli lite extra ren. Återmontering. Dags åka på utställning, långtradare till Stockholm och MC-mässan
DSC00016.JPG IMG_0012.jpg
Ser bra ut nu!..... Bänkad, flinten börjar framträda. Snart dags för MC-mässa
IMG_1034.jpg IMG_1035.JPG
IMG_0025.jpg IMG_0027.jpg
I tanken finns ett bekymmer? Återmontering LAFRANCONI avgas-system
IMG_0032.jpg IMG_0041.jpg
Kostymen är på igen, nyvaxad. Dock ej maskinpolerad...
Mvh Toyman
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top