Kalmar-tråden

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Håller fullständigt med dig!! Har själv aldrig fuskat med skydden och det har även hjälpt mig 2ggr då jag lagt mig. Den ena gången var hårt i ca 140km/h och jag klarade mig fint tack vare skydden:tummenupp
Sen undrar jag med vart alla goa mc gubbar tagit vägen man körde med innan?? Nu är det ju massa nytt folk där vissa behöver lite lektioner i både klädsel och körning verkar det som:D
Nä, kör snyggt med rätt klädsel! Det är mer imponerande på dom som kan köra och dom ser direkt på andra om dom är gröna eller ej!!

Beroende på väder så åker lite "gamla" gubbar på söndag :tummenupp
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Fan en annan nöter mil varje vecka. Inne på 2 bakdäcket redan:yoparty

Men när man är ute och letar goa vägar så ser man inte mycke folk, däremot när man glider in mot stan så möter man dom eller då man kör förbi ett Mat eller Fikaställe så ser man dom:D

Kört rätt mycke i kalmar området och det börjar bli lite segt med samma vägar. Nån som vet en kul vägsträcka en bit bort? Typ in mot landet eller nåt?
 

ninja_agren

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki och gpz500s
Fan en annan nöter mil varje vecka. Inne på 2 bakdäcket redan:yoparty

Men när man är ute och letar goa vägar så ser man inte mycke folk, däremot när man glider in mot stan så möter man dom eller då man kör förbi ett Mat eller Fikaställe så ser man dom:D

Kört rätt mycke i kalmar området och det börjar bli lite segt med samma vägar. Nån som vet en kul vägsträcka en bit bort? Typ in mot landet eller nåt?


ut mot påryd är det bra väg och hyfsat nice men vet inte så många väger efter som jag flyttade hit för 1 1/2 år sen
:huvet
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Fan en annan nöter mil varje vecka. Inne på 2 bakdäcket redan:yoparty

Men när man är ute och letar goa vägar så ser man inte mycke folk, däremot när man glider in mot stan så möter man dom eller då man kör förbi ett Mat eller Fikaställe så ser man dom:D

Kört rätt mycke i kalmar området och det börjar bli lite segt med samma vägar. Nån som vet en kul vägsträcka en bit bort? Typ in mot landet eller nåt?

HITTA.SE Kartor är ett bra alternativ. Brömsebro-Kristianopel-Jämjö sen är det bara att dra vidare inåt småland och utforska:)
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Hehe jo kartor är bra:) SKa köpa en karta att ha med i hojen. Vill ju ha mycke kurviga vägar och hittat man väl nån så har grusbilen varit där! :)
 

flygarn49

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
Aprilia RSV4 Factory- 11
Fan en annan nöter mil varje vecka. Inne på 2 bakdäcket redan:yoparty

Men när man är ute och letar goa vägar så ser man inte mycke folk, däremot när man glider in mot stan så möter man dom eller då man kör förbi ett Mat eller Fikaställe så ser man dom:D

Kört rätt mycke i kalmar området och det börjar bli lite segt med samma vägar. Nån som vet en kul vägsträcka en bit bort? Typ in mot landet eller nåt?

Kör lite småvägar upp till Högsby. Sedan kör du från Högsby mot Fågelfors och i Fågelfors kör du mot Virserum. Vägen mellan Fågelfors och Virserum är den roligaste jag kört...
 

Rydan

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSR - 09
Kör lite småvägar upp till Högsby. Sedan kör du från Högsby mot Fågelfors och i Fågelfors kör du mot Virserum. Vägen mellan Fågelfors och Virserum är den roligaste jag kört...

Körde den förra veckan, mycket trevlig.
Har hört att vägen som utgår från väg 37 öster om Bockara över Bjälebo till Kristdala ska vara väldigt kurvig, tänkte utforska det snarast.
 

Danne 08

Rastlös
Gick med
22 Jan 2005
Ort
småland
Hoj
R1 -08
Körde den förra veckan, mycket trevlig.
Har hört att vägen som utgår från väg 37 öster om Bockara över Bjälebo till Kristdala ska vara väldigt kurvig, tänkte utforska det snarast.

Den är ok.

Gillar du lite mindre vägar så kan du åka Mörlunda-Krisdala guppig o lagad men ganska kul.

Från viserum kan man ju köra mot mörlunda lite mindre men helt ok enligt min mening.
 

Ma85

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
kalmar
Hoj
CBR1000RR
vet inte hur den vägen är nu men ta dig till nybro sen ut mot hermanstorp och vägen mot orrefors är askul men lite farlig, VÄLDIGT kurvig snabb väg men det gäller å passa sig ifall det kommer en bil:p den är ca 1.5-2 mil har jag för mig, sen kan men ta sig mot kosta, också ganska kul då den går lite upp å ner i några svängar, vidare mot emmaboda örsjö å nybro igen=) värd att ta sig en titt på om man är trött på de vanliga vägarna, men som sagt, har inte kört där denna sommaren än så vet inte väglaget...
 

ninja_agren

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki och gpz500s
någon som har erfarenhet av att dreva så hojen blir starkare ? har nu 16-40 och tänkte köpa 16-42 eller om man ska försöka hitta en med 15 fram och 40 bak `?
 

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
ja ca 35 mil i smålands skogarna blev det i alla fall ..

2 pauser Högsby u2, och O-hamn Nu mår man som bajs totalt slut :tungan
Alla vägar var hyfsade utom 1 där man kom ut ca 1 mil norr om Fårbo
från hjorthed hållet tror jag det var ? dock en liten väg inte den stora i svängen ...... mycket löst och limmat grus 2-3 mil
 

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
Färjestaden
Hoj
INgen
aaa, trodde det var ni som stod där men var inte säker:p stod utanför först men då kom arrangörerna å sa att de boende hade klagat på att man parkerade inne i ringen så rullade in den på området istället.

Är visst EN som klagar å han klagar på allt alltid. Skrev tom i tidningen å klagade på när vi hade verkstan bakom q8-macken att det stod skrotbilar osv där.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top