Kalender Rookie 1000 2007

sandstream

Guest
För oss rookiesar eller för Svenska Mästerskapen? Vi kör väl SC, Svenska Cupen?
Kalendern är för SM, har inte fått svar från Tony ännu angående SO-kalendern och vad som är rätt.
Som det ser ut just nu är det bara LMS som kommer att splitta A- och B-förare vilket innebär att Rookie 1000 (och 600) kommer att vara med på de andra fyra SM-helgerna.

sandstream

Guest
Nu har jag även fått svar på Tony och följande datum gäller för SO 2007:

12-13 Maj Ring Djursland, DK
30 Juni - 1 Juli Alastaro, SF
27-29 Juli Karlskoga EM
25-26 Augusti Våler,Norge
8-9 Sep Karlskoga
22-23 Sep Falkenberg

EDIT: Danmarks-tävlingen flyttad.

Last edited:

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Nu har jag även fått svar på Tony och följande datum gäller för SO 2007:

12-13 Maj Ring Djursland, DK
30 Juni - 1 Juli Alastaro, SF
27-29 Juli Karlskoga EM
25-26 Augusti Våler,Norge
8-9 Sep Karlskoga
22-23 Sep Falkenberg

EDIT: Danmarks-tävlingen flyttad.
Sa han om det var samma upplägg som förra året med ingen rookie1000 på EM:et ?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Man kommer köra 125, 250, SS600, STK600 och SSP1000 i EM. Alltså en klass mer än tidigare i EM, dvs StockSPort1000. Man kör 40 minuters träningar/kval/race i alla klasser i EM. Gissar att den nya 1000cc klassen i EM kommer behöva ta upp den tiden man tidigare delade på dom 2 supportklasserna man hade förra året i Kga tex.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Man kommer köra 125, 250, SS600, STK600 och SSP1000 i EM. Alltså en klass mer än tidigare i EM, dvs StockSPort1000. Man kör 40 minuters träningar/kval/race i alla klasser i EM. Gissar att den nya 1000cc klassen i EM kommer behöva ta upp den tiden man tidigare delade på dom 2 supportklasserna man hade förra året i Kga tex.

ajaj då då förlorar ju Luff en stor inkomst sina älskade mjölkkor ala Rookies :gnissla

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
ajaj då då förlorar ju Luff en stor inkomst sina älskade mjölkkor ala Rookies :gnissla

Har för mig man får pengar av UEM för att man arrangerar ett EM.

Vill han mjölka Rookies kan han fixa ett gäng b-race då.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Har för mig man får pengar av UEM för att man arrangerar ett EM.

Vill han mjölka Rookies kan han fixa ett gäng b-race då.

Glömmer aldrig hans Kommentar på mc mässan förra året om supermotarden om att kanske rooki skulle få stryk på foten

"Doum bare late en masse o sa ske det köre billigere när de ar ungdomarna som drar in dollarna i roooke " :D:D va typ något sånt fick man höra ett par gånger när man hade montern i jämte

sandstream

Guest
Nu har Tony svarat och precis som Axxexs skrev kommer de att köra 125, 250, SS600, Ssp 600 samt Ssp 1000.
De väntar på reglementet för tidsscheman från UEM och först när de har fått det kan de bestämma om någon rookie-klass kan köras.
Tony trodde att det bara skulle få plats med en rookie-klass och eftersom de redan kör 2 st 600-klasser lobbade jag för att det borde vara 2 st 1000-klasser också :D

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Nu har Tony svarat och precis som Axxexs skrev kommer de att köra 125, 250, SS600, Ssp 600 samt Ssp 1000.
De väntar på reglementet för tidsscheman från UEM och först när de har fått det kan de bestämma om någon rookie-klass kan köras.
Tony trodde att det bara skulle få plats med en rookie-klass och eftersom de redan kör 2 st 600-klasser lobbade jag för att det borde vara 2 st 1000-klasser också :D
Lobba lite från mig också. Vore skitskoj om det blev rookie1000 också.:tummenupp

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Du har inte hört nått mera om datumen för oss i SM ?

//Mange

sandstream

Guest
Som ni kanske redan har sett i Swedies sticky är SO-tävlingen i Danmark inställd.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Ngn som vet annat än preliminärt om Anderstorp skall ha SM med eller utan Rokkii?

Edit: Utan rookie på SM helgerna på ARC & LMS och inga B-rejz med ERF känns kalendern lite skral för rookie i år tycker jag. Eller?

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping