Bild Kalender 2017. 1:a december Tonys Superbikecollection 1988-2002 en SUPER-ERA!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018, SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002. 21:a. Söndag 28 10 2018

2013... ett sådant jäkla intensivt år. 2012 förändrades mitt liv, 62 år gammal. Varit egenföretagare sedan jag var 30 år. Sista verksamheten var en stor Lek%Hobbybutik i Frölunda Torg köpcentrum. 29 år. Jag blev pensionär då. Så mycket tid till övers nu. Det var verkligen full rulle med Superbikesamlingen 2013. Januari månad, 23 hojar på MC-Mässan i Stockholm. Mars månad vart det 2 utställningar, Åhaga i Borås och Halmstad Arena med 12 hojar. April månad, 12 hojar till Bilsportmässan i Elmia Jönköping. Maj månad vart det Kungsrallyt i Kungsbacka, motorträff på Fjärås Motorklubb och 10 hojar till Tjolöholm Classic. En jävla rivstart på Pensionärslivet.... Bokat i kalendern står i början på september Utställning i Mariestad med 6 hojar och direkt efter det ska jag ner med RC45:an till Dolomiterna. Vara med när Honda firar 30 år.. VFR750R "RC30"

2 nya Duccar 2013 i januari båda, 916SP2 och 996SPS....
I augusti s y n e s 1 Ducati 851 TRICOLOR 1988 till SALU i Sverige....
Denna icke-röda trefärgade Ducati har man ju sett under många års hojletande då oftast på Mobile.DE... 2 versioner. gata och race. Prislapp..... = GLÖM DET!
Denna, under 1000 mil. I trafik första gången i April 1989 och utavställd Augusti 1990?
Ska jag lyckas köpa hoj nummer 3 år 2013 min då femte Ducati?
IMG_0215 (1024x768).jpg
Här finns det lite att läsa.... WSBK
Ducati 851 Tricolore -88 0766883436 1.jpg Ducati 851 Tricolore -88 0766883436 2.jpg
Säljarens bilder som var på Blocket
Ducati 851 Tricolore -88 0766883436 4.jpg Ducati 851 Tricolore -88 0766883436 3.jpg
Privat säljare men den stod hos Lundgrens Motor i Avesta


1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
11. År 2006 ..... Kawasaki ZXR750R 1993
12. År 2007 ..... Bimota SB8R 2000
13. År 2007 ..... Aprilia RSV Mille SP 2000
14. År 2008 ..... Honda VTR1000 SP2 2002
15. År 2010 ..... Honda VTR1000 SP1 2000
16. År 2011 ..... Ducati 996R 2001
17. År 2012 ..... Suzuki GSX-R 750 2002
18. År 2012 ..... Bimota SB7 1994
19. År 2013 ..... Ducati 916SP2 1995
20. År 2013 ..... Ducati 996SPS 2000
21. År 2013 ..... Ducati 851S1 Tricolor
22. År 2014 .....
23. År 2015 ..... Yamaha FZR750R 1988

NU! 3 stycken Suzuki
Nu! 4 stycken Yamaha
Nu! 3 stycken Kawasaki
Nu! 4 stycken Honda
Nu! 1 styck Aprilia
Nu! 5 styck Ducati
Nu! 2 styck Bimota

Nu 22 hojar i samlingen!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
83461
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags" Ducati 851S 1988

Blocket hösten 2013. En Tricolor 851S till salu, 923 mil på mätaren.
Beställd utav kund hösten 1988 utav Lundgrens Motor, levererad först 4 April 1989.
I trafik 6 April 1989! Utavställd 22 Augusti 1990? Ej i trafik efter denna datum!
Besiktigad 8 september 2011, 9234 på mätaren och nu 9236...
I trafik sommaren 1989 och 1990 med första ägaren.
Storyn blir kort jag minns inte allt.

1990, Ägare Dan kör i/på en/ett potthål/knöl i vägen och
bakre motorfäste spricker i 851 motorblocket!
Hojen lämnas in på Lundgrens Motor och ett garanti-ärende uppstår.
Ducati har precis gjort ett byte utav importör i Sverige.
Så ingen vill ta ansvar för det spruckna motorfästen..:huvet...
Jag kan tänka mig att "Dan" inte gav sig i detta garanti-ärende! :mad:
1991 byter hojen ägare till en Lars.
2010 sker det ett ägarbyte till en Per!
2011 besiktigas den i Avesta.
2013 på hösten blir den min!:) Säljes Utav Robert på Lundgrens Motor i Avesta, det är även de som tog tag i hojen och fick den genom Bilprovningen.
Lundgrens Motor berättar att den, hojen varit nedplockad under hela tiden och legat i delar. Motorn reparerades i Stockholm på 90-talet. Hojen återmonterades 2010/2011 inför besiktningen.....
Jag vill efter koll tro att hojen inte har gått en meter utöver det som står på mätaren. SUPERFIN.
Priset då..... min femte Ducati och så den dyraste....... kanske mest svårfångade. Hitta en beställd, Svensksåld.
Hur många levererades i Sverige tro? :va Nypris 1988, 136,000.-- en BMW K1 kostade då 92,900.--
IMG_7099 mix.jpg
1988 Prisbild.....
IMG_0008 (1024x768).jpg IMG_0047 (1024x768).jpg
vi tog omvägen om Tierp. Jag kollade DRAGRACING och hade en fin helg. Sov ihop med hojen i Fiat Ducaton.....
IMG_0162 (1024x768).jpg IMG_0163 (1024x768).jpg
Hemma i trånga garaget.... motorbänken är upptagen!
IMG_0164 (1024x768).jpg
Som NYTT! Så prydligt!
IMG_0174 (1024x768).jpg IMG_0175 (1024x768).jpg
Ska ta en kik på remmarna, de var jätteslappa ?
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Inte konstigt att Ducati har ett Aerodynamiskt försprång idag, bild 7 visar tydligt en första prototyp av MotoGP ”winglets” redan -88:tummenupp


(Sorry, kunde inte låta den passera:D)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Ducati 851S 1988

Lundgrens Motor berättar att den, hojen varit nedplockad under hela tiden och legat i delar. Motorn reparerades i Stockholm på 90-talet. Hojen återmonterades 2010/2011 inför besiktningen..... I träda i 20 år!
Jag vill efter koll tro att hojen inte har gått en meter utöver det som står på mätaren. SUPERFIN.
IMG_0168 (1024x768).jpg IMG_0185 (1024x768) mix.jpg
IMG_0183 (1024x768).jpg IMG_0184 (1024x768).jpg
IMG_0186 (1024x768).jpg IMG_0191 (1024x768).jpg
IMG_0190 (1024x768).jpg IMG_0192 (1024x768).jpg
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Ducati 851S 1988

Hösten 2013, sommaren är över. Dags att klämma lite till på Tricoloren!
IMG_0200 (1024x768).jpg IMG_0202 (1024x768).jpg
Fina sidokåpor. Cutsen ser ok ut inifrån.. men har på utsidan sprickor i lacken.
IMG_0203 (768x1024).jpg IMG_0204 (768x1024).jpg
IMG_0193 (1024x768).jpg IMG_0194 (1024x768).jpg
Batteriet måste ha suttit löst och hoppat upp och ner och orsakat lackskadorna!
IMG_0257 (768x1024).jpg IMG_0259 (1024x768).jpg
Nummerplåten ligger nu i kassaskåpet !
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Ducati 851S 1988

Ducati/Cagiva. Det var dock inte förrän 1983 då Ducati blev uppköpt av bröderna Claudio och Gianfranco Castiglioni, för att ingå i Cagiva. Tror att Cagiva loggan togs bort till 1992 års modeller. 1995 såldes företaget vidare.
IMG_0205 (1024x768).jpg IMG_0211 (1024x768).jpg
Ducati/Cagiva loggan påolika ställen på hojen.
IMG_0206 (1024x768).jpg IMG_0196 (1024x768).jpg
Framskärmen ser lite gul ut?
IMG_0255 (1024x768).jpg IMG_0197 (1024x768).jpg
Blinkersglaset är där igen.. började fundera! Är det borta?
IMG_0256 (1024x768).jpg IMG_0198 (1024x768).jpg
Det enda tidsenliga som är fel är väl buntbanden?
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Många ser på en som en IDIOT när man säger att man inte kört hojen....

Min "Fredags" Ducati 851S 1988

Ducati 851 Tricolore -88 0766883436 7.jpg
Hösten 2013. Några dagar efter att hojen flyttat in.
IMG_0154 (1024x768).jpg IMG_0166 (1024x768).jpg
Dessa var länge sedan jag kikade i, version "S" och? ..... Veglia Borletti instrument!
GOPR0166 (1024x768).jpg GOPR0165 (1024x768).jpg
Go Pro kamera... böjer till det liksom rutan.
IMG_0161 (1024x768).jpg IMG_0167 (1024x768).jpg
Batteriet längst bak,
måste lossat och hoppat upp och ned, det som orsakat små lacksprickor i cuts-plasten.
Ducati 851 Tricolore -88 0766883436 5.jpg
Ny hoj, 923 mil! Fast 25 år gammal. Klart en e sugen på en runda.. så blir det inte. Tyckte kamremmarna var slappa! Byta remmar för en runda på 20 mil.... och NO MOORE.
Jag körde ju lite med 851SP3 hösten 2006, säsongen 2007-2008 och lite 2009.
Tricoloren får glänsa lite till orörd utav mig... inga måsten här inte...
Jag kör hoj.. väldigt blandat. Mest med min CB1100R 1982. Gillar hojåkat, hemmavid och på lite tur/semester med vänner.
Men mitt liv utanför jobbet, vardagen/nu pensionär... mitt MC-liv är ju utan tvekan till 80% annat än gasa med hojen. Mitt 100m2 garage fullt med grejer är min grej. Mitt andra jobb och nu mitt.... NO1 kravlösa jobb.. försöker bibehålla ett positivt sätt och i garaget med mina hojar blir jag glad...... de så att säga håller mig sysselsatt. Så lite gym och promenader ger mig lite extra energi för att orka med. Behöver inte gasa runt med allt däri. Min körlängd per år? ..... sisådär lägst 400/mil och uppemot 800/mil. fullt ok för mig!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Min "Fredags" Ducati 851S 1988

View attachment 445654
Hösten 2013. Några dagar efter att hojen flyttat in.
View attachment 445655 View attachment 445656
Dessa var länge sedan jag kikade i, version "S" och? ..... Veglia Borletti instrument!
View attachment 445657 View attachment 445659
Go Pro kamera... böjer till det liksom rutan.
View attachment 445658 View attachment 445660
Batteriet längst bak,
måste lossat och hoppat upp och ned, det som orsakat små lacksprickor i cuts-plasten.
View attachment 445661
Ny hoj, 923 mil! Fast 25 år gammal. Klart en e sugen på en runda.. så blir det inte. Tyckte kamremmarna var slappa! Byta remmar för en runda på 20 mil.... och NO MOORE.
Jag körde ju lite med 851SP3 hösten 2006, säsongen 2007-2008 och lite 2009.
Tricoloren får glänsa lite till orörd utav mig... inga måsten här inte...
Jag kör hoj.. väldigt blandat. Mest med min CB1100R 1982. Gillar hojåkat, hemmavid och på lite tur/semester med vänner.
Men mitt liv utanför jobbet, vardagen/nu pensionär... mitt MC-liv är ju utan tvekan till 80% annat än gasa med hojen. Mitt 100m2 garage fullt med grejer är min grej. Mitt andra jobb och nu mitt.... NO1 kravlösa jobb.. försöker bibehålla ett positivt sätt och i garaget med mina hojar blir jag glad...... de så att säga håller mig sysselsatt. Så lite gym och promenader ger mig lite extra energi för att orka med. Behöver inte gasa runt med allt däri. Min körlängd per år? ..... sisådär lägst 400/mil och uppemot 800/mil. fullt ok för mig!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection

- Det finns inte något grundkrav gällande årlig körsträcka för att få vara SH-medlem såvitt jag vet...som tur är, säger en som kör typ hälften så mycket som du. Jobbet, gymet, city, särbon i Karlskrona - det är mina rutter som jag är fullt nöjd med. Lika intressant att meka och "förbättra" i garaget med radion på o en kopp rykande java inom räckhåll : )
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
- Det finns inte något grundkrav gällande årlig körsträcka för att få vara SH-medlem såvitt jag vet...som tur är, säger en som kör typ hälften så mycket som du. Jobbet, gymet, city, särbon i Karlskrona - det är mina rutter som jag är fullt nöjd med. Lika intressant att meka och "förbättra" i garaget med radion på o en kopp rykande java inom räckhåll : )

Helt rätt, Den där koppen rykande Java i garaget är ett klart MÅSTE.... har man plats för fikabord och några stolar med, så är koppen där... med någon kompis den dagens höjdpunkt. GARAGE-fika... :hej
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Ducati 851S 1988

Lite förvånad.... ingen som reagerat på att det är fel hjul på hojen. Racerhojens 17 tummare istället för originalents 16 tum! Å då vart de tvugna att byta framskärmen också. Jag har hitta rätt typ utav hjul.. men de tre ekrarna är här lackade röda och det är fel. Och nu kan jag inte bestämma mig hur jag ska göra. Skruva isär dem och lacka ekrarna lösa eller lacka om monterade. Om jag fatta rätt är ekrarna i magnesium, å det är man ju lite rädd för.

Nedan text ifrån min dagbok, å där ser man. Jag glömt att jag kört några varv runt husen.... ;-)


Onsdag 28 augusti 2018.

Ducati 851 Strada 1988, Tricolor! 920 mil! ;-) Svensksåld hos Lundgrens Motor i Avesta april 1989. Avställd 1990 i augusti. Med sprucket motorfäste i blocket. Det sades att mannen som köpte hojen var storvuxen och körde mycket hoj hemmavid, alltså Avestatrakterna, baksvingen sitter fäst i motorblocket, hojens bakfjädring slog i botten och då bröts sving-fästet utav i motorblocket. Misstänker att det blev tjafs om garantiåtgärdad och hojen återköptes. Blocket lagades, blev svetsat hos proffs i Stockholm sedan inträdde stillestånd i 22 år.....!?Blev liggande i delar till 2011, så tog ägarna tag i den igen och återmonterade hojen och körde den till bilprovningen.

Denna Svensksålda Tricolore finnes nu i SuperBikesamlingen, Ducatis första 4 ventilare! Lastade ur den i måndags, startade upp den och körde några varv runt industrifastigheten.

Den behöver putsas på lite till och sedan ska den med 5 andra hojar upp till Mariestad "Sjöstaden" och ställas ut lördagen 7 september. Original var det 3-ekrade magnesiumfälgar med aluminiumfälgbana, dessa är bytta till 17 tums Marchecini magnesiumfälgar (kit-versionen) framskärmen byttes då till en Paso. Tanken hade lite förvaringsmärken och fått sig ett lager klarlack.

Tog igår utav kåpor och besiktigade henne naken... skavanker finnes men jag betvivlar inte de 920 milen. Kollade remmarna..... blev lite nervös inför att starta den igen, de kändes väldigt lösa. 1 ägare på hojen, men 3 på pappret. Ingen dokumentation typ köpehandlingar och de böcker som följde med hojen.... bortslarvade. Ringde mannen igår som kört de 920 milen, telefonsvarare. Men ska försöka få hans story. Toyman

IMG_4847 (1024x768).jpg
Mariestad, spännande initativ. Speed, Art, Design. 2 dagars utställning i staden.
IMG_4872 (1024x768) mix.jpg
IMG_0356 cut.JPG IMG_0359 (1024x768).jpg
IMG_0327 (1024x768).jpg IMG_0353 (1024x768).jpg
IMG_0528 (1280x960).jpg Pasohjul 1 mix.jpg
Fälgarna... hojen är byggd för 17 tummare, men Ducati hade många 16 tums fälgar i lager!!! Försedde hojen med dessa. Folk klagade på väghållningen!
Men röda färgen måste bort, ska bli Ducati guld/bronze eller vad den nu kan heta!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018, SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002. 21:a. Söndag 28 10 2018

Hoj nummer 22 i samlingen. inte 21 som rubriken säger. Går ej att ändra....
Ibland är dom runt hörnet!

Denna tog dock en lång omväg, annons-bilder ifrån en tyskreggad år 2005
Ducati888SP5_04.jpg Ducati888SP5_03.jpg
Ducati888SP5_05.jpg Ducati888SP5_06.jpg
Ducati888SP5_07.jpg Ducati888SP5_12.jpg
Ducati888SP5_09.jpg Ducati888SP5_10.jpg

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
11. År 2006 ..... Kawasaki ZXR750R 1993
12. År 2007 ..... Bimota SB8R 2000
13. År 2007 ..... Aprilia RSV Mille SP 2000
14. År 2008 ..... Honda VTR1000 SP2 2002
15. År 2010 ..... Honda VTR1000 SP1 2000
16. År 2011 ..... Ducati 996R 2001
17. År 2012 ..... Suzuki GSX-R 750 2002
18. År 2012 ..... Bimota SB7 1994
19. År 2013 ..... Ducati 916SP2 1995
20. År 2013 ..... Ducati 996SPS 2000
21. År 2013 ..... Ducati 851S1 Tricolor 1988
22. År 2014 ..... Ducati 888SP5 1993
23. År 2015 ..... Yamaha FZR750R 1988

NU! 3 stycken Suzuki
Nu! 4 stycken Yamaha
Nu! 3 stycken Kawasaki
Nu! 4 stycken Honda
Nu! 1 styck Aprilia
Nu! 6 styck Ducati
Nu! 2 styck Bimota

Nu 23 hojar i samlingen!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
85139
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Måndags" Ducati 888SP5 1993

13 september 2005. Håkan på Volvo i Göteborg. Tar kontakt med Jurgen i Tyskland efter en annons i Mobile. Jurgen har ägt hojen sedan juni 1998. Sänder fler bilder till Håkan, se bifogade. Efter några mail med många frågor om SP5 ÄKTHETEN, många fejk cirkulerar! Så åker Håkan till Tyskland i Oktober på jobbets vägar. Kollar in SP5:an samtidigt. Den tas ut Tyska registret 24 nov 2005 och de Tyska plåtarna lämnas in. Håkan köper den och i December 2005 kollas den upp och servas hos Pantha på Biscaya Motor Racing AB. Den reg-besiktigas i Mölndal 3 januari 2006 med 458 mil på mätaren. Håkan ska nu ha den några år innan den kommer ut på marknaden igen.
Ducati888SP5_01a.jpg Ducati888SP5_02b.jpg
Ducati888SP5_11.jpg
Ovan. Inomhus. Säljarens bilder tagna februari 2005.
DSCF0010.JPG DSCF0013.JPG
19 oktober 2005, efterfrågade bilder utav Håkan. Jurgen på bild.
DSCF0012.JPG DSCF0011.JPG
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Tisdags" Ducati 888SP5 1993

Efter 8 år och 390 mil bestämmer sig Håkan för att den ska säljas.
Juli 2013 ser jag annonsen på Blocket. Svarar på annonsen... mest för att visa mitt intresse men samtidigt påpeka att min plånbok är rätt tom! Det har ju tillkommit 2 Duccar under detta år till samlingen. Det var några mail fram och tillbaka och i augusti avslutar vi kontakten! Så händer det.. i september köper jag ju Tricoloren i Avesta! Så nu 3 Duccar inköpta detta år!

18 oktober tar jag upp kontakten igen. Frågar om jag får komma och kika på hojen! Svar: Det går bra. Minns inte detta möte!!! Men minns hans superfina hobbygarage med en del tjusiga bilprojekt... Det är full rulle för mig och har då gjort upp med Mc-mässan i Göteborg och där ska det bli en WSBK jättemonter med 25 hojar....

Så på min födelsedag i December sänder jag ett mail till honom igen. Det är nog inte fel på hans pris... men just nu ingen köpare i Sverige, han sade tidigare att han skulle annonsera ut den i England, men hur det blev med det vet jag ej. Jag chansar och prutar 13%.... men frågar samtidigt om han inte vill ha med den på mässan, ställa ut i montern och visa upp den, kanske hitta en köpare där.
5 dagar går! Inget svar ifrån Håkan! Skriver ett mail till och frågar om han blev sur över min prutning? Och beskriver hur Ducce-montern ska se ut och möjligheten att sätta ut en TILL SALU skylt. Får svar omedelbart där han beskriver sin tveksamhet med att transportera hojen fram och tillbaka till MC-mässan i januari.. mitt i vintern.

11 december, jag svarar och förklarar min syn på alla möten med hoj-intresserade som man får på en mässa!
18 december mitt i natten, mail..... jag får kontra-bud på mitt förslag! 09,15 efter morgonkaffet så svarar jag att jag köper hojen. Han ska fixa några småsaker på hojen.
6 januari 2014 på eftermiddagen får jag mail om att hojen är klar för hämtning!
DSCF0018.JPG
Januari 2006 och Håkan har dekalat hojen, klar för säsongen.
DSC03271 mask.jpg DSC03274 (Large).JPG
Håkan! 2007 och uppe i skärgården i Bohuslän.
IMG_0779.JPG IMG_0780.JPG
2011 utanför garage och där ligger en Cobra kaross!
Håkan Johansson. D SP5 före lev!.jpg
De sista justeringarna görs innan hojen ska säljas....
Den fick stå i hallen, hans garage var också fullt... utav bilar!
IMG_0059.jpg
Hämtning januari 2014, precis ett halvår efter vår första kontakt.
4 Duccar in i samlingen på 12 månader.... snacka om ketchupeffekt ur hålet i plåntan!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 
Last edited:

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Lite förvånad.... ingen som reagerat på att det är fel hjul på hojen. Racerhojens 17 tummare istället för originalents 16 tum!

För ett tag sedan hade Motociclismo d'Epoca (ungefär som Classic BIKE) en artikel om just 851 Tricoloren, det de noterade var att de exemplar modertidningen Motociclismo provade 1988 var hybrider allihopa. Någon hade kitt-hojens fälgar, andra hade kittets framgaffel, någon hade torrkoppling. Det verkar som att Ducati monterade vad som fanns tillgängligt just den dagen de skruvade ihop varje cykel...

Nu har kanske de tidigare ägarna informerat dig om att de bytt fälgar, men annars kan det också vara så att den levererats så från fabrik! Noterar även att ditt exemplar ser ut att ha kitt-hojens svarta framgaffel istället för stradalens silverfärgade.

Vad gäller den gulnade stänkan så har jag sett en 851:a där alla vita fält på kåporna var gulnade! Den vita färgen gillar kanske inte solsken?

851:an är en jäkligt läcker hoj! :tummenupp
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej Tobbe, :)

Tänkte jag skulle försöka reda ut det där med Duccarna 1988.
Läser i Ian Falloons bok The Ducati Story.
3 versioner 851 salufördes.
20 Lucchinelli Replicas med 888cc motorer. Alla var röda
200 851 Superbikes. Tricolor
300 851 Strada. Tricolor

Men efter att kikat på så många bilder... så begriper jag inget. :va
Å läst lite..... :confused:
Så för nu får jag lägga detta åt sidan... :gnissla
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Onsdags" Ducati 888SP5 1993

Hann precis komma in i garaget så var det dags att dra med gänget till MC-Mässan 2014 i Göteborg... bästa montern :tummenupp
IMG_0268.jpg
Jan 2014. I källaren på Svenska Mässan.
Från att ha fått glänsa alena hos tidigare ägare ska en nu ingå i något stall!
IMG_0045.jpg
Kommit upp några våningar! Vår monter är inte klar
IMG_0054.jpg IMG_0061.jpg
Uppe på podier, gott nu slipper vi massa folk som ska upp och skava på tanken!
Skärmklipp 10.JPG Skärmklipp 11.JPG
Känner mig fräsh i sällskapet!
IMG_1864.jpg IMG_1865.jpg
Några dagar efter mässan, Morgan ville känna och höra 888 vibbarna och ljudet!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Torsdags" Ducati 888SP5 1993

Kom in i samlingen jan 2014! Typ nyfångad, gammal 21 år men knappt annvänd.
Det finns inte så många bilder.... på mig 888SP5! "851/888 serien 1988 till 1993"
IMG_1483.jpg IMG_1478.JPG
Öppet hus september 2014, mitten längst fram :tummenupp
IMG_5746.jpg
MC-mässan 15 i Stockholm... gömd bakom en ful stolpe :tummenner
IMG_8649cut.JPG IMG_8649 (1280x960).jpg
Öppet hus september 2015, längst fram igen,
vi är ju 7 Duccar.. säkert utav praktiska skäl :confused:
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Fredags" Ducati 888SP5 1993

En vända i gröngräset. Tjolöholm Classic.
Endagars utställning på gräsmattorna framför Slottet.

Ifrån deras hemsida! VÄLKOMMEN TILL TJOLÖHOLM CLASSIC MOTOR
Kultur på hjul. Tjolöholm Classic Motor är Sveriges största Classic-evenemang. Vi startade 1993 och har uppåt 1 300 utställda fordon varje år. Vi vill vara den naturliga mötesplatsen för fordonsklubbor samt bil-, mc- och mopedentusiaster. Vi vill också vara en mötesplats för familjen där flera generationer kan glädjas åt den anrika industrihistoria som ställs ut på Tjolöholms Slotts gröna ängar.

Slott och gröna ängar, ok just for the show!
Men egentligen skulle ju denna tjusiga Ducati 888SP5 fotas i en annan miljö... lite mer asfalt, garage, nedlägg och så. Men ofta tar man fina foton när man är ute med hojen... och focus blir ju då mycket på en tjusig bak-grund.... naturen alltså
90,91 och 1992 så har 851/888 serien vunnit WSBK. 1993 så vann Kawasaki med Scott Russel i sadeln. 1994 kom de igen med nya 916 versionen....

IMG_1194 (768x1024).jpg IMG_1212 (1024x768).jpg
IMG_1204 (1024x768).jpg IMG_1169 (1024x768).jpg
Utan förstående familj och vänner hade det inte vart så här,
de behövs suport och hjälp. Här är sonen Christian med.
Morgontröja och så kom solen... t-shirt väder.
Skärmklipp 14.JPG Skärmklipp 13.JPG
Skärmklipp 15.JPG Skärmklipp 16.JPG
Dagen är över, öppet för besökare ,10-16,00 men det tar ju minst en hel dag....
2 duccar in i Ducaton, 4 i släpet och en kör jag hem :)
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Min "Lördags" Ducati 888SP5 1993

En utav de riktiga pärlorna i garaget, välhållen lågmilare.
1:a var ju Ducati inte år 1993.
DSC_0167 (1280x853).jpg DSC_0151 (1280x853).jpg
Min kamrats Peo:s bilder ifrån öppet hus i garaget/lokalen 2017
DSC_0034 (1280x853).jpg DSC_0033 (1280x853).jpg
Skärmklipp 17.JPG Skärmklipp 18.JPG
Hitta ett klippverktyg och ordnade några bilder till....
IMG_0195 (1280x960).jpg Skärmklipp 19.JPG
Garagerad igen..... inknööööd!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2018, SÖNDAGSKALENDERN. Tonys SuperBikeCollection 1988-2002. 24:a. Söndag 04 11 2018

Att säga att denna vart runt hörnet vore långt... ifrån... korrekt

Benelli Tornado Tre 900 LE 2002 eller Benelli Tornado Novecento Tre 900 LE 2002.
2006 hemmavid mig, Benelli Pelle har en sådan biposto, standardmodellen alltså. Ser identisk ut. Redan 2007 på min första större utställning på Göteborgs Motorshow är Benellin med. Och den är med på många mässor. Vid något tillfälle frågar Pelle om jag vill köpa hans? Men om det ska in en Benelli i samlingen får det bli kolfiberversionen monoposto "Limited Edition" Homologiseringsvarianten!
Så sådan sökes det emellanåt. Men inte så ofta synliga... endast 150 tillverkade "LE". Dyr! Jo i USA såldes de 35,000 dollars. Mycket svårsåld, klent återförsäljarnät! Barnsjukdomar! Garantitjafs! WSBK... 2002 men nya regler till 2003... nu blir radfyrorna på 1000cc. Chanslös!
Vintern 2014/15 vart väl mörk och kall. Surfade en del. Undrar om inte Tobbe i Rom vart med och tipsade om annonser i Italien! Jag tog kontakt... men det gick inget vidare. Tobbe hjälpte till och det blev till slut en resa ner till mitten utav Italien.
MR Giuseppes annonsbilder ifrån 2014
DSC_1060.jpg ABCD0009.JPG
! Nu är det några mil över 600 på mätaren. :rodnar
DSC_1061.jpg DSC_1069.JPG
Bara kolfiber, alla kåpor och tank. Å så torrkoppling!
DSC_1064.jpg DSC_1062.jpg
Öhlins och magnesium i motorn, bara extrema grejer.....
ABCD0004.JPG ABCD0007.JPG
Limited edition! Nummer 73 utav 150st. Arrow Titanium!

1. År 2000 ….. Honda VFR750R RC30 1988
2. År 2001 ….. Yamaha FZR750R OW01 1989
3. År 2002 ….. Kawasaki ZXR750R 1991
4. År 2002 ….. Suzuki GSX-R750R 1989
5. År 2003 ….. Suzuki GSX-R750SP 1994
6. År 2003 ….. Kawasaki ZX7RR 1996
7. År 2004 .... Honda RVF750R RC45 1994
8. År 2004 ….. Yamaha YZF750SP 1993
9. År 2005 ..... Yamaha YZF R7 OW02 1999
10. År 2006 ..... Ducati 851SP3 1991
11. År 2006 ..... Kawasaki ZXR750R 1993
12. År 2007 ..... Bimota SB8R 2000
13. År 2007 ..... Aprilia RSV Mille SP 2000
14. År 2008 ..... Honda VTR1000 SP2 2002
15. År 2010 ..... Honda VTR1000 SP1 2000
16. År 2011 ..... Ducati 996R 2001
17. År 2012 ..... Suzuki GSX-R 750 2002
18. År 2012 ..... Bimota SB7 1994
19. År 2013 ..... Ducati 916SP2 1995
20. År 2013 ..... Ducati 996SPS 2000
21. År 2013 ..... Ducati 851S1 Tricolor 1988
22. År 2014 ..... Ducati 888SP5 1993
23. År 2015 ..... Yamaha FZR750R 1988
24. År 2015 ..... Benelli Tornado TRE LE 2002

NU! 3 stycken Suzuki
Nu! 4 stycken Yamaha
Nu! 3 stycken Kawasaki
Nu! 4 stycken Honda
Nu! 1 styck Aprilia
Nu! 6 stycken Ducati
Nu! 2 stycken Bimota
Nu! 1 styck Benelli

Nu 24 hojar i samlingen!
Mvh Toyman
Tonys SuperBikeCollection
86985
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top