Kall eller varm motor vid oljebyte?!

Jag byter på hösten innan jag ställer undan.

Oftast kör jag motorn varm och låter den svalna 10 min. så jag inte skållar fingrarna.

Har också hör att "gammal" olja verkar frätande på motordelar och att man helst bör undvika att ha den i motorn över vintern.

Oftast kör jag även motorn 3-4 minuter efter oljebyte innan jag ställer undan hojen.

koppla ur och ladda batteri samt fylla på tanken fullt och i med lite förgasarsprit så får hon stå till sommaren.

Hon får även stå på depåstöd under vintern för att undvika att hjulen blir platta. Tidigare gick jag ner en gång i månaden och rullade henne lite för att undvika detta.

Starta INTE hojen i onödan under vintern
 
Hoztic skrev:
Ja, på en plastraket sitter det ju ofta såna :7peta Missade att tråden handlade om en Husa!

Välkommen till Supermotard / Offroad forumet :7peta
 
Jag brukar ibland köpa billig olja som jag "tvättar" motorn med, fyller på med billighets oljan kör varm motorn tappar sedan ur för för att fylla på med fin oljan :)

Säger som jag alltid säger: Snåla för fan inte på oljor!!! :tungan
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top