Kall eller varm motor vid oljebyte?!

Jag byter på hösten innan jag ställer undan.

Oftast kör jag motorn varm och låter den svalna 10 min. så jag inte skållar fingrarna.

Har också hör att "gammal" olja verkar frätande på motordelar och att man helst bör undvika att ha den i motorn över vintern.

Oftast kör jag även motorn 3-4 minuter efter oljebyte innan jag ställer undan hojen.

koppla ur och ladda batteri samt fylla på tanken fullt och i med lite förgasarsprit så får hon stå till sommaren.

Hon får även stå på depåstöd under vintern för att undvika att hjulen blir platta. Tidigare gick jag ner en gång i månaden och rullade henne lite för att undvika detta.

Starta INTE hojen i onödan under vintern
 
Hoztic skrev:
Ja, på en plastraket sitter det ju ofta såna :7peta Missade att tråden handlade om en Husa!

Välkommen till Supermotard / Offroad forumet :7peta
 
Jag brukar ibland köpa billig olja som jag "tvättar" motorn med, fyller på med billighets oljan kör varm motorn tappar sedan ur för för att fylla på med fin oljan :)

Säger som jag alltid säger: Snåla för fan inte på oljor!!! :tungan
 
*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Back
Top