Kamaxlar Fireblade -96

Dr.Bike

Guest
Gixxerrider skrev:
2623238 Jag ska skicka in mina GSXR 1000 kammar till dom nu i veckan, få se hur dom blir, billigt är det iaf.

Vad ville de ha? (hittade ingen utbytesinfo)
Jag såg på Holeshot Perf. att de tog ca 175£ för utbyteskammar vid trim.
Är det nåt liknande direkt från fabbbrik eller billigare?

Nu ska jag iaf gå via den som har agenturen här i sverige. En SYNNERLIGEN trevlig och KOMPETENT karl, som jag alldeles säkert kommer besöka.
Kolla in hans hemsida!!
ELWA racing i Tyresö.
Mkt matnyttigt där!
Få se vad han vill ha som mellanhand. Han lämnar desssutom dem till Nisse Hedlund för EXTRA kontroll med lobmappning och rakhetskontroll. 5 ind.klockor samtidigt tydligen.
De har skickat tillbaka några kammar till Kent.... hehe, och efter det har de RESPEKT! :tummenupp
 
Last edited:

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
Dr.Bike skrev:
2623258 Vad ville de ha? (hittade ingen utbytesinfo)
Jag såg på Holeshot Perf. att de tog ca 175£ för utbyteskammar vid trim.
Är det nåt liknande direkt från fabbbrik eller billigare?

Nu ska jag iaf gå via den som har agenturen här i sverige. En SYNNERLIGEN trevlig och KOMPETENT karl, som jag alldeles säkert kommer besöka.
Kolla in hans hemsida!!
ELWA racing i Tyresö.
Mkt matnyttigt där!
Få se vad han vill ha som mellanhand. Han lämnar desssutom dem till Nisse Hedlund för EXTRA kontroll med lobmappning och rakhetskontroll. 5 ind.klockor samtidigt tydligen.
De har skickat tillbaka några kammar till Kent.... hehe, och efter det har de RESPEKT! :tummenupp


Holeshot hade till min på lager fick jag till svar, skulle få betala 200 pund för dom i utbyte mot mina, det är omslipade från Kents kam. Vad det kostar direkt från Kents kam vet jag inte, har mailat dom men inte får nått svar. Frakten skulle gå på 25 pund. Men jag ska kolla ditt tips innan jag byter mina, bättre om det är sån koll här:tummenupp
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
2623258
Nu ska jag iaf gå via den som har agenturen här i sverige. En SYNNERLIGEN trevlig och KOMPETENT karl, som jag alldeles säkert kommer besöka.
Kolla in hans hemsida!!
ELWA racing i Tyresö.
Mkt matnyttigt där!

Länk?


Låter ju intressant inför trimgruvans färdigställande.
Och att han var trevlig och kompetent gör ju det hela ännu bättre!:)

Edit: hittade sidan.
http://www.roadster.se/Elwa.html
Säljer han delar till FCR fuggarna med tro???
Då kanske man kan få tag i den sista delen till bryggan!:tummenupp
Kollar du DR.Bike när du pratar med honom?
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
2623443 Länk?


Låter ju intressant inför trimgruvans färdigställande.
Och att han var trevlig och kompetent gör ju det hela ännu bättre!:)

Edit: hittade sidan.
http://www.roadster.se/Elwa.html
Säljer han delar till FCR fuggarna med tro???
Då kanske man kan få tag i den sista delen till bryggan!:tummenupp
Kollar du DR när du pratar med honom?


Jo jag såg att han hade FCR...hehe, så det är oxå EN av frågorna ja.
Bilkillar har börjat haja att mc-förgasare är "da shit"
Undrar varför DET dröjde så länge?

Intressant länk du hittade! Det här är iaf deras OFFICIELLA sida :lol
http://www.elwamotors.com/
 
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Kan man inte slipa om orginalkammarna och använda lashcaps som på en bilmotor?
 

Dr.Bike

Guest
JT skrev:
2623621 Kan man inte slipa om orginalkammarna och använda lashcaps som på en bilmotor?

Det är precis det man gör!
När man slipar om originalkammar minskar ju bascirkeln, och detta kompenseras med tjockare shims.
Man behöver normalt inte byta själva tryckarna.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Dr.Bike skrev:
2623629 Det är precis det man gör!
När man slipar om originalkammar minskar ju bascirkeln, och detta kompenseras med tjockare shims.
Man behöver normalt inte byta själva tryckarna.

Exakt, men varför köpa dyra orginal kammar då?

Jag slipat (inte jag själv självklart) om kammar till två BMW M5 med bra resultat och sparat ca 15000:- per bil jämfört med att köpa DrSchrik kammar.:tummenupp
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
JT skrev:
2623655 Exakt, men varför köpa dyra orginal kammar då?

Jag slipat (inte jag själv självklart) om kammar till två BMW M5 med bra resultat och sparat ca 15000:- per bil jämfört med att köpa DrSchrik kammar.:tummenupp

Men vem har då gjort det åt dig då?
De vill man ju gärna veta!
Sen finns det ju en begränsning i hur mycket vassare man kan få dom med en originalkam som utgångsämne!
Tex om man vill ha samma öppettider som statoil på systemet så blir det svårt att genomföra!
 

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
Dr.Bike skrev:
2623629 Det är precis det man gör!
När man slipar om originalkammar minskar ju bascirkeln, och detta kompenseras med tjockare shims.
Man behöver normalt inte byta själva tryckarna.


Jag ringde upp Kentcams och pratade med dom, hörde då på kammar för GSXR 1000 och CBR 900. Man får skicka in sina orginal till dom och får dom omslipade för 124 pund/paret.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Kamikaze kid skrev:
2624080 Men vem har då gjort det åt dig då?
De vill man ju gärna veta!
Sen finns det ju en begränsning i hur mycket vassare man kan få dom med en originalkam som utgångsämne!
Tex om man vill ha samma öppettider som statoil på systemet så blir det svårt att genomföra!

ENEM och Köhler racing.
 

Dr.Bike

Guest
Ääääääääääntligen!!

Efter sju svåra år är kammarna klara! :2cool

Mina omgjorda originalkammar blev färdigslipade idag!!
Höll på att bli desperat!
Hela sommaren har ju gått UTAN dessa livsnödvändiga tingestar! :gnissla

Men nu är jag glad, glaad, glaaaad!! :Rockbanan
 

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Ort
gbg
Hoj
cbr 954-02
Dr.Bike skrev:
2668981 Ääääääääääntligen!!

Efter sju svåra år är kammarna klara! :2cool

Mina omgjorda originalkammar blev färdigslipade idag!!
Höll på att bli desperat!
Hela sommaren har ju gått UTAN dessa livsnödvändiga tingestar! :gnissla

Men nu är jag glad, glaad, glaaaad!! :Rockbanan

tja gick det att använda grejerna från min gamla maskin eller??kanske blev en grym fågelholk istället:yoparty
 

Dr.Bike

Guest
sterner skrev:
2668990 tja gick det att använda grejerna från min gamla maskin eller??kanske blev en grym fågelholk istället:yoparty

Tjeena!
Tusen tack än en gång och ja: Blocket blev en skrakholk, och resten hamnade på tippen, men inkråm och topp lever vidare. Toppen sitter på vår ERF-racer och den motorn går som en oljad blixt!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Dr.Bike skrev:
2668981 Ääääääääääntligen!!

Efter sju svåra år är kammarna klara! :2cool

Mina omgjorda originalkammar blev färdigslipade idag!!
Höll på att bli desperat!
Hela sommaren har ju gått UTAN dessa livsnödvändiga tingestar! :gnissla

Men nu är jag glad, glaad, glaaaad!! :Rockbanan


Grattis!
Då är allt ihop och bänkat innan jul då!? :rolleyes:
Blev det mycket dyrare med svensk mellanhand?
£124 plus?
 

Dr.Bike

Guest
Maggy skrev:
2669918 Grattis!
Då är allt ihop och bänkat innan jul då!? :rolleyes:
Blev det mycket dyrare med svensk mellanhand?
£124 plus?

Har inte pröjsat ännu, och det är härdningen som är den dyra biten i denna historia. Så jag återkommer. Jag minns inte ens kamtiderna som jag beställde!
Lyftet vid 0-spel är dock 10,4
 

Dr.Bike

Guest
Maggy skrev:
2670413 :skrämd
Är det inte lite mycket?
Inte till en gathoj då gissar jag.

Nej det är sannerligen inte till en gathoj!
Men 10 är inte mycket, original har ju 9 lite styvt, däremot, tittar man ur ett flödesperspektiv som inbegriper förbränningsrumsväggar osv, ja då VILL man upp på en 10 mm innan det kan flöda ordentligt.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Ettan....pschh...tvåan...pschhh...trean....wheelie.pschh...fyran..wheelie..pschh....

Behövs inte mera lyft om man har boost :D
 

Dr.Bike

Guest
heliac skrev:
2670924 Ettan....pschh...tvåan...pschhh...trean....wheelie.pschh...fyran..wheelie..pschh....

Behövs inte mera lyft om man har boost :D


Tramsdoping! :D




Jaja, kanske nån dag...
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top