Kalla Fakta - TV4 - Ansiktsslöja

Ska Niqab / burka / ansiktsslöja vara tillåtet i skola/arbetsliv?

• Antal röstningar
    0

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad det för fel på en västerländsk burka då. :)
hon.jpg

eller det kan ju finnas en anledning att gömma sig.
real-ugly-face.jpg

Bullshit och slöseri med TV-tid är det ju heltklart.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
En niqua täcker ju hela fejan och det är bara en tidsfråga innan nån dåre, högst antagligen någon som är antipatisk eller ambivalent gentemot muslimer, utnyttjar denna relativa anonymitet för att göra något galet och så blir det arabförföljelse á la post-9.11.

Jag menar, det finns ju en orsak varför vi måste av med hjälmarna på macken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En niqua täcker ju hela fejan och det är bara en tidsfråga innan nån dåre, högst antagligen någon som är antipatisk eller ambivalent gentemot muslimer, utnyttjar denna relativa anonymitet för att göra något galet och så blir det arabförföljelse á la post-9.11.

Jag menar, det finns ju en orsak varför vi måste av med hjälmarna på macken.

Precis, ställer du upp och bombar fartkameror iförd niqua?

(Var f-n har du hållit hus föresten, välkommen tillbaka!)

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Det man har blivit mest irriterad på är väll i mitt fall som bär huva när det är kallt ute att man fick inte ha huva inomhus ( i högstadiet när man gick där ) medan alla muslimer fick det...

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Det låter som en idé det där. Men jag har ju ingen bil så kamerorna stör inte mig än så länge! För närvarande tjänar faktiskt kamerorna mitt syfte i och med att de håller bilisterna som fått kortet i flingpaketet någorlunda i schack så man slipper dö när man är ute med hojen.

Tack du, jag ser att ni hållt flaggan i topp under min exil. Du förstår, det är inte lätt att hålla sig uppdaterad mellan tentorna och allt ligga man får i Lund.

Precis, ställer du upp och bombar fartkameror iförd niqua?

(Var f-n har du hållit hus föresten, välkommen tillbaka!)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tycker alla ska ha visa sitt missnöje i Sverige genom att ha på sig en burka samt resten av ninjaklädseln i en dag, eller varför inte så länge så att de inser idiotin i det hela.

Dessa människor som står för burka har problem med sig själva, eller har deras man ett problem. Varför inte söka hjälp? istället för att tillåta dem gå runt som ninjas hela dagarna.

De är i Sverige för deras land antagligen inte fungerar eller är så pass idiotiskt att de inte kunde vara kvar på grund av skiten, så varför komma hit med skitet och tro att vi i Sverige ska acceptera det?

Burka, slöja och allt det andra bullshiten har inte ett skit med religion att göra, min mamma var tvungen att läsa koranen i skolan och enligt henne står det att kvinnan inte får visa sitt hår.....så eftersom allt annat i koranen är en tolkningsfråga så undrar jag vilket hår de menar? mellan benen eller på huvudet? För det låter orimligt att det skulle vara på huvudet, och vissa kanske har både hår på bröstet, ansiktet och resten av kroppen så de bär skit som burka o.s.v. Varför inte raka allt och visa sig?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...