Kalmar-tråden

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Vad sägs som att hitta på nått roligt ?

Hyra gokartbanan för körning med hojarna om det är möjligt eller bara köra gokart ?

och efter det kan vi som är slöa på hjul ta hämnden och sätta lite färgkulor i pannorna på dom som är snabbast på gokarten ? =) (Kalmar paintballpark)

Sen blir vi fulla och goa.

Ja är med på allt ..dock inte hoj på gokart bana :)
Sen kan man ju oxå åka på volleyboll spel på olika stränder campingar
med grillning .. minigolf turneringar typ i Borgholm Västervik Karlskrona
glassrundor ,kafferundor , utekvällar öl på någon uteservering
listan kan göras lång men skulle vara gott om det kunde komma igång lite hoj Aktiviteter:tummenupp
 

2D4

Lillis\Tusselago ^^
Gick med
22 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96, 954rr -03, r1 -10, 690 smc -14, 1190 Adv\R -15
mmm volleyboll med ett gäng gubbar i skinnpajj <3 hähähä

Blir ev en runda ikväll för dom som är sugna.
 

2D4

Lillis\Tusselago ^^
Gick med
22 Oct 2008
Ort
Kalmar
Hoj
zx6r -96, 954rr -03, r1 -10, 690 smc -14, 1190 Adv\R -15
Blir en pubsväng istället :) men en snabbis runda nu :p
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Vart kör folket?

Körde en bra sväng i söndags, enda ställena man mötte folk va på större vägar, typ 25:an, Gamla E22 till torsås, 136:an och pårydsvägen...

Men ska ni köra på gamla vägen mellan Söderåkra och Påryd så kan jag säga att snabelbilen varit där och grusat bitvis :( Synd, grymt kul väg!
 

Ma85

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
kalmar
Hoj
CBR1000RR
Såg din pärla. Var där mellan 6 å halv7. 5 hojar totalt där vi parkerade.
SÅg massa kromslädar borta vid korvmojjen


aaa, trodde det var ni som stod där men var inte säker:p stod utanför först men då kom arrangörerna å sa att de boende hade klagat på att man parkerade inne i ringen så rullade in den på området istället.
 

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Ja dom boende där har ofta ont i magen över något båt/bil mc osv ...

Kanske nytt träff ställe ? Eller så får man träffas på träffpunkt öland vid bron och köra gemensamt.. Lite lättare att redan innan veta vilket folk man kommer för att träffa. Har redan 2 gånger i år provat att stanna och prata med lite sporthoj åkare längs vägarna och fika ställen.Men dom säger fan inte 1 skit.Troligen är dom på någon male bounding tur eller så är dom så in pissade i sitt hoj gäng att dom absolut inte behöver/vill träffa nytt folk !!!!
 

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Det låter ju som en bra idé att träffas vid träffpunkten innan och köra i samlad styrka ner till hamnen. :tummenupp
 

12 O`clock

ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ljungnäs
Hoj
Yamaha R1-05 Gsxr 750 -98 stuntedition
Har skruvat som en tok hela dagen tills nu!!! Rettan blir nog klar senare idag som det ser ut nu:) Finns ju hopp att lägga lite mil till helgen ju:tungan
 

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
<----- Lider av ryggskott för tillfället så det är lite svårt att köra för min del iaf. :)
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
30 mil igår 17 idag inte många Kalmarhojar man ser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:confused:

Många av knuttarna man ser inom Kalmar åker omkring i ofullständig klädesutstyrsel ,dessutom kryssandes på bakslangen mellan bilar och cyklister:va:va:va Tror inte att jag stannar vid en ev.olycka med en hojåkare i kortbyxor bara för att det varmt. Klotade själv på inlines för 4veckor sen , med handledskydd och hjälm. Blev betydande skador i 30km/h . Hur fan ser man då ut i 100+ :va. Nä använd skyddsutrustning ,har man råd att köpa hoj för 100 lök kan man lägga 15 till på skyddsutrustning. Vill inte låta som en moralkärring , tycker faktiskt att det är skitkoolt med snabba hojar på bakhjulet:D . MVH
En som åkt storkubik i 25 år. Med handskar och ryggskydd ,mm
 

12 O`clock

ADRENALINE IS A LIFESTYLE
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ljungnäs
Hoj
Yamaha R1-05 Gsxr 750 -98 stuntedition
Många av knuttarna man ser inom Kalmar åker omkring i ofullständig klädesutstyrsel ,dessutom kryssandes på bakslangen mellan bilar och cyklister:va:va:va Tror inte att jag stannar vid en ev.olycka med en hojåkare i kortbyxor bara för att det varmt...

Håller fullständigt med dig!! Har själv aldrig fuskat med skydden och det har även hjälpt mig 2ggr då jag lagt mig. Den ena gången var hårt i ca 140km/h och jag klarade mig fint tack vare skydden:tummenupp
Sen undrar jag med vart alla goa mc gubbar tagit vägen man körde med innan?? Nu är det ju massa nytt folk där vissa behöver lite lektioner i både klädsel och körning verkar det som:D
Nä, kör snyggt med rätt klädsel! Det är mer imponerande på dom som kan köra och dom ser direkt på andra om dom är gröna eller ej!!
 

cbr_kr

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Färjestaden
Hoj
Honda CBR 600 RR -04
Är det någon bestämd samlingsplats för ett "eventuellt" åk till Färjestadens hamn denna afton ? :) om nu vädergudarna vill ge med sig så klart..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top