Kalla mig gärna fördomsfull!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ett skott i huvudet på Kung Abdullah och alla styrande är det som gäller. Men samtidigt, varför ska vi lägga oss i deras styre mm? De skiter fullständigt i att vi slaktar grisar på löpande band, lämnar iväg våra senila föräldrar mm.
Vart man än kollar i världen så pågår det sånt som vi inte gillar eller kan acceptera men tyvärr så är det så illa att vi nog måste acceptera skiten. För nåt annat kan vi inte göra, eller orkar rättare sagt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
tyvärr så är det så illa att vi nog måste acceptera skiten. För nåt annat kan vi inte göra, eller orkar rättare sagt.

Jag tycke rinte det ska accepteras. Däremot är det kanske svårt för oss privatpersoner att göra så mycket. Vi får väl däremot försöka göra politikerna uppmärksamma på den här typen av missförhållanden och avarter så de förhoppninsgvis försöker använda diplomatiska kanaler för att påverka.

Och om tillräckligt många stör sig på ett lands missförhållanden kan man ju åtminstonde välja att bojotta det landets varor. Kolla på hur danska mejerier påverkades när det ritats muhammedgubbar i tidningen...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jo exakt, det var ju det där med orkar också... Jag personligen orkar inte bry mig ett skit över att det krigas hejvilt i andra länder mm, man har blivit avtrubbad genom åren. Men orkar du sånt så är det bara att gratulera, då är du en bättre människa än vad jag är men det är ju inte speciellt svårt att vara...

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Läser man hela artikeln framgår det ju att männen som våldtog henne fick mellan 10 mån till 8 års fängelse, det är väl mer än vad som delas ut här.

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Vadå åker man bil med en man som man inte ens är släkt med så är det inte mer än rätt.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Kryptisk artickel. Jag kan tolka det som om hon har varit ensam med en man och det straffas hon för (jag säger inte att det e ok). Utöver det har hon blivit våldtagen, men det är en annan story :brynad

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Saudiarabien är ett riktigt rövhål, det enda landet som fortfarande använder halshuggning som avrättningsmetod, något som utförs både ofta och offentligt. Barbari på hög (eller låg) nivå. Ett land ivrigt understött av USA i sina brott mot mänskliga rättigheter, trots att USA ju säger sig vilja värna om mänskliga rättigheter och ha bort galna härskare i mellanöstern. Jag tycker dom kan fortsätta sitt korståg och ta bort det Saudiska kungahuset.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Saudiarabien är ett riktigt rövhål, det enda landet som fortfarande använder halshuggning som avrättningsmetod, något som utförs både ofta och offentligt. Barbari på hög (eller låg) nivå. Ett land ivrigt understött av USA i sina brott mot mänskliga rättigheter, trots att USA ju säger sig vilja värna om mänskliga rättigheter och ha bort galna härskare i mellanöstern. Jag tycker dom kan fortsätta sitt korståg och ta bort det Saudiska kungahuset.

Ja elektriska stolen är ju så mycket snällare :rolleyes: Jag förstår vart du vill komma men det finns alltid två sidor av ett mynt. De vill ha bort västvärlden, västvärlden vill ha deras olja. Vilka intriger.
Personligen är jag nöjd först när alla religiösa har klivit åt sidan och börjar kamma sig.
Det är bara att inse, människans livslängd kanske beräknades till minst 1000 år till år 1800 men idag är den inte mer än max 100år. Jag sätter en tusing (med ränta) på att det rör sig om max 50 år innan majoriteten av befolkningen är bortblåst.

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
2805471 Saudiarabien är ett riktigt rövhål, det enda landet som fortfarande använder halshuggning som avrättningsmetod, något som utförs både ofta och offentligt. Barbari på hög (eller låg) nivå. Ett land ivrigt understött av USA i sina brott mot mänskliga rättigheter, trots att USA ju säger sig vilja värna om mänskliga rättigheter och ha bort galna härskare i mellanöstern. Jag tycker dom kan fortsätta sitt korståg och ta bort det Saudiska kungahuset.
Är inte Bush personlig vän med ngn prins i Saudi?

Dessutom har väl dom täta affärskontakter?

(Japp, jag har bläddrat lite i M Moore´s Vem har snott mitt land, kan ha tokfel dock)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Personligen är jag nöjd först när alla religiösa har klivit åt sidan och börjar kamma sig....

Tror du på allvar att det skulle se särskillt anorlunda ut om religionen försvan?!

Nazism, någon?
Kommunism, någon?

..eller i "snällare" former:
Hulliganism, någon?
Antiglobalism, någon?!

Det kommer alltid finnas fina förpackningar att leverera ett budskap i för att kunna uppnå mål som ytterst sällan har med ideologi att göra utan snarare gammalt hederlig makt och mark-girighet.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Och om tillräckligt många stör sig på ett lands missförhållanden kan man ju åtminstonde välja att bojotta det landets varor. Kolla på hur danska mejerier påverkades när det ritats muhammedgubbar i tidningen...

Förvisso kan man göra det. Saudiarabien... hmm... bensin till hojen... hmm igen. :rolleyes: :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Läser man hela artikeln framgår det ju att männen som våldtog henne fick mellan 10 mån till 8 års fängelse, det är väl mer än vad som delas ut här.

Ja mne dåså:näsblod

Tror du på allvar att det skulle se särskillt anorlunda ut om religionen försvan?!

Nazism, någon?
Kommunism, någon?

..eller i "snällare" former:
Hulliganism, någon?
Antiglobalism, någon?!

Det kommer alltid finnas fina förpackningar att leverera ett budskap i för att kunna uppnå mål som ytterst sällan har med ideologi att göra utan snarare gammalt hederlig makt och mark-girighet.

...pyramidspel, sekter... Samma skit allt ihop. En kultur är ju en status i ett samhälle, i detta fall en sjukdom. Den baseras ju på hur kompromisslöst maktgalna/patriarkiska dårar har fått forma samhället, med vilka medel (lagar, religion, mm)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
men seriöst, arabländernas rättsväsende är fucked upp... att bli bestraffad för att inte ha hållit ihop benen när sju vuxna karlar kastar sig över en är fan inte rätt:confused:

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...