Kalender Rookie 1000 2007

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Hur är det med Stor och lilldebutanten som gick på Gelleråsen under Bikeweek förra året,
är det ett återkommande race som alltid körs under den veckan? :va

Jo det skulle helt klart vara det bästa :tummenupp
Syftet med denna sommaren är att testa på om jag överhuvudtaget hänger med och om det är värt alla uppoffringar,
samt att suga i mig massor med information om hur jag eventuellt kan lägga upp det inför 2008
Dom senaste 2 åren har de kört stor deb i samband med ERF'et början av Bike Week, men iom BoTT och SP skall samköra med ERF så vet i fan hur det blir i år.

Om jag skulle rekomendera någor så skulle jag säga att kör de race som går på banor du har kört på innan, helst B-race eftersom det inte är någon utkvalning, men de som går i samband med SO/SM är ju roligare.
Har du laptimer så kan du ju få en aning om hur du ligger om man kollar gamla resultatlistor. Man kan ju i alla fall se om det är lönt att åka, om man är långt efter eller om man vinner lätt...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Dom senaste 2 åren har de kört stor deb i samband med ERF'et början av Bike Week, men iom BoTT och SP skall samköra med ERF så vet i fan hur det blir i år.

Om jag skulle rekomendera någor så skulle jag säga att kör de race som går på banor du har kört på innan, helst B-race eftersom det inte är någon utkvalning, men de som går i samband med SO/SM är ju roligare.
Har du laptimer så kan du ju få en aning om hur du ligger om man kollar gamla resultatlistor. Man kan ju i alla fall se om det är lönt att åka, om man är långt efter eller om man vinner lätt...
Stordebutanten var något som jag var intresserad av att deltaga i...
Banorna jag har siktat in mig att köra på är Gelleråsen och eventuellt Sviestad.

Ett stycke laptimer inhandlades i höstas, så jag har inte haft chansen att testa den än.

Det där med att vinna lätt kan jag ju drömma om :hihi :hihi
Jag är mer bekymrad över om jag kommer att kvala in eller inte, men det lär visa sig...

# 28-29/4 Anderstorp - SM
# 30/6-1/7 Sviestad - B-race
# 30/6-1/7 Alastaro (Finland) - SO
# 21/7 Karlskoga - B-race en gissning
# 28-29/7 Karlskoga - EM/SO
# 11-12/8 Knutstorp - SM
# 25-26/8 Våler (Norge) - SO
# 8-9/9 Karlskoga - SM/SO
# 22-23/9 Falkenberg - SM/SO
# 13/10 Knutstorp - B-race

Last edited:

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Någon fån STHLM som vill samåka till Anderstorp? Skicka PM så styr vi upp det hela!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping