VR-8
Fabrikör Mr.J
Åmotar´n skrev:2211799Ladda hem en reservdelslista från Husaberg.se
Gå till www.karlstrommotor.se och leta dig fram,sen kan du söka priser på KTM och Husaberg reservdelar.
Startar din ALLTID på startmotorn....?
J
Åmotar´n skrev:2211799Ladda hem en reservdelslista från Husaberg.se
Gå till www.karlstrommotor.se och leta dig fram,sen kan du söka priser på KTM och Husaberg reservdelar.
F.Åkesson skrev:2211380läste precis det du skrev! jag har också en husaberg -03 som är lite svårstartad när den är kall. hade mina funderingar på att byta batteri på min med för elstaren är inge vidare, men jag vet ju också precis som du skrev att från -04 så är startmotorn starkare, passar -04 på en -03 motor? och kan man dra igång en kall -04 med elstarten?
F.Åkesson skrev:2211380läste precis det du skrev! jag har också en husaberg -03 som är lite svårstartad när den är kall. hade mina funderingar på att byta batteri på min med för elstaren är inge vidare, men jag vet ju också precis som du skrev att från -04 så är startmotorn starkare, passar -04 på en -03 motor? och kan man dra igång en kall -04 med elstarten?
Samma här.Iofs 550-04,men den har startat hela vintern när jag har åkt enduro,efter 1timmesresor på täckt släpvagn.davve skrev:2212042Min -04 startar jag alltid på elstarten! Aldrig krånglat.
inte så bra på el så jug undrar mer hur man kopplar hop 2 batteri någon som har lust o ork att förklara kanske lägga up några bilderLiquidNOx skrev:2257580Min lillebror köpte nyligen en Husa 650 -02 och ägaren sa att elstarten generellt sett inte fungerar på den årsmodellen på grund av för högt tändningsvarvtal och klen startmotor. Teknikintresserad som man är började jag givetvis fundera på tänkbara lösningar. 24 V till startmotorn var en lösning, en större kondensator modell jätte-bilstereo-konding en annan. Roligt att se att någon redan har provat lösningen med dubbla batterier med framgång.
Dock är jag lite nyfiken på hur du löser laddningen. Ladda hemma separat efter körning?
// Andreas
LiquidNOx skrev:2257580Min lillebror köpte nyligen en Husa 650 -02 och ägaren sa att elstarten generellt sett inte fungerar på den årsmodellen på grund av för högt tändningsvarvtal och klen startmotor. Teknikintresserad som man är började jag givetvis fundera på tänkbara lösningar. 24 V till startmotorn var en lösning, en större kondensator modell jätte-bilstereo-konding en annan. Roligt att se att någon redan har provat lösningen med dubbla batterier med framgång.
Dock är jag lite nyfiken på hur du löser laddningen. Ladda hemma separat efter körning?
// Andreas
Hej! Har inte möjlighet att lägga upp några förklarande bilder för tillfället, men du seriekopplar enklast två batterier genom att med en kabel koppla det ena batteriets pluspol till det andra batteriets minuspol. Nu har du fortfarande två lediga batteripoler varpå du kan koppla din last (motor, lampa, etc); en ledig minuspol på det första batteriet, och en pluspol på batteri nummer två. Seriekopplar du två 12V batterier ger detta dig alltså 24 V. Lätt att mäta med en voltmeter så att det blir rätt. var dock försiktig med att koppla in detta på själva elsystemet på din hoj eftersom du med stor sannolikhet kommer att bränna det mesta i komponentväg på grund av den högre spänningen. Normalt sett har vi ju 12 V system i hojarna.nisse skrev:2258898inte så bra på el så jug undrar mer hur man kopplar hop 2 batteri någon som har lust o ork att förklara kanske lägga up några bilder
På denna sida så finns det massor med tips & trix som kan vara bra.LiquidNOx skrev:2257580Min lillebror köpte nyligen en Husa 650 -02 och ägaren sa att elstarten generellt sett inte fungerar på den årsmodellen på grund av för högt tändningsvarvtal och klen startmotor. Teknikintresserad som man är började jag givetvis fundera på tänkbara lösningar. 24 V till startmotorn var en lösning, en större kondensator modell jätte-bilstereo-konding en annan. Roligt att se att någon redan har provat lösningen med dubbla batterier med framgång.
Dock är jag lite nyfiken på hur du löser laddningen. Ladda hemma separat efter körning?
// Andreas
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |