Kameraövervakning till garaget?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Jag ska ta och köpa kamerövervakning till garaget. Så om det nu skulle va någon där och försöka ta bågen så kanske man kan få ett par fina bilder. Jag bor 2 våningar över garaget så det så det ska funka med trådlöst in till datorn men jag vill inte ha datorn på hela tiden :va

Så är det någon som erfarenhet av detta? Tips?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
nilzz skrev:
Jag ska ta och köpa kamerövervakning till garaget. Så om det nu skulle va någon där och försöka ta bågen så kanske man kan få ett par fina bilder. Jag bor 2 våningar över garaget så det så det ska funka med trådlöst in till datorn men jag vill inte ha datorn på hela tiden :va

Går säkert att koppla till tv:en så den har en egen kanal.

Sen kan du ju koppla tv'n till datorn så du kan spara bilderna/filmerna.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Wargen skrev:
Går säkert att koppla till tv:en så den har en egen kanal.

Sen kan du ju koppla tv'n till datorn så du kan spara bilderna/filmerna.

Jo det är ju det som är tänkt, att jag ska kunna ta fram bilder om något har hänt. Vill ju inte sitta och glo på en skärm hela tiden :rolleyes:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
mitt tips är att något ska trigga inspelningen dvs
När dörren öppnas så börjar det spelas in i 5min eller liknande.

och dessutom dygnet runt kontroll genom tex koppla den till tvn eller datorn

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag satte precis upp en kamera i garaget.
Visserligen kopplad till en dator som står på dygnet runt.
Programmet i datorn gör så att bilder tas när kameran ser rörelser.

Att koppla till TV'n är i princip värdelöst så länge du inte kopplar till
en video som spelar in allt - och man vill ju helst bara spela in när
kameran fångar rörelser.

Annars finns det kameror med inbyggt minne som sparar bilderna.

PM'a mig om du är nyfiken så berättar jag mer om det och hur jag har gjort! :tummenupp

MVH lejfan. :)

Molgan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Trajja
Köp en trådlös nätverkskamera, exvis Dlink med inbyggd webserver, dessa har färdiga funktioner för rörelsedetektion med mera, kan skicka mail osv vid rörelse samt spara film och bild till en kopplad pc som står någonstans i världens med nätverk.
Kolla exvis www.dustin.se har för mig att dom ligger runt 2000.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
nilzz skrev:

www.kjell.com har rörelsestyrda kameror som startar inspelning har jag för mig...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det finns en lösning med en 2mpixel kamera med rörelsedeckare och GSM/GPRS sändare-mottagare som tar en bild och mms´ar din nalle när någon rör sig i garaget/bevakningsområdet.

Kommer att börja säljas i höst på en mobilåterförsäljare nära dig.

Drifttiden blir minst 3månader mellan laddningarna och man styr den genom att skicka sms till enheten. Lite o smäcker = lätt att gömma. Jag kan kolla med chefen vad han tror det blir för pris om någon är intresserad. Kommer nog att kosta som ett larm..

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Italia-twin
nilzz skrev:
Jag ska ta och köpa kamerövervakning till garaget. Så om det nu skulle va någon där och försöka ta bågen så kanske man kan få ett par

www.santek.se

Överlägsna och gott renommé i branschen. Tänk på att du får det du betalar för och vid ev. brott så vill du ju gärna kunna se glasklara bilder på gm.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
vad det gäller kamera o rörelsedeckare så kan jag ordna fram beggade prylar till bra pris,min polare har en firma som jobbar med sånt.Sen e det bästa att ha en separat hd-inspelning,överlägsen upplösning oxo den dag det hänt nåt o du behöver analysera bilderna.Dom flesta lågbudgetanläggningar som finns på marknaden har så dålig kvalitet att du ändå inte ser detaljer som ansikten o sånt.Har du inga egentliga besvär med inbrott så tycker jag att du ska satsa på en VÄLDIGT högljudd siren kopplad till en deckare istället.Då förhindrar du att stölden sker istället för att behöva jaga en bov som redan fått med sig din hoj.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Många bra tips här :Bugar Ska läsa igenom och kolla lite länkar. Så återkommer jag när jag har flera frågor.

Ett av problemen är att jag gärna skulle vilja ha ett larm som låter högt, men det är ett dubbelgarage som delas med någon annan. Så det går ju inte, det skulle inte bli populärt att det tjuter varje gång grannen ska ut med bilen :rolleyes:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Här finns en bra lösning utan kamera, men med sms skickning.
http://www.easygard.se/
Finna att titta närmare på hos Phonehouse och dialect butikerna.
right_start.jpg

Det finns en version med kamera också.. jag tror dock att det är en annan tillverkare. Jag postar info när jag får den..

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
I det garaget jag hyr in mig i, har vi installerat ett Securitas-system. Funkar finnemang, och så sover man bättre på natten. :tummenupp

Fast det kostar ju en smula... :(

Tur att man kan dela upp summan sins emellan!
...lite grann som samboende på 70-talet.

Edit: Skylten till vänster har inget med inbrottslarmet att göra! :lol

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
ktmjacke skrev:
Edit. Har du inga egentliga besvär med inbrott så tycker jag att du ska satsa på en VÄLDIGT högljudd siren kopplad till en deckare istället.Då förhindrar du att stölden sker istället för att behöva jaga en bov som redan fått med sig din hoj.

Prixis! Jag har en 172Db skrikare som skall in garaget. Kopplad så att den drarigång 10 sek efter att porten öppnats. Måste kommaihåg att tala om det för garagekompisen bara....

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ugglan skrev:
I det garaget jag hyr in mig i, har vi installerat ett Securitas-system. Funkar finnemang, och så sover man bättre på natten. :tummenupp

Fast det kostar ju en smula... :(

Tur att man kan dela upp summan sins emellan!
...lite grann som samboende på 70-talet.

Edit: Skylten till vänster har inget med inbrottslarmet att göra! :lol

Snygg avatar :tummenupp Kanske skulle sätta en sån på dörren till garaget, men då kanske grannen som garaget delas med blir lite orolig :)

Arne_Duck skrev:
Prixis! Jag har en 172Db skrikare som skall in garaget. Kopplad så att den drarigång 10 sek efter att porten öppnats. Måste kommaihåg att tala om det för garagekompisen bara....

Jo men jag delar garage med en till. Men dom kanske inte har nått emot att få ett larm. Vad kostade ditt?

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Arne_Duck skrev:

Har för mig att det finns nån lag som begränsar hur högt ett larm får låta. Är det bara jag som hört det? För polaren ska installera ett system som tjuter, och då hade någon sagt det till honom.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024