on/offroad
Bannad
Nu är Du lite svår att följa med tanke på tidigare inlägg och Din uppfattning om diskussion verkar inte sådär överhövan inriktad på kommunikation och att ta intryck men... jag vill lämna några korta kommentarer och frågor:
Känns ju tryggt, gäller detta även hojtjuveri, stöld, misshandel, väpnat rån etc? Är det bara isolerat till trafiklagstiftningen, varför då så upprörd över polisens agerande? Dom är ju bara människor, bör väl bara få ta ut svängarna på samma sätt? Men det gäller kanske egentligen bara just Dig?
Läser vi samma tråd? De flesta kommenterar trådens ämne och den tragiska upplösningen, inte många diskuterar sin egen körning och drar paralleller till den. Vad de flesta begär är att SH-förare inte uppträder som ynkryggar, döljer sin identitet och försöker smita undan sitt ansvar. Försök förstå att vi är många med genuint mc-intresse som vill fortsätta åka sporthoj även på gata, vi vill inte mista den möjligheten bara för att Du och fler med Dig inte förstår att Samhället inte erbjuder Dig en gratis lekplats i allmän trafik. Sorry.
Var läser Du det? Ett fel från polisen (de flesta verkar anse att vissa inslag i jakten går utöver lagar och förordningar) kan ju aldrig urskuldra förarens beteende? Om vi kan vara överens om att polisjakten med de två bilarna gick till överdrift, är vi också överens om att killen aldrig skulle ha satt sig på den hojen på allmän väg? Inte heller medvetet leta snutjag?
Sälj den! Fort som tusan - skulle Din åsikt vara representativ för annat än ett fåtal skulle de totalförbjudas, och det bums! Förvänta Dig i vart fall ingen sympati, håll käft och fortsätt åka snålskjuts på de riktiga SH-åkarna.
Mmm, så inte ens fri fart på en bana var tillräckligt? Att inte skrämma skiten ur de övriga förarna och klara en omkörning på banan var för mycket att hantera? Gediget, känns verkligen tryggt...
Och tre inlägg senare tar Du dina straff som en man? Igen? Nej vet Du vad, konsekvens verkar inte heller vara Din bästa sida.
Varför inte det? Gör det ont? Tycker Du att Du är tuff? Varför inte prova att hålla farten förbi en förskola, ett ridhus, genom ett samhälle? Du kanske skulle gilla det? Vad vinner Du på att reta polisen? Vad tillför Du när nästa SH-åkare faktiskt stannar och tar sitt straff? Eller vill Du fortfarande bara leka hardkåår rebell för att just Du ska må bra och det ska låta bra vid nästa fikapaus?
Så - för att folk kör fort på allmän väg har man inte rätt att tycka att det går till överdrift när körkortslösa barn leker åutlaw och medvetet provocerar fram livsfarliga situationer på vägen? Denna tråd handlar inte om farter i sig, det handlar om en specifik händelse med tragiskt slut. Nu gäller min åsikt naturligtvis riktiga mc-förare med körkort, utbildning och erfarenhet. Och som kan föra sig på en bana utan att skrämma skiten av övriga förare.
I rest my case...
"Nu är Du lite svår att följa med tanke på tidigare inlägg och Din uppfattning om diskussion verkar inte sådär överhövan inriktad på kommunikation och att ta intryck men... jag vill lämna några korta kommentarer och frågor:"
Om du inte förstår är det mitt bekymmer?
"Jag skiter i lagen som de flesta i min krets/närhet"
En verklighetsbeskrivning de flesta i Stockholm & antagligen resten av Sverige lever efter men inte vågar stå för i detta sammanhang.
"Nej nu är jag trött på detta hyckleri."
Att säga en sak & gör en annan är hyckleri - Jag möter dagligen galningar som kör värre än mig. Skillnaden är att jag står för vad jag gör. Därför borde de reflektera över hur de själva kör innan de dömer någon annan.
"Eran ståndpunkt är att polisen alltid gör rätt & har där med rätt att tillgripa vilka makt/våldsmedel som helst...
...Bryter man mot lagen får man skylla sig själv om man dör oavsett brott. Vilket jag tycker är kvalificerat skitsnack"
Du är dåligt påläst, läs inläggen som försvarar polisinsatsen som felfri & döds olyckan som MC förarens eget val.
"Sporthoj köpte jag för att köra fort, riktigt fort på allmän väg"
Jag är inte ensam om den åsikten, skulle snarar säga att en majoritet delar den även om de väljer vägar för att rasa av sig, dock allmännavägar. så jag håller inte käft & säljer inte. Vad menar du med åka snålskjuts på riktiga SH åkare? Vad är en riktig SH åkare - är du det??
"Mmm, så inte ens fri fart på en bana var tillräckligt? Att inte skrämma skiten ur de övriga förarna och klara en omkörning på banan var för mycket att hantera? Gediget, känns verkligen tryggt"
Ummm läs vad jag skriver.
"Kan jag köra ifrån Polisen gör jag det & har gjort det vid ett par tillfällen - Och utan att skämmas ett skit för det"
"Har jag monterat bort reg. skylten - vid annalkande hårdkörning - Ja, Ja, ja halleluja"
Enkelt åker jag dit tar jag mitt straff, kan jag smita gör jag det.
"Jag håller aldrig hastigheten.
Jag ger polisen fingret innan jag drar ifrån dem. Eller så ofta jag kan"
Det går inte att hålla hastigheten på min hoj.
"Så därför vet jag att ni är ena fega opportunistiska hycklare"
Min kritik handlar om folk med A-kort som kör vildare än mig men som på forumet anlägger en skenheligt laglydig fasad.
För övrigt har du inte läst vad jag skrivit eller kunnat tolka budskapet där av dina i mina ögon snurriga frågor.
Last edited: