Detta var min första åkning (i bil) jag ville vara med på i år som kändes som mest viktig att delta i oxå. Hoppas jag inte var i vägen i bilen. Kändes som en skön sväng med ett gott syfte. Kul att så många visade upp sig.
KalleNorton - Oskar. Jag kände inte dig så väl, men för mig är du ett välkänt namn på detta forum. Det känns extra hårt.
19 år, det ska bara inte få hända. Verkligheten är brutal ibland, man vill bara blunda.
Tankar till Oskars familj och vänner. Oskar, hoppas du är på en bra plats nu.
Sov så gott.
För att citera en bit ur en Takida låt jag lyssnar på jämt som får mig att tänka på det här med att livet är oerhört kort:
"All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults and you knew
And you're not coming back
I got a reason to cry
The bottle's empty
The bottle's empty and cold
Just like I've been
Since I heard that you died alone
Finally home now
And I try to accept that you're gone
Wish I could have
Been there for you all along
With your back against the ground
All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe
"
Den låten borde jag ha lyssnat sönder för länge sen, men den är så fruktansvärt bra att den håller i all evighet.
Lyssnar på den när jag saknar nära och kära, som gått bort, som mest.
Vila i frid KalleNorton.
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt
Vill inte förstöra tråden på någotvis, men jag tycker ändå att det är en viktig detalj. Enligt trådskaparen så raporterades det att Oskar gjorde en omkörning när olyckan skedde. Fast så var inte fallet, det som hände var att Oscar råkade ut för rullgrus i kurvan och där av olyckan. Vet inte om det har framgått i tråden redan. Vägverket hade varit snabbt på plats och soppat bort gruset efter olyckan. Så onödigt
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|